Piri Formis Skrevet 8. februar 2015 #61 Skrevet 8. februar 2015 Jeg fikk et kort som eldste hadde lagd i bhg. Det fineste kortet jeg har fått noensinne! <3 Helt perfekt morsdag uten kaffe og kake på senga. (Er alene med barna på 1,5 og 3,5.) Vent til de blir eldre, TS. Da kan barnet/barna ordne selv! Det er mye mer verdt. :-)
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #62 Skrevet 9. februar 2015 Kan ikke se at du har svart på dette: Men du har altså forsøk å gå så konkret til veks at du skriver ned datoer og forslag til gave? Hvordan reagerte han?Anonymous poster hash: c7c04...0f2 Anonymous poster hash: c7c04...0f2
Vera Vinge Skrevet 9. februar 2015 #63 Skrevet 9. februar 2015 Jeg er enig med enkelte her i at noen har vel mye forventninger til morsdag. Og at det kan være greit å jekke ned på forventningene og hva man selv gjør ut av farsdagen. Samtidig, skjønner jeg ikke de her som sier at ts ikke er mannen sin mor, når hun nevner at han ga oppmerksomhet til sin egen mor. Nei, men det skader da heller ikke å vise sine barns mor at han setter pris på innsatsen hun gjør? Mannen min pleier alltid å la meg sove lenge på morsdagen, og servere noe lite på senga. I går hadde han skåret opp litt frukt med revet sjokolade over, og kom med dette på et brett sammen med kaffe, sammen med barna. Jeg syns det var veldig hyggelig, selv om barna er for små til å ordne noe eget osv.
Millimani Skrevet 9. februar 2015 #64 Skrevet 9. februar 2015 Tegn en tegning og skriv et kort. Når tida går så fort...så er det ikke mange år siden det overhodet ikke var vanlig å gi en gave til morsdag og farsdag. Det var så absolutt nok med en tegning og/eller et kort fra barna, og så frokost på senga. Men de siste årene så har det tatt helt hysterisk av, dette med morsdag og farsdag. Handelsstanden krever at det kjøpes noe "stort", og de har okkupert disse dagene fullstendig. Lenge leve den gamle tradisjonen hvor de laget morsdags-kort og farsdags-kort og/eller tegning på skolen, - og det var nok!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #65 Skrevet 9. februar 2015 Til TS. Høres veldig kjent ut! Noen hjelper ungene å feire, og da er det lov å bli skuffet uten beskjed om at det skal være ungene som styre dagen. Vi har små barn og hjelper dem å huske og lage til. De er såvidt gamle nok til å skjønne det. Til farsdag kjøpte jeg en liten billig gave, og barna og jeg stod opp, lot far sove, og ordnet frokost (jeg smurte og de "bestemte") også serverte vi frokost på sengen. Senere bakte vi muffins. Det vil si, puttet kakestrø på glasuren. I går satt far lenge oppe og så tv, jeg fikk stå opp med ungene og jeg tror ikke han har peiling på hvilken dag der er. Og jeg er veldig skuffet. På ham, ikke på ungene. De vet ikke lørdag fra søndag uten litt hjelp til å huske, men om de får vite at det er morsdag så kan de bli lei seg for at mamma ikke fikk kake eller frokost. Synes det er bedritent mot oss alle. Han kjøpte kort og konjakl til sin egen mor og gav henne fredag, så han husket dagen i forkant.Anonymous poster hash: 651ef...315 Om dagen skal feires tenker jeg at det faktisk er foreldrenes ansvar å lære opp barna. Og det er en fin påminnelse om at en faktisk skal ta vare på og av og til sette litt ekstra pris på våre foreldre. Så helt enig. Kiipe greier å ikke få noe som helst annet enn en slengkommentar i løpet av dagen om "kanskje dere skal være litt grei mot mamma i dag siden det er morsdag...!" Lagde både frokost og lunsj selv, mens han satt på jobb i stuen. Var invitert i middagsbesøk til mine foreldre. Og den eneste som gratulerte meg med dagen, var min egen mor. Men må si at det frister ikke mye å lage til noe på farsdag, nei. Anonymous poster hash: a345c...605 Anonymous poster hash: a345c...605
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå