AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #1 Skrevet 6. februar 2015 Noen som har noen tips? Har allerede bevege meg, sunt kosthold og være sammen med familie og venner på listen. Hva annet kan man gjøre for å komme tilbake til hvor man var? Anonymous poster hash: 81210...4c7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #2 Skrevet 6. februar 2015 God døgnrytme - få nok søvn. Bedriv en hobby der du slapper av, får energi, og kjenner mestring og engasjement. Anonymous poster hash: ca6ff...8b9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 Ta tran og ligg unna sukker og alkoholAnonymous poster hash: 6b012...778
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 Omega 3! Planlegg noe hver dag som du skal gjøre eller gleder deg til, og tenk på dette når du våkner. "I dag skal jeg ******. Det blir koslig/gøy...!" Å planlegge noe langsiktig hjelper også på meg. Jeg sliter spesielt om vinteren, men etter at jeg har begynt å planlegge noe jeg gleder meg til iløpet av våren har det faktisk gått mye bedre. Dette har også hjulpet meg til å klare å spise sunt føler jeg. I fjor planlagte jeg tur til utlandet, og i år planlegger jeg flytting og interiør siden jeg har kjøpt leilighet som jeg skal flytte inn i om 2 måneder Anonymous poster hash: 20b22...fe2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #5 Skrevet 6. februar 2015 omega 3, spirulina/chlorella,solarium eller lyslampe, rutiner, en eller annen form for meditasjon (det være seg håndarbeid, yoga, perling etc.). Selv har lyder av vann/natur en beroligende og medativ virkning på meg. Anonymous poster hash: aaccb...154
sol87 Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 Du kan også prøve å ta sol (i moderate mengder), det kan hjelpe på, særlig nå på vinteren.
Gjest Sitrondrops Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Alt som er gøy, noe som gjør at du føler mestring, hard trening, seeeex
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 Tusen takk alle sammen. Jeg skal definitivt ta disse rådene til meg. Hvis det er flere som har noen tips, så tar jeg dem gjerne imot; jeg trenger det sårt i disse dager. Anonymous poster hash: 81210...4c7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #9 Skrevet 8. februar 2015 Jeg har laget en kalender ser jeg skriver opp alt som skjer framover som jeg kan glede meg til. Konserter, besøk, lønningsdag, ting jeg skal på, ferier osv. Også krysser jeg av for hver dag som går. Veldig greit å ha ting å se fram til - spesielt på denne årstiden Anonymous poster hash: 7154e...e93 1
HvittHus Skrevet 8. februar 2015 #10 Skrevet 8. februar 2015 Nok d-vitamin. Mannen min ble deprimert av d-vitamin mangel og denne depresjonen slapp så fort verdiene ble bedre.
fjærestein Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 Dagslyslampe ! Var deprimert hele vinteren før.
Gjest Gjest_Erica Skrevet 8. februar 2015 #12 Skrevet 8. februar 2015 - Legge deg og stå opp til faste tider selv om det er hardt- Ikke sov på dagtid- Spis jevnlig og lite, sunn mat- Gå deg en times tur ut, gjerne med naboens hund som selskap - Sjekk B12-nivået - det kan føre til tretthet og tiltaksløs- Sett deg punktvis liste med mål for morgendagen og kryss av listen etter hvert som gjøremålene er gjort - da kan du være stolt! 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #13 Skrevet 8. februar 2015 Om du ikke bor alene så sett av alenetid minst en gang i uken, og ikke i sofaen. Gå en tur, gjør "jentegreier" på badet (om du er dame) som lakkering av negler og napping av bryn. Lås den inn på badet og ha radio/musikk på. Dans litt og kos deg. Om du bor alene så sett av tid til sånt uansett. Eller gjør noe annet alene som gleder seg, er jo ikke sikkert at du liker neglelakk ol. Erica skrev mye bra. Anonymous poster hash: f97ee...759
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #14 Skrevet 8. februar 2015 Åh! Jeg elsker denne tråden! Tusen takk dere Anonymous poster hash: 81210...4c7 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #15 Skrevet 8. februar 2015 Ikke alle dager er gode, men det er noe godt i hver dag. Det kan være et smil fra en fremmed på gata, en god samtale med familie, venner eller kollega, et godt måltid, god treningsøkt etc - prøv å drei tankene inn på den gode tingen. Særlig på de dagene som er litt tunge! Anonymous poster hash: 5974b...b41
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #16 Skrevet 10. februar 2015 Ikke alle dager er gode, men det er noe godt i hver dag. Det kan være et smil fra en fremmed på gata, en god samtale med familie, venner eller kollega, et godt måltid, god treningsøkt etc - prøv å drei tankene inn på den gode tingen. Særlig på de dagene som er litt tunge! Anonymous poster hash: 5974b...b41 Ja, jeg prøver så godt jeg kan:/ Men er ikke alltid like lett som det høres ut som...desverre Anonymous poster hash: 81210...4c7 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #17 Skrevet 10. februar 2015 Viktig å spise regelmessig slik at kroppen har nok å ta av til en hver tid. Unngå mat som stjeler næring(sukker, boller, mye fine bakeprodukter m hvetemel ) Mye sukker etc tærer på B vitaminlageret i kroppen, et vitamin som nervesystemet er veldig avhengig av. D vitamin tilskudd er også viktig ja. Anbefaler deg denne boken : http://m.bokkilden.no/SamboWeb/mobil/produkt.do?produktId=9521463 :-) Anonymous poster hash: 25040...c76
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #18 Skrevet 11. februar 2015 Positive affirmasjoner Anonymous poster hash: bc7fc...434
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #19 Skrevet 11. februar 2015 Positive affirmasjoner Anonymous poster hash: bc7fc...434 Hva mener du? Anonymous poster hash: 81210...4c7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #20 Skrevet 11. februar 2015 - Trening. Såpass hardt at du blir skikkelig anpusten og svett, og det varer i 45+ minutter. Det skiller ut endorfiner. - Være ute i naturen - Få dagslys, om mulig - Sov nok - Spis mye mer grønnsaker og frukt en 5 om dagen. Det er påvist at minst 8 om dagen må til for å innvirke på humøret. - Spis karbohydrater. For lite karbohydrater kan føre til lite serotonin, noe som igjen er linket til depresjon. - Spis sunt fett. - Få i deg D-vitaminer. Fet fisk, tran. - Lær deg meditasjon. Mindfulness har hjulpet mange. Kan anbefale Calm-appen om du vil lære. - Før takknemlighetsdagbok. Skriv opp minst tre ting hver dag du er takknemlig for. Prøv å være konkret, og ikke bare føre det samme hver dag (ikke "takknemlig for at jeg har tak over hodet" hver dag, f.eks, men mer "takknemlig for at Tone smilte til meg og var hyggelig ved kaffemaskinen"). Anonymous poster hash: 6549a...bfc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå