Gå til innhold

Dine turer til legen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går kun til lege om jeg skal ha celleprøve, eller om jeg har sykdom som trenger behandling, f.eks bihulebetennelse eller bronkitt, som jeg har lett for å få. Er kanskje hos legen 1-2 ganger i året, sånn i snitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har vært hos legen to ganger allerede etter nyttår og skal dit igjen til uka. har også vært og tatt blodprøver uten om disse timene. har hatt frikort de to siste åra så jeg er vel ganske ofte hos legen, men det er perioder med mange lege/sykehusbesøk og så går det noen måneder uten. sliter med mye forskjellig, men det kan jo ha en sammenheng. utredes for leversykdom og mageproblemer. har også anemi og vond rygg.

Skrevet

Jeg er ofte hos legen, ikke super ofte, men sikkert oftere enn gjennomsnittet. Har opplevd endel plutselig dødsfall i familien og har derfor vært endel redd for alvorlig sykdom. Prøver å ikke tenke så mye på det, men om jeg finner noe unormalt, oppsøker jeg lege, selvom de fleste andre ville sett det an i 2-3 uker og så oppsøkt lege om det ikke forsvant, jeg kontakter lege etter 1 uke. Jeg går heller til legen en gang for mye enn en gang for lite. Kanskje 1 gang hver 4 mnd. Så er jo ikke kjempe ofte, men sikkert oftere enn hva som er vanlig.

Anonymous poster hash: fe86d...65c

Skrevet

Er hos fastlegen hver 14.dag for oppfølging av spiseforstyrrelse.

Anonymous poster hash: 8a23c...e2b
Skrevet

- Før for å få de respetene jeg bruker fast, nå får bestilt det over nett.

- Hvis jeg har behov for sykemelding som egenmelding ikke dekker. Men jeg husker ikke sist jeg trengte det.

- Hvis jeg får plager/sykdom som ikke går over av seg selv.

Skrevet

Jeg har hatt så mye med leger å gjøre de siste 6 årene at jeg kvier meg for å dra til fastlegen. Som regel er det i forbindelse med sykehusinnleggelser på psykiatrisk jeg snakker med leger, og ikke så mye på fastlegekontoret, men når det er snakk om noe somatisk så venter jeg til jeg vet det er noe galt, og at jeg kommer ut med en resept e.l. i hånda. Vil ikke plage dem noe unødig, selv om både fastlegen og de andre legene som er der er greie.

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg går til min offentlige fastlege. Jeg har en medfødt sykdom som medfører at jeg ofte er syk slik at jeg må til legen ganske ofte. I tillegg sliter jeg med smerter ift at jeg har sannsynligvis endometriose og jeg må derfor ofte til lege.

Jeg tar blodprøve ca hver gang.

Skrevet

Har vært ofte syk i forhold til infeksjoner i kroppen, spesielt luftveisinfeksjoner. Drar for å få sykemelding hos legen da. Har også vært der i forbindelse med en fotoperasjon. Sist var jeg der for en GU, celleprøver og sånn.. Er nok hos legen oftere enn gjennomsnittet.

Skrevet

Er hos fastlefen hver 14. dag pga spiseforstyrrelse.

Anonymous poster hash: 2e1e1...753
Skrevet

Jeg har bare vært en gang til legen i hele mitt liv og det var pga hemoroider.

Jeg hadde i lengre tid hatt et visst ubehag i stumpen. Etter en kort, innledende undersøkelse, så legen en smule bekymret ut. Da stakk han hånden inni stumpen min og det var meget smertefullt. Han tok tak i noen store hemoroider og røsket til. Sammen med med hemoroidene og bæsj, kravlet det med larver, men det store sjokket kom når han haaalte ut en bendelorm på 1,5 meter som hang fast i en annen bendelorm og den var mye lengre.

Etter dette har har jeg følt meg meget bedre.

Anonymous poster hash: 5feda...755
Skrevet

Før var jeg aldri hos legen, men alderen ble jeg bare mer og mer syk. Startet med urinveisinfeksjon ofte, 4-5 ganger i året, også fikk jeg hemorider, også etter at jeg følte meg sliten ogsånt begynte vi med blodprøver som viste seg å være lavt stoffskifte, når dette ble bedret ble det til at jeg fikk konstantert migrene. Det siste året har det vært slik at jeg er hos legen 1 gang i mnd pga migrene, dette er fordi jeg ikke kan gå på jobb, og må ha sykmld. Sannheten er egentlig at jeg alltid har vondt i hode, og 1-2 ganger i mnd får jeg migreneanfall.. :( Mye jeg ikke tørr å fortelle til legen fordi jeg er redd hun synes jeg er plagsom og sånt.

Anonymous poster hash: ea5ae...abc
Skrevet

Har du gått til fastlegen pga du ikke er kåt lengre?????

Anonymous poster hash: 532cc...769

Er ikke anonym du siterte, men mitt neste legebesøk blir med dette på agendaen. Dette er helt vanlig dersom det har vart over lengre tid, da det er ganske belastende når man er i et forhold.

Så svar på HI: Jeg er en av de plagsomme pasientene som "samler" opp plager. Er i gjennomsnitt kanskje hos legen 1-2 ganger i året, men da med 5-6 plager (booker dobbeltime).

Jeg føler meg som tidenes hypokonder, spesielt da jeg gjennom livet alltid har hatt over gjennomsnittet fine/gode verdier (de sjekker alltid disse dersom legen ikke vet hva det ellers kan skyldes).

Anonymous poster hash: 40fbf...7ff

Skrevet

Går ikke til legen uten grunn, men har også noen ganger følt at jeg er der litt for ofte. Kan oppsummere siste året. Første besøket, i typ februar, var for å få henvisning til gynekolog angående noe jeg hadde gått med i mange år (og vært hos spesialister men ingen som kunne hjelpe, denne siste klarte faktisk det), deretter var jeg der pga et kne som hadde vært vondt i lengre tid (en mnd ca), så var jeg der pga uteblitt mensen over flere mnd, for å sjekke at alt var i orden (visste at jeg ikke var gravid), deretter var jeg hos legevakta pga skikkelig vonde hemorioder (det var midt i fellesferien og fastlegekontoret var stengt) endte da på poliklinisk for operasjon. Så var jeg der i høst en gang for å måle verdier - hadde følt meg sliten og rar i det siste - ba i samme slengen om å få starte på minipiller, også var jeg der nå på nyåret for å ta celleprøve - er konisert for et par år siden og tar årlig kontroll. Skal tilbake i neste uke og sette inn p-stav.

Anonymous poster hash: 13d45...c6a

Hei:) Leser det du skriver om spesialister som ikke kunne hjelpe deg og til slutt en gynekolog som kunne det. Jeg ble bare veldig nysgjerrig fordi jeg har også et problem "nedentil" som ingen kan hjelpe meg med. Dette er kun en råsjans, det kan jo godt hende at det er to heeelt forskjellige ting vi plages (har plagdes) med, men jeg lurte på om du kunne skrive bare kort om hva det gjaldt. Enten her eller send meg en PM.

Ikke helt den store sannsynligheten for at det er den samme plagen, men jeg har slitt en stund og begynner å bli ganske så lei. Så er nysgjerrig på alt som kan være til hjelp...

Håper du ser dette og tar kontakt... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...