Gå til innhold

Noen snoker i postkassen min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Musefelle :lur:Anonymous poster hash: 2590e...525

Ikke gi meg slike ideer...

Ts

Anonymous poster hash: d39f7...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Livmora

Det er heller ikke lov å sette opp skilt om overvåkning dersom det ikke er det. Med mindre det er på egen tomt.

Slik jeg forstår det så lurer hun vel mest på hvordan hun kan ferske vedkomne, fremfor hvordan hun blir kvitt problemet?

Er det lang tid mellom når posten kommer, og når du henter den? Om det ikke er det så vet du jo ca. hvilket tidspunkt tjuvtitteren kommer innom, så da hadde jeg gjemt meg i buskene som noen her sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk våger å ha åpne postkasser i disse dager. En ting er at andre kan snoke i posten din, men det er også farlig mht. identitetstyveri. Her vi bor er det også stort postkassestativ, og ca. 90% har åpne kasser. Det vil si at hvem som helst kan forsyne seg fritt av det som er i postkassen, uten bruk av noe verktøy eller hjelpemidler.

Dere som har åpne kasser: Få dere kasse med lås på!



Anonymous poster hash: ba427...5e3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke lov å sette opp skilt om overvåkning dersom det ikke er det. Med mindre det er på egen tomt.

Slik jeg forstår det så lurer hun vel mest på hvordan hun kan ferske vedkomne, fremfor hvordan hun blir kvitt problemet?

Er det lang tid mellom når posten kommer, og når du henter den? Om det ikke er det så vet du jo ca. hvilket tidspunkt tjuvtitteren kommer innom, så da hadde jeg gjemt meg i buskene som noen her sier

Er som regel ikke hjemme før flere timer etter at posten har vært her pga jobb. Men neste uke er jeg hjemme på dagtid, og da skal jeg følge med litt. Dette begynte nemlig etter at en bestemt person flyttet inn i nabolaget...

Ts

Anonymous poster hash: d39f7...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil koste deg innkjøp og montering av ei ny postkasse dagen etter, men jeg hadde valgt meg en dag hvor jeg gnidde inn innsida av postkassa mi med et eller annet fargestoff som er vanskelig eller umulig å fjerne igjen med det første, advart postmannen om planen og tidspunktet, og så bare latt ting gå sin gang.

Tror samme kveld hadde vært et fint tidspunkt for en tur rundt til naboene for å selge lodd til basar, lete etter en bortkommen katt eller få underskrifter på at dere trenger støyskjermer i nabolaget. :D

Anonymous poster hash: a7046...b7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil koste deg innkjøp og montering av ei ny postkasse dagen etter, men jeg hadde valgt meg en dag hvor jeg gnidde inn innsida av postkassa mi med et eller annet fargestoff som er vanskelig eller umulig å fjerne igjen med det første, advart postmannen om planen og tidspunktet, og så bare latt ting gå sin gang.

Tror samme kveld hadde vært et fint tidspunkt for en tur rundt til naboene for å selge lodd til basar, lete etter en bortkommen katt eller få underskrifter på at dere trenger støyskjermer i nabolaget. :D

Anonymous poster hash: a7046...b7e

:hoho:

Anonymous poster hash: 2590e...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor selv omtrent som du beskriver, men leier. Kanskje du er min husvert?

Uansett, jeg måtte kjøpe hengelås til min postkasse pga eksen og at jeg visste at området jeg flyttet til var belastet med posttyveri. Det utrolige er at jeg er den eneste som har tatt bryet med å bruke hengelås, de andre beboerne har det ikke. Jeg har funnet post til naboen i min postkasse, og den har jeg dyttet opp i riktig postkasse når jeg så det ikke var mitt navn på brevene. Selvfølgelig en ulempe for postmannen at boksen min er låst, men da er nå brevene trygge ihvertfall.

Men all post fra nav, skatteetaten osv får jeg kun i min digitale postkasse på nav, skatteetaten etc. Da får jeg mail og sms fra etatene om brevet der. Slipper å bruke digipost og slipper at slikt sensitiv post kommer i postkassen.

Eneste er at du bør bruke hengelås med kode. Jeg har nøkkel og jeg tror kanskje det er tryggere med kodelås. Bor du i et kaldt og frossent område bør du ha noe som hindrer vannet å komme inn i låsen.



Anonymous poster hash: 72cfb...7e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk våger å ha åpne postkasser i disse dager. En ting er at andre kan snoke i posten din, men det er også farlig mht. identitetstyveri. Her vi bor er det også stort postkassestativ, og ca. 90% har åpne kasser. Det vil si at hvem som helst kan forsyne seg fritt av det som er i postkassen, uten bruk av noe verktøy eller hjelpemidler.

Dere som har åpne kasser: Få dere kasse med lås på!

Anonymous poster hash: ba427...5e3

Jeg begriper det heller ikke, og at folk til og med tenker på overvåkningskamera før de tenker på å låse kassa. Og til de som snakker om musefeller, ingen særlig omtanke for postbudet, eller? :P

Anonymous poster hash: 09c27...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...