Gå til innhold

Trenger hjelp FORT - forstoppelse


Fremhevede innlegg

Skrevet

Grunnet en operasjon + sterke smertestillende så har jeg ikke vært på do å bæsja på 8 dager. Det fikk jeg betale for igår da jeg begynte å prøve å bæsje, men dette var da helt umulig. Det gjorde så utrolig vondt og slik er det fortsatt. Jeg har 39 i feber, var på legevakta igår, skriker så jeg ikke har stemme og så resten av blokka hører meg.

Fikk klyster igår, men dette funket ikke og de på legevakten vil at jeg skal ta det på nytt. Jeg klarer det bare ikke, det gjorde så vondt at jeg besvimte. Visste ikke at slik smerte eksisterte!

Har nå fått avføringsolje som har gitt meg en helvetes diaré, så jeg bor på badet. Problemet er at det sitter igjen en hard klomp som prøver å presse seg ut, men det går altså ikke! Hele kroppen min spenner seg og presser av seg selv samtidig som jeg brekker meg av smerte.

Er det noen som kan hjelpe? Er det mulig å bli lagt i narkose for så at de fjerner denne klumpen? Jeg orker ikke mer vondt og jeg er på vei til å få panikk nå! Er forresten 17 år.. Trenger sårt hjelp jeg vil heller dø enn å ta klyster en gang til.

Anonymous poster hash: eee35...15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, høres ikke bra ut stakkars!

Men, dessverre så er det ikke så mye annet enn klyster som vil funke tror jeg.... Hjelper ikke med avføringstabletter, du må løse opp nedenifra også for å få tømt deg.

Skrevet

Huff dette var ikke greit for deg. :hug:

Jeg tror det skal mye til før du blir lagt i narkose for tarmtømming. Men kan du prøve å plukke ut denne harde avføringen selv? På med en engangshanske, masse olje eller krem og så prøver du å lirke klumpen ut.

Skrevet

Uff, høres ikke bra ut stakkars!

Men, dessverre så er det ikke så mye annet enn klyster som vil funke tror jeg.... Hjelper ikke med avføringstabletter, du må løse opp nedenifra også for å få tømt deg.

Problemet med klyster er at da begynner kroppen å presse helt ukontrollert og det er så smertefullt at jeg rett og slett ikke greier det.

Anonymous poster hash: eee35...15e

  • Liker 2
Skrevet

Problemet med klyster er at da begynner kroppen å presse helt ukontrollert og det er så smertefullt at jeg rett og slett ikke greier det.

Anonymous poster hash: eee35...15e

Prøv som brukeren over deg skrev, masser inn olje eller krem rundt åpningen sånn at du mykner opp huden litt, kanskje det blir lettere at avføringen kommer ut uten at du sprekker så veldig.

Og grav ut avføringen i biter.

Når du har fått tømt deg så bør du forebygge en periode så du slipper en ny runde.

  • Liker 2
Skrevet

Huff dette var ikke greit for deg. :hug:

Jeg tror det skal mye til før du blir lagt i narkose for tarmtømming. Men kan du prøve å plukke ut denne harde avføringen selv? På med en engangshanske, masse olje eller krem og så prøver du å lirke klumpen ut.

Jeg ser ikke noe annen utvei.. Jeg holder ikke ut og jeg får panikkanfall av å tenke på den smerten jeg må gjennom for å få ut den klumpen.. Har prøvd å presse ut i 24 timer snart, og den vil ikke ut. Jeg kjenner at den er aaaltfor stor til at jeg kan presse ut..jeg gråter hysterisk nå og lurer på om det er greiere for meg å bli påkjørt av en bil..! Føles ut som om det er en ert som skal gjennom et nåløyet!!

Jeg har prøvd å pirke ut men får bare av små biter på "utsiden" og der hjelper ikke, men takk uansett!

Ts

Anonymous poster hash: eee35...15e

Skrevet

Dyttt!!! Ingen som har erfaring med narkose? Jeg holder rett og slett ikke ut det her, hele kroppen min rister og jeg føler at jeg holder på å kollapse! Jeg orker ikke mer jeg vil bare at all smerten skal vekk nå:'(( vær så snill jeg er desperat og hadde ikke skrevet her ellers!!

Anonymous poster hash: eee35...15e

Skrevet (endret)

Dyttt!!! Ingen som har erfaring med narkose? Jeg holder rett og slett ikke ut det her, hele kroppen min rister og jeg føler at jeg holder på å kollapse! Jeg orker ikke mer jeg vil bare at all smerten skal vekk nå:'(( vær så snill jeg er desperat og hadde ikke skrevet her ellers!!

Anonymous poster hash: eee35...15e

Du må nesten ringe sykehuset og høre. Å vente på at noen skal kunne si deg at det er mulig å få tarmtømming i narkose, kan medføre at du må vente veldig lenge. Prøv å puste med magen og stresse litt ned. :hug:

Endret av zellica
Skrevet

Dytt!!! Sykehuset vil ikke hjelpe med noe

Anonymous poster hash: eee35...15e

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg ser ikke noe annen utvei.. Jeg holder ikke ut og jeg får panikkanfall av å tenke på den smerten jeg må gjennom for å få ut den klumpen.. Har prøvd å presse ut i 24 timer snart, og den vil ikke ut. Jeg kjenner at den er aaaltfor stor til at jeg kan presse ut..jeg gråter hysterisk nå og lurer på om det er greiere for meg å bli påkjørt av en bil..! Føles ut som om det er en ert som skal gjennom et nåløyet!!

Jeg har prøvd å pirke ut men får bare av små biter på "utsiden" og der hjelper ikke, men takk uansett!

Ts

Anonymous poster hash: eee35...15e

Har du forsøkt dulcolax tabletter da? Har slitt endel med forstoppelse i svangerskapet, og de har gitt meg god effekt

Skrevet

Uff, føler med deg!

Regner med det er Duphalac du mener du tar? Hvis ikke, kjøp det! Pøs på med svisker, MASSE. Du sier du har tatt klyster. Vet ikke om du mener Klyx eller microlax? Hvis det er klyx, så er det mindre press med Microlax, syns jeg hvert fall. Ellers som noen sier, krem og press på sidene av tarmen, gjerne magen også kan ha effekt. Det kan også hjelpe å sitte så føttene kommer litt opp på siden av do. Hvis du har noe som gjør at du ikke har bena på guvet, men får de litt høyere opp om du skjønner...



Anonymous poster hash: 3ce03...94b
Skrevet

Har du forsøkt dulcolax tabletter da? Har slitt endel med forstoppelse i svangerskapet, og de har gitt meg god effekt

Jeg har diaré som renner ut, men det er den "proppen" som er problemet.. Har helt angst for å gå på do

Anonymous poster hash: eee35...15e

Skrevet

har et tips som funka for meg da jeg sleit med samme. Ta en skje og bruk enden på denne (altså den tynne delen). Smør inn med en eller annen form for glid og ta den inn i rumpehullet. Deretter prøver du å løsne små biter av avføringen med denne til det er lite nok igjen til at du får pressa den ut:)

Satt med store smerter selv og det var det eneste som fungerte for meg. Skjea kan du bare kaste når du er ferdig^^



Anonymous poster hash: 462c4...b3c
Skrevet

Du får neppe tarmtømming i narkose.

Du kan plukke den fra hverandre og så ut. Kjøp hansker og olje på apoteket.

Anonymous poster hash: f323f...263

Skrevet

har et tips som funka for meg da jeg sleit med samme. Ta en skje og bruk enden på denne (altså den tynne delen). Smør inn med en eller annen form for glid og ta den inn i rumpehullet. Deretter prøver du å løsne små biter av avføringen med denne til det er lite nok igjen til at du får pressa den ut:)

Satt med store smerter selv og det var det eneste som fungerte for meg. Skjea kan du bare kaste når du er ferdig^^

Anonymous poster hash: 462c4...b3c

Tusen takk for tips, skal prøve! Men kroppen min presser ut av min kontroll når jeg setter meg på toalettet.. Blir det ikke vanskelig å grave samtidig som hele kroppen min spenner seg og jeg får panikk??

Anonymous poster hash: eee35...15e

Skrevet

Ikke sitt på do. Sett deg heller på huk i dusjen eller badekaret. Den stillingen gjør det mye enklere. Engangshansker og olje eller annen smøring.

Sitt på huk og slapp av så godt som mulig, stillingen hjelper til, men hjelp også til med fingrene slik at du får utvidet rumpehullet og lirket ut klumpen.



Anonymous poster hash: 31f4b...404
Skrevet

Tusen takk for tips, skal prøve! Men kroppen min presser ut av min kontroll når jeg setter meg på toalettet.. Blir det ikke vanskelig å grave samtidig som hele kroppen min spenner seg og jeg får panikk??

Anonymous poster hash: eee35...15e

Du behøver ikke sitte på toalettet. Legg deg på badegulvet hvis det hjelper på angsten.

Skrevet

Du behøver ikke sitte på toalettet. Legg deg på badegulvet hvis det hjelper på angsten.

Nå ligger jeg sidelengs men "proppen er ikke i åpningen, så jeg får det ikke helt til.. + hullet er veldig trangt og sårt

Skrevet

Nå ligger jeg sidelengs men "proppen er ikke i åpningen, så jeg får det ikke helt til.. + hullet er veldig trangt og sårt

håper du har fått fiksa d innen nå. men hvis ikke - fortsett med olje eller no for å få glid rundt inngangen. du får det til etterhvert!=)

Anonymous poster hash: 462c4...b3c

Skrevet

håper du har fått fiksa d innen nå. men hvis ikke - fortsett med olje eller no for å få glid rundt inngangen. du får det til etterhvert!=)

Anonymous poster hash: 462c4...b3c

Ikke fått det til.. Bruker olje, sitter på do med en finger i hullet å prøver å "røre rundt" men vet ikke hvor mye det hjelper.. Det er veeldig trangt og sårt så er vanskelig å plukke ut noe..:(

Anonymous poster hash: eee35...15e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...