AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Det er alltid jeg som står for innkjøp av kake og middag til både morsdag og farsdag, å siden jeg er syk og samboer måtte handle inn for helgen, ble det heller ikke kjøpt inn noe ekstra. Han kom hjem fra handlerunden sin å sa at han hadde sett på morsdagskake, men synes den var så dyr 120 kr kostet den Jeg sa at ja, det er det farsdagskakene jeg pleier å kjøpe også koster. Å hvis noen tror at han har noe på lur, så har han ikke det. Hvis han sier at han synes 120 kr for ei kake er dyrt, ja så kjøper han ikke det. Anonymous poster hash: 79fb3...516 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 At dere gidder å bruke penger på farsdag/morsdag. Man er vel like mye mor eller far uten den dagen? Og uten kaken?Anonymous poster hash: 6754b...48f 20
Gjest SunflowerPenguin Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Hva med á bake egen kake? 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Jeg synes hele poenget forsvinner når du skal ordne til begge dagene.. Hva med å la barna hjelpe til med å lage en frokost eller bake en kake? Altså at HAN hjelper barna i morgen Anonymous poster hash: a94e3...137 10
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Noen hjelper ungene å feire, og da er det lov å bli skuffet uten beskjed om at det skal være ungene som styre dagen. Vi har små barn og hjelper dem å huske og lage til. De er såvidt gamle nok til å skjønne det. Til farsdag kjøpte jeg en liten billig gave, og barna og jeg stod opp, lot far sove, og ordnet frokost (jeg smurte og de "bestemte") også serverte vi frokost på sengen. Senere bakte vi muffins. Det vil si, puttet kakestrø på glasuren. I går satt far lenge oppe og så tv, jeg fikk stå opp med ungene og jeg tror ikke han har peiling på hvilken dag der er. Og jeg er veldig skuffet. På ham, ikke på ungene. De vet ikke lørdag fra søndag uten litt hjelp til å huske, men om de får vite at det er morsdag så kan de bli lei seg for at mamma ikke fikk kake eller frokost. Synes det er bedritent mot oss alle. Han kjøpte kort og konjakl til sin egen mor og gav henne fredag, så han husket dagen i forkant. Anonymous poster hash: 651ef...315 18
Biloba Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Noen hjelper ungene å feire, og da er det lov å bli skuffet uten beskjed om at det skal være ungene som styre dagen. Vi har små barn og hjelper dem å huske og lage til. De er såvidt gamle nok til å skjønne det. Til farsdag kjøpte jeg en liten billig gave, og barna og jeg stod opp, lot far sove, og ordnet frokost (jeg smurte og de "bestemte") også serverte vi frokost på sengen. Senere bakte vi muffins. Det vil si, puttet kakestrø på glasuren. I går satt far lenge oppe og så tv, jeg fikk stå opp med ungene og jeg tror ikke han har peiling på hvilken dag der er. Og jeg er veldig skuffet. På ham, ikke på ungene. De vet ikke lørdag fra søndag uten litt hjelp til å huske, men om de får vite at det er morsdag så kan de bli lei seg for at mamma ikke fikk kake eller frokost. Synes det er bedritent mot oss alle. Han kjøpte kort og konjakl til sin egen mor og gav henne fredag, så han husket dagen i forkant. Anonymous poster hash: 651ef...315 Er det ikke litt tidlig å klage enda, det er jo bare tidlig morgen? Kanskje han har planlagt en oppmerksomhet? :-)
Miss moneypenny Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 Dere som klager på at mannen ikke ordner noe til morsdag, og er skuffet fordi dere gjør så mye for mannen på farsdag. Kan dere ikke slutte å dulle så mye med han på farsdag da?? Lag et fint kort sammen med ungene, det holder. I forkant av neste morsdag sier dere dagen før: "i morgen er det morsdag, har dere lyst til å lage et kort til mamma?". Gjør da ingenting om barnet lager kort mens dere ser på. Så slipper dere å ha så skyhøye forventninger til en mann, som med 90 % sannsynlighet ikke klarer å stille forventningene uansett. Det ER ikke mannens ansvar å sørge for morsdagskake og pakke og Gud vet hva. Dere er ikke deres manns mor. 15
KvinneguidenBruker Skrevet 8. februar 2015 #9 Skrevet 8. februar 2015 Kanskje best å avtale at det er det ungene selv får til er nok? Da er de kanskje åtte-ti før de kommer med noe, men da er det jo en mer ekte ting? 3
Gjest Mythic Skrevet 8. februar 2015 #10 Skrevet 8. februar 2015 Det er alltid jeg som står for innkjøp av kake og middag til både morsdag og farsdag, å siden jeg er syk og samboer måtte handle inn for helgen, ble det heller ikke kjøpt inn noe ekstra. Han kom hjem fra handlerunden sin å sa at han hadde sett på morsdagskake, men synes den var så dyr 120 kr kostet den Jeg sa at ja, det er det farsdagskakene jeg pleier å kjøpe også koster. Å hvis noen tror at han har noe på lur, så har han ikke det. Hvis han sier at han synes 120 kr for ei kake er dyrt, ja så kjøper han ikke det. Anonymous poster hash: 79fb3...516 Du er vel heller ikke mora hans?
Mafalda Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 Dere som klager på at mannen ikke ordner noe til morsdag, og er skuffet fordi dere gjør så mye for mannen på farsdag. Kan dere ikke slutte å dulle så mye med han på farsdag da?? Lag et fint kort sammen med ungene, det holder. I forkant av neste morsdag sier dere dagen før: "i morgen er det morsdag, har dere lyst til å lage et kort til mamma?". Gjør da ingenting om barnet lager kort mens dere ser på. Så slipper dere å ha så skyhøye forventninger til en mann, som med 90 % sannsynlighet ikke klarer å stille forventningene uansett. Det ER ikke mannens ansvar å sørge for morsdagskake og pakke og Gud vet hva. Dere er ikke deres manns mor. Dette er jeg veldig enig i. Og med fare for å være litt kjip, så er jeg ikke sikker på om alle disse "sløve" mennene egentlig setter så fryktelig stor pris på at damene styrer og ordner med middag og kake og whatnot... Jeg vet at mannen min ikke ville gjort det, og egentlig bare begynt å grue seg til jeg krevde noe tilbake (og ble sur hvis han ikke oppfylte forventningene). Jeg synes at morsdag er en litt tullete, kommers greie, men søt nok så lenge det er barna som gir mor en liten ekstra oppmerksomhet av egen, fri vilje. Akkurat nå har jeg en tenåringssønn som kokkelerer noe "hemmelig" på kjøkkenet, og det setter jeg stor pris på. Eller et selvtegnet kort, som jeg fikk av eldstedatteren i fjor. Så for min del er det ikke så mye poeng i dagen før ungene er med på det som skjer, og da kan man enkelt gjøre som Miss Moneypenny foreslår- hjelpe dem til å huske det og lage en bitteliten greie ut av det. Stolte barn og glad mamma. Men at mannen skal kjøpe kort, blomster og kake fra en toåring, for eksempel, fremstår for meg som litt poengløst, selv om andre sikkert ser det annerledes. Men hvis mannen ikke er av morsdag-farsdag-valentine-typen, så er det vel like greit å kutte litt ned på farsdagsstyret og hjelpe ungene i gang når de blir gamle nok- uten så mange forventninger? 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #12 Skrevet 8. februar 2015 120 kr er da ingenting. Gjerrigknark.Anonymous poster hash: 652c8...804 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #13 Skrevet 8. februar 2015 Uten vår datter hadde det vel aldri blitt noe spes ut av morsdagen her i huset. Sønnene og faren husker ikke sånt. Hun har styret på på egenhånd fra hun var stor nok til å få med seg at det var morsdag rett rundt hjørnet: fått med lillebror på å lage kort, ordnet med frokost til meg, kommandert pappa til å være med i butikken og kjøpe gave.. Jeg synes heller ikke det er pappa som skal gjøre sånn stas på meg på denne dagen, for jeg er ikke moren hans, men når man har små barn, så bør han i det minste organisere så ungene får laget et kort, hjelpe til med morgenkaffe, ett eller annet! Gaver har jeg aldri synes har vært viktig på den dagen, bare den lille oppmerksomheten, med å få det kortet som viser at jeg blir husket på og satt pris på, kanskje få slippe å lage middag akkurat den dagen.. Jeg synes mange mannfolk er faen så sløve med sånt, og det må skjerpings til, altså. Jeg har alltid ordnet så ungene har gitt ham en form for oppmerksomhet på farsdagen, så lenge de var små, men jeg gjør ikke en dritt ekstra ut av det fra meg selv. Ikke er han faren min, og ikke skjønner han hva han selv burde ha trådt til med på morsdagen opp igjennom årene. Anonymous poster hash: d3094...437 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #14 Skrevet 8. februar 2015 kanskje få slippe å lage middag akkurat den dagen.. Anonymous poster hash: d3094...437 Enig! Jeg har aldri vært noen fan av kaffe og kake på senga, det blir bare søl og styr. Men å få en fridag fra kjøkkenet er veldig kjærkomment og det får jeg på morsdagen. Men jeg må bestille det på forhånd og det må mange påminnelser til. Anonymous poster hash: 23438...778 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #15 Skrevet 8. februar 2015 Morsdag er for min mor. Ikke den jeg er sammen med. Anonymous poster hash: bfe42...a5d 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #17 Skrevet 8. februar 2015 Er det ikke litt tidlig å klage enda, det er jo bare tidlig morgen? Kanskje han har planlagt en oppmerksomhet? :-) En norsk "mann"? Neppe :-|Anonymous poster hash: f75f3...2c0 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #18 Skrevet 8. februar 2015 Dere som klager på at dere ikke får en oppmerksomhet. Har dere sagt fra at dere forventer dette til mannen? Eller er det bare noe dere forventer mannen skjønner selv? Menn skjønner nemlig ikke slikt. Og i de fleste tilfeller tror jeg ikke mannen forventer noe som helt på farsdagen. De er nemlig ikke så opptatt av slike ting. Anonymous poster hash: a3135...1a2 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #19 Skrevet 8. februar 2015 Dere som klager på at dere ikke får en oppmerksomhet. Har dere sagt fra at dere forventer dette til mannen? Eller er det bare noe dere forventer mannen skjønner selv? Menn skjønner nemlig ikke slikt. Og i de fleste tilfeller tror jeg ikke mannen forventer noe som helt på farsdagen. De er nemlig ikke så opptatt av slike ting. Anonymous poster hash: a3135...1a2 Når man må si ifra hvert år. I 25 år...da er det noe galt, altså. Nei, vet du hva, det gidder jeg virkelig ikke, så jeg gir faen, og forventer ingen verdens ting. Anonymous poster hash: d3094...437 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #20 Skrevet 8. februar 2015 Ja, har sagt fra. Og er enige om at det er stas for ungene (mestring og stolthet) å få ordne litt ting, bære fat med brødskive inn på soverommet, ha tegna en tegning osv til eb av foreldrene. De har kosa seg masse med dagene før, og når det engang er normen å feire på denne måten, så er det sårt å bli glemt. Var jeg som posta tidlig i dag tidlig, og nei, mannen har ingen oppmerksomhet planlagt. Han skal på kjøretur med broren for å se etter ødeleggelser etter orkanen. Anonymous poster hash: 651ef...315 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå