Gå til innhold

Noen snoker i postkassen min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har postkasse på stativ et stykke fra huset, plassert slik at det ikke er mulig for oss å se det uten å gå utenfor hagen vår. I det siste har jeg fått noen brev bl.a fra NAV, sykehus og arbeidsgiver som helt tydelig har vært åpnet av andre. Jeg vil veldig gjerne finne ut hvem som åpner brevene mine. Men hvis jeg står og "passer på" postkassen vil jo vedkommende se meg og sannsynligvis ikke snoke i postkassen min. Har snakket med postbudet, og brevene har vært åpnet på en slik måte at h*n ville ha lagt merke til det hvis det hadde skjedd før levering i postkassen.

Så det jeg lurer på er: Kan jeg montere et lite kamera som filmer postkassen min selv om den ikke står på min eiendom? Vil selvfølgelig passe på at bare min postkasse blir filmet, ikke de andre på stativet.

Alternativet er å leie postboks, det vil få slutt på snokingen, men jeg har lyst til å finne ut hvem det er.

Anonymous poster hash: d39f7...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har postkasse på stativ et stykke fra huset, plassert slik at det ikke er mulig for oss å se det uten å gå utenfor hagen vår. I det siste har jeg fått noen brev bl.a fra NAV, sykehus og arbeidsgiver som helt tydelig har vært åpnet av andre. Jeg vil veldig gjerne finne ut hvem som åpner brevene mine. Men hvis jeg står og "passer på" postkassen vil jo vedkommende se meg og sannsynligvis ikke snoke i postkassen min. Har snakket med postbudet, og brevene har vært åpnet på en slik måte at h*n ville ha lagt merke til det hvis det hadde skjedd før levering i postkassen.

Så det jeg lurer på er: Kan jeg montere et lite kamera som filmer postkassen min selv om den ikke står på min eiendom? Vil selvfølgelig passe på at bare min postkasse blir filmet, ikke de andre på stativet.

Alternativet er å leie postboks, det vil få slutt på snokingen, men jeg har lyst til å finne ut hvem det er.Anonymous poster hash: d39f7...3e3

Da må du søke om lov og det må merkes tydelig at området er kameraovervåket.

Anonymous poster hash: 4c624...29d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov til å sette opp kamera uten at du også setter et skilt som sier at det er kamera der.

Men kan du ikke få deg en postkasse med lås? Slik at det er mye vanskeligere for andre å få ut posten din fra kassa?



Anonymous poster hash: ba427...5e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villa lusket i buskene på den tiden det er vanlig at folk sjekker posten sin, det er helt sikkert noen naboer av deg som har snoket mens de henter sin egen.

Anonymous poster hash: f72e1...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke at det kan være snakk om feillevering da?

For eksempel at Mona Larssen mottar brevet til Mona Larsen, åpner det opp, og ser at det er feil?

Hvis dette er utelukket, kan du ikke filme innsiden av postkassen din da, slik at de eneste som blir filmet er de som åpner postkassen? Det er ikke offentlig sted, og du kan si i fra til postmannen på forhånd.



Anonymous poster hash: 3f8df...65a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det revet opp eller kan det rett og slett handle om at kassen er full av fukt og limet har løsnet på konvolutten?

Du har ikke lov å sette opp kamera uten å søke om tillatelse og skilte med at området er overvåket. Selv om det kun er din kasse du ønsker å filme.

Finnes også veldig billige kasser med lås man kan få kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det ikke er lov, men hadde jeg vært TS hadde jeg gitt faen og filmet uansett. :sjenert: Målet helliger middelet, som døm sier.



Anonymous poster hash: 2590e...525
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett hengelås først, fungerer ikke det, søk om lov og sett opp kamere OG skilt. Evt. om det er lov, kun sett opp et "trusselskilt" om at det blir overvåket selv om det ikke blir det:P



Anonymous poster hash: 704e1...487
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det ikke er lov, men hadde jeg vært TS hadde jeg gitt faen og filmet uansett. :sjenert: Målet helliger middelet, som døm sier.

Anonymous poster hash: 2590e...525

Så du ville mye heller risikert å selv bli bøtelagt? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ville mye heller risikert å selv bli bøtelagt? :klo:

Anonymous poster hash: 4604f...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ville mye heller risikert å selv bli bøtelagt? :klo:

Så lenge kameraet ikke er synlig er det ikke noe problem

Anonymous poster hash: 4604f...191

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du ville mye heller risikert å selv bli bøtelagt? :klo:

Vill selvsagt fjernet kameraet etter å ha funnet ut hvem som åpnet posten, og kameraet skulle ha vært skjult. Tror risikoen for bot er minimal, selv om den selvsagt ville vært til stede.

Anonymous poster hash: 2590e...525

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan skal du få festet kameraet da? i selve skuret? mulig det er lovlig å ha kamera i selve boksen.

Skjønner at nyskjerrigheten for å ta vedkommende sikkert er enorm, men det beste er nok å gjøre som de fleste har nevnt; postkasse med lås.



Anonymous poster hash: 4de3d...88e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sett opp kamera uten skilt og konfronter vedkommende etterpå. Dersom han eller hun skulle melde deg for overvåkning noe sted så kan du bare nekte for at du har gjort det. Tviler på at det hadde skjedd.

Eller sett opp skilt om at det er overvåket uten å sette opp kamera



Anonymous poster hash: 38fdb...293
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp kamera uten skilt og konfronter vedkommende etterpå. Dersom han eller hun skulle melde deg for overvåkning noe sted så kan du bare nekte for at du har gjort det. Tviler på at det hadde skjedd.

Eller sett opp skilt om at det er overvåket uten å sette opp kamera

Anonymous poster hash: 38fdb...293

Personen som leser posten til TS begår jo selv et lovbrudd, så det hadde nok ikke skjedd.

Anonymous poster hash: 4de3d...88e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver med hengelås, og håper å få tatt noen på fersken med hånda sittende fast...

Ts

Anonymous poster hash: d39f7...3e3

Anonymous poster hash: d39f7...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver med hengelås, og håper å få tatt noen på fersken med hånda sittende fast...

Ts

Anonymous poster hash: d39f7...3e3

Anonymous poster hash: d39f7...3e3

Musefelle :lur:

Anonymous poster hash: 2590e...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...