Gå til innhold

Legender som dør


WubWub

Anbefalte innlegg

Hmm....du har ikke sett Hjortejegeren altså? Hvor hun spiller mot legendene Walken,

De Niro og Cazale? Hun var forøvrig forlovet med Cazale (spilte Fredo i Gudfaren-filmene)

inntil han døde under innspillingen av denne filmen.

Ellers er Sopie's Choice med henne også regnet som en klassiker.

Jo jeg måtte sjekke Meryl Streep IMDB og der så jeg nederst på lista at hu har vært med i hjortejegeren som jeg skrev i et innlegg over her nå. Den filmen har jeg sett sånn ca 10 ganger, har den på dvd faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi får være enig om å være uenige. Jeg føler at alle på legende lista mi virkelig kan skuespill og er ekstremt dyktige på mange måter med unntak av Arnold og Stallone, men de er underholdene på andre måter.

For meg personlig finnes det ingen større legende enn f.eks Al Pacino, Christian Bale, Matt Damon, Christopher Walken, Tom Cruise, Robert De Nero, Jack Nicholson og Clint Eastwood.

At det er subjektivt hersker det liten tvil om, både Damon, Cruise og til dels Bale

hører på ingen måte i samme liga som de andre du nevnte.

Damon og Cruise er etter manges standard som middelmådige å regnes faktisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg måtte sjekke Meryl Streep IMDB og der så jeg nederst på lista at hu har vært med i hjortejegeren som jeg skrev i et innlegg over her nå. Den filmen har jeg sett sånn ca 10 ganger, har den på dvd faktisk :)

En annen legendarisk kvinnelig skuespiller er jo også Talia Shire, som

spilte søsteren til Pacino i Gudfaren- filmene og konen til Stallone (Adrian)

i Rocky-filmene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er subjektivt hersker det liten tvil om, både Damon, Cruise og til dels Bale

hører på ingen måte i samme liga som de andre du nevnte.

Damon og Cruise er etter manges standard som middelmådige å regnes faktisk.

Jepp derfor jeg skrev "for meg personlig" :)

Tråden her handler ikke uansett om hvem som er størst, men hvorden verden tar det når de største faller fra. Selvom Bale, Cruise og Damon kanskje ikke er like universalt sett på som like store som Pacino, De Nero osv så er det med på stort sett alle "topp 100 famous celebrities of all times" rangeringer så de er store nok til at det blir godt lagt merke til om de forsvinner..

Når Robin Williams og James Gandolfini døde så gikk jo statsledere verden over ut i sorg, mediene var fulle av artikler om de en god stund og hele land var i sorg. Forståelig nok, selvom Robin og James var enorme kjendiser så var de ikke helt i legende ligaen. Så da undret jeg litt på hvor hysterisk det isåfall blir når de største gigantene forsvinner gjerne i hopetall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Jeg skjønner hva ts mener jeg.

Har ikke like stort forhold til de du nevner som legender fordi jeg ser andre sjangre, så for meg er Meryl Streep en kjempelegende, men jeg måtte google Ian McKellen. Samme greie :)

Da Robin Williams døde, det var nok en av de største legendene for min del. Første skuespilleren jeg har fått et sånt "ånei"-sug i magen av å høre at var død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De største gigantene er allerede borte, og verden gikk videre. Så kommer det sikkert flere til etter hvert.



Anonymous poster hash: 7bfe4...ffa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen legendarisk kvinnelig skuespiller er jo også Talia Shire, som

spilte søsteren til Pacino i Gudfaren- filmene og konen til Stallone (Adrian)

i Rocky-filmene.

Åhh ja Talia Shire vet jeg om ja ! Hu er vel søsteren til Francis Ford Coppola om jeg ikke husker helt feil? Hu var uten tvil ei fremragende skuespiller !

Adriaaaaaaaaaaaaaaan

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de største lever da fortsatt og jeg vet jeg vil føle at en viktig del av musikkhistorien går tapt den dagen Paul McCartney og Elton John dør. Det dødsfallet som har preget meg og verden mest er nok Prinsesse DIana, i tillegg til Nelson Mandela.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de tidligere legendene hadde ikke blitt legender hvis det ikke hadde vært fordi de døde unge, desverre.

Anonymous poster hash: 4054a...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Meryl Streep er faktisk i samme klasse som de på legende-listen din

og er i mange tilfeller en MYE bedre skuespiller enn en rekke av de.

Samt de av nyere kaliber burde også inkludere Daniel Day-Lewis, han har jo

vunnet like mange Oscar for sine prestasjoner på lerretet som Jack Nicolson.

Du har helt rett, har tittet gjennom endel topp 100 celebrity lister og det viser seg at Meryl Streep troner på toppen sammen med legendene i nesten alle :)

1. eks : http://www.ranker.com/crowdranked-list/the-greatest-film-actors-and-actresses-of-all-time

Men utover det så er det svært få kvinner i på disse listene. Talia Shire f.eks tror jeg ikke har vært med i nok filmer til å få legende status, men hu er helt klart et kult ikon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede i nyere tid opplevd at store kjendiser dør bort som f.eks : Robin Williams, James Gandolfini, Heath Ledger, Phillip Hoffman.

Du kan sammenligne disse med Elizabeth Taylor og Lauren Bacall, som også døde i løpet av de siste årene, og se hvem som regnes som de største legendene.

Av nålevende kan Helen Mirren, Judy Dench, Susan Sarandon, Ellen Burstyn, Jessica Lange og Barbra Streisand nevnes. Og hva med Jodie Foster, Michelle Pfeiffer og Julianne Moore? Du nevner Tom Cruise, så da kan vi like gjerne ta med Nicole Kidman, Charlize Theron, Kate Winslet, Julia Roberts og Sandra Bullock i tillegg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal det ikke være fysisk mulig å ikke kjenne til Meryl Streep. Men da har du lært noe av tråden i hvert fall :)

Tror forresten ikke så mange på listen din kommer til å takke for seg innen fem år, er ikke akkurat oldinger. Og det som kommer til å skje den dagen de går bort er at det blir litt oppstyr i media, så går det over. Og folk kan fortsatt kose seg med filmene deres.

Anonymous poster hash: 7bfe4...ffa

Jeg har sett hu i filmer som hjortejegeren og the iron lady. men jeg har aldri visst at hu het meryl streep før idag, så da har jeg lært noe nytt. og etter å ha sett litt rundt på diverse top 100 celebrity kåringer idag ser jeg at meryl streep er den eneste kvinnen som er på topp sammen med mange legendariske menn.

de fleste på lista mi er jo over 60-70 år? Gjennomsnittslevealder for menn er 79. Så alle på lista mi er i fare for å takke for seg innen 5 år om vi skal gå etter statistikken for levealder.

Al Pacino er 74 år.

Clint Eastwood er 84

Jack nicholson 77

Robert de niro 71

Harrison Ford 72

Arnold schwarzenegger 67

Morgan Freeman 77

Sean Connery 84.

Gene Hackman 85

Samuel L Jackson 66

Anthony Hopkins 77

Sylvester Stallone 66

Om de ikke "akkurat er oldinger" som du sier, hvem er da oldinger? De som er 100+?

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elseby13

Du kan sammenligne disse med Elizabeth Taylor og Lauren Bacall, som også døde i løpet av de siste årene, og se hvem som regnes som de største legendene.

Av nålevende kan Helen Mirren, Judy Dench, Susan Sarandon, Ellen Burstyn, Jessica Lange og Barbra Streisand nevnes. Og hva med Jodie Foster, Michelle Pfeiffer og Julianne Moore? Du nevner Tom Cruise, så da kan vi like gjerne ta med Nicole Kidman, Charlize Theron, Kate Winslet, Julia Roberts og Sandra Bullock i tillegg.

Hva med Angela Bassett, Glenn Close og den største: Jane Fonda??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Legender"? Du vet tydeligvis ikke hva ordet betyr.

Og vær så snill - ikke si at du har peiling på film når du ikke en gang vet hvem Meryl Streep er.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Angela Bassett, Glenn Close og den største: Jane Fonda??

Ja, ikke sant. Det er ikke så lett å huske alle, men merkelig å ikke vite om en eneste stor, kvinnelig skuespiller. Spesielt når terskelen er så lav at Matt Damon er på listen over legender. :ler:

Brigitte Bardot har vel forsåvidt også legendestatus, selv om hun fullstendig har mistet vettet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor nevner dere ingen norske eldre/gamle "legender"? Finnes det ingen?

Jo, det gjør det. Tenk dere litt om nå og kom med forslag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

Synes ikke mange av de du nevner er legender. Eller jeg synes ikke det. Disse ser jeg på som legender:

Nelson Mandela, Elvis, Michael Jackson, Freddy Mercury, Charlie Chaplin, John Lennon, Robin Williams, Princess Diana, Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor b.la.

Jeg synes det er litt sjokkerende at du ikke visste hvem Meryl Streep var.

Endret av Sunshine23
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har nevnt en norsk legende alt: Marius Muller.

Ellers kan en jo nevne Harald Heide Steen, Rolv Wesenlund, Grethe Kausland, Rolf Just Nilsen, Leif Juster, Trond Kirkvaag, Hjallis, Kong Olav Kirsten Flagstad og Sonia Henie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...