AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Del Skrevet 7. februar 2015 Bilen min trenger ny midtre og bakre eksospotte tydeligvis, og fikk i går et tilbud fra et verksted som skulle ha nærmere 6000 for denne jobben. Syntes det hørtes mye ut, men jeg er jo ingen ekspert. Sa til dem at jeg skulle sjekke litt rundt, og finne ut om noen kan gjøre dette billigere. Bilen er en 10 år gammel Ford, så vil ikke ha noen veldig dyr reparasjon på den. Bor i Oslo-området, er det noen som vet om verksteder som gjør dette en del billigere enn 6000? PS: Den bakre eksospotten henger noe "lavere" enn tidligere, la merke til det tidligere i uken og derfor jeg fikk det sjekket på verkstedet i første omgang. Han på verkstedet sa at det ikke er noen umiddelbar fare for at den faller av, men om jeg kjører rundt med den i månedsvis kan det skje sa han. Så om jeg venter et par uker med reparasjon og kjører forsiktig, er det da liten/ingen fare for at potten faller av? Anonymous poster hash: eea9d...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomann Skrevet 7. februar 2015 #2 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Det er ganske dyrt for deler til eksosanlegget, så 6 000 høres ikke kriminelt dyrt ut. Men med Ford kan du få skriftlige tilbud fra andre verksteder og få gjort jobben hos Ford til samme pris (prisgaranti). Endret 7. februar 2015 av jomann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aule Skrevet 7. februar 2015 #3 Del Skrevet 7. februar 2015 Det er ingen krise å kjøre uten bakpotte. Det støyer mye og plager naboer, men skader ingen. Så det er ikke farlig. Men 6000 kr var noe dyrt i mine øyne. Med så høy pris kan man lure på om det inkluderer ny katalysator. Jeg ville sjekket priser på Svendsens Eksos og Bilens Eksos.først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Del Skrevet 8. februar 2015 Bilen min trenger ny midtre og bakre eksospotte tydeligvis, og fikk i går et tilbud fra et verksted som skulle ha nærmere 6000 for denne jobben. Syntes det hørtes mye ut, men jeg er jo ingen ekspert. Sa til dem at jeg skulle sjekke litt rundt, og finne ut om noen kan gjøre dette billigere. Bilen er en 10 år gammel Ford, så vil ikke ha noen veldig dyr reparasjon på den. Bor i Oslo-området, er det noen som vet om verksteder som gjør dette en del billigere enn 6000? PS: Den bakre eksospotten henger noe "lavere" enn tidligere, la merke til det tidligere i uken og derfor jeg fikk det sjekket på verkstedet i første omgang. Han på verkstedet sa at det ikke er noen umiddelbar fare for at den faller av, men om jeg kjører rundt med den i månedsvis kan det skje sa han. Så om jeg venter et par uker med reparasjon og kjører forsiktig, er det da liten/ingen fare for at potten faller av? Anonymous poster hash: eea9d...0e5 Gjør det selv? Da står du fritt til å plukke billige deler fra hvorsomhelst. Tipper det er en gummimansjett til opphenget som har røket. Det finner du rimelig hos biltema. Anonymous poster hash: 2a0eb...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 8. februar 2015 #5 Del Skrevet 8. februar 2015 (endret) Det er ikke dyrt i det hele tatt for så mye av eksosanlegget!! Bil har aldri vært billig å vedlikeholde, og kommer aldri til å bli det!! Og ser lengre opp om katalysator kan være med, men det er det definitivt ikke! På min forrige bil gikk katalysator føyka etter at motoren stoppa brått, den kosta alene 11.000,- !!! Eneste muligheten er å kjøpe hos Biltema, og gjøre jobben selv om du kommer under bilen på en grei måte Endret 8. februar 2015 av tdm900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Del Skrevet 8. februar 2015 Det er ingen krise å kjøre uten bakpotte. Det støyer mye og plager naboer, men skader ingen. Så det er ikke farlig. Men 6000 kr var noe dyrt i mine øyne. Med så høy pris kan man lure på om det inkluderer ny katalysator. Jeg ville sjekket priser på Svendsens Eksos og Bilens Eksos.først. Hva mener du er en mer normal pris? Skal sjekke med disse du nevner. Anonymous poster hash: eea9d...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #7 Del Skrevet 9. februar 2015 Det er ingen krise å kjøre uten bakpotte. Det støyer mye og plager naboer, men skader ingen. Så det er ikke farlig. Men 6000 kr var noe dyrt i mine øyne. Med så høy pris kan man lure på om det inkluderer ny katalysator. Jeg ville sjekket priser på Svendsens Eksos og Bilens Eksos.først. Takk for tipset, forresten. Sjekket hos Svendsen Eksos og de skulle ha 4800 for jobben. Burde jeg undersøke videre, eller få gjort reparasjonen hos de? Anonymous poster hash: eea9d...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aule Skrevet 9. februar 2015 #8 Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg ville brukt Svendsen, da de er spesialister som gjør det fort, billig og effektivt. Er ikke umulig at du kan sitte på venterommet en times tid mens de monterer nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #9 Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg ville brukt Svendsen, da de er spesialister som gjør det fort, billig og effektivt. Er ikke umulig at du kan sitte på venterommet en times tid mens de monterer nytt. Han jeg snakket med sa det er gjort på en halvtime.... Anonymous poster hash: eea9d...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå