Gå til innhold

Nabokrangel...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva i alle dager er dette for kommentarer? Jeg ville selvsagt ikke parkert her hadde garasjen vært i bruk?!? Det har ikke vært noen her på tre måneder, og jeg synes ikke man kan forvente at FELLES vei ikke skal være i bruk da?

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Du er sikkert av den typen som hadde helt søppel på plenen hennes, spilt musikk til langt på natt, åpent posten hennes, pisset på plenen hennes

Anonymous poster hash: 1289c...e12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med all respekt for deg, du bitre menneske to over her-det kan vel ikke helt sammenlignes...

Anonymous poster hash: 58011...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et godt poeng. Det er selvsagt ikke min personlige parkeringsplass, men vi er to som bor her, siden den tredje leiligheten står tom, og det er kun jeg av oss to som bor her som har bil. Når det er masse snø nede i offentlig vei, og jeg da vil stå i veien for forbipasserende biler om jeg står der, siden der ikke blir måkt, har jeg tenkt at det har vært ok. Og er det ikke ok, hadde jeg satt pris på en sms der hun spurte om jeg kunne flytte meg, og da hadde jeg selvsagt gjort det. Men hun truet med politi og advokat i stedet. Synes kanskje det var en litt ufin måte.

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Hvorfor sendte ikke du en melding og spurte om du kunne parkere foran hennes private eiendom?!?!?! Den eneste ufine her er deg. Hvorfor skal hun spørre deg høflig for at du er frekk?

Anonymous poster hash: 1289c...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dere er helt utrolige. Hva i alle dager er dette for kommentarer? Pisse på plenen hennes? Den er i såfall min også, så det er fristende altså. Men jeg klarer å stå i mot. Hva med å få seg et liv i stedet for å drive netthets? Gratis råd fra meg.:-))

Anonymous poster hash: 58011...b9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et godt poeng. Det er selvsagt ikke min personlige parkeringsplass, men vi er to som bor her, siden den tredje leiligheten står tom, og det er kun jeg av oss to som bor her som har bil. Når det er masse snø nede i offentlig vei, og jeg da vil stå i veien for forbipasserende biler om jeg står der, siden der ikke blir måkt, har jeg tenkt at det har vært ok. Og er det ikke ok, hadde jeg satt pris på en sms der hun spurte om jeg kunne flytte meg, og da hadde jeg selvsagt gjort det. Men hun truet med politi og advokat i stedet. Synes kanskje det var en litt ufin måte.

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Hun synes kanskje det er ufint at du tar deg til rette. Hun hadde sikkert satt pris på at DU sendte SMS og spurte om det er greitt. Istedenfor forventer du at hun skal sende deg SMS.

Jeg forstår at eieren av garasjen er irritert på deg.

Anonymous poster hash: fff9f...9a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt for deg, du bitre menneske to over her-det kan vel ikke helt sammenlignes...

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Pfffff, du er sikkert typen til det

Anonymous poster hash: 1289c...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir som om jeg skal parkere forran garasjen til hun som bor under meg, hun har ikke bil og veien forran er felles.

Men jeg gjør det ikke. i det minste ikke uten å spørre først.

Om naboen din ikke har bodd der på 3 måneder så betyr ikke det at hun har solgt.

Flytt bilen så slipper du mere bråk eller i det minste spør om du kan få parkere der eventuelt om du kan leie garasjen hennes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er saken. Vi bor i et hus med tre leiligheter. Det går en vei opp til huset, på ca 30 meter. I enden av veien er en garasje. Den er tilhørende den ene av leilghetene, seksjonert ut. Veien er fremdeles felles, i følge reseksjoneringspapirene. Eier av denne leiligheten som eier garasjen har nå flyttet, og det har stått tomt i tre måneder. Dermed har jeg parkert utenfor garasjen, som altså er felles. I går fikk jeg noen voldsomt sinte smser, der hun truer med politi og advokat om jeg ikke parkerer nedenfor i offentlig vei. Jeg blir ganske irritert, fordi jeg føler det er litt spesielt så lenge hun ikke bor der en gang. Overreagerer jeg, er jeg en dust her, eller er det hun som overreagerer?

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Ja, du overreagerer og ja, du er en dust. Siden du spør. Du sperrer tilgangen hennes til hennes garasje. Det er totalt irrelevant om hun bruker den eller ikke - jeg regner uansett med at du ikke har oppsyn over garasjen hennes 24/7, slik at du vet helt sikkert at hun ikke trenger tilgang?

Du skulle ha spurt først, siden du ikke hadde folkeskikk nok til det har du pent å flytte bilen så hun kommer til garasjen sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si bare at siden leiligheten som garasjen tilhører stod tom tenkte du ikke at det var et problem, men at det ikke skal gjenta seg. Ferdig med den saken. Hold deg høflig og saklig. Da står du sterkere enn de som sender sinte sms'er.



Anonymous poster hash: c03e5...af4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde deg vært meg TS, så hadde jeg kommet for å dra inn i garasjen en gang jeg trodde du var ute med bilen fremdeles plasser foran garasjen. Når du da ikke kunne ha flyttet den ville fått falcken til å fjerne den.



Anonymous poster hash: 80d38...da4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt flyttet jeg bilen. Det var vel heller ikke poenget, jeg vil jo ikke ha bråk.😊

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del som kommenterer her er tydeligvis kun ute etter å spre gruffe.

Jeg synes det høres rart ut at hun truer med alt mulig rart fordi du parkerer der, istede for ganske enkelt å be deg slutte med det. Snakk om å skyte spurv med kannoner!

Din rettighet i forhold til hvor du kan parkere og ikke kan jeg ikke uttale meg om da det klart avhenger av hvordan hagen, garasjen, veien og alt det der er satt opp. Hva er det som er tinglyst kun på henne, og hva er felles?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i alle dager er dette for kommentarer? Jeg ville selvsagt ikke parkert her hadde garasjen vært i bruk?!? Det har ikke vært noen her på tre måneder, og jeg synes ikke man kan forvente at FELLES vei ikke skal være i bruk da?

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Spiller ingen rolle. Du har fortsatt null rett til å sperre for eiers tilgang.

Anonymous poster hash: a6dbe...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Du er sikkert av den typen som hadde helt søppel på plenen hennes, spilt musikk til langt på natt, åpent posten hennes, pisset på plenen hennes

Anonymous poster hash: 1289c...e12

Wooow, wtf?! Snakk om tidenes overdrivelse!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en annen tråd om frekke svar og kommentarer her på kg. Det er trist at det er sånn at man spør om råd, og får bøtter med drit tilbake. Jeg har ingen problem med å ta i mot konstruktiv kritikk, absolutt ikke. Så tusen takk til dere som har svart det.:-) jeg parkerer nede i veien fra nå av, ikke nødvendigvis fordi jeg er enig i det, men fordi jeg er på ingen måte ute etter bråk og krangel. Til den eller de som mener det å stå foran inngangsdøren å stenge, eller pisse på plenen til andre-lær dere folkeskikk.

Ts

Anonymous poster hash: 58011...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har da ingen verdens ting å si om garasjen er tom eller ikke - det er da ikke opp til deg å bestemme når hun skal bruke sin egen garasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå si at dere har gjort feil begge to.

Du tok deg til rette uten å tenke på henne, og hun gikk undøvendig langt i måten hun sa i fra på.

Du skulle ha spurt om det var greit før du parkerte der.

Hun skulle ha bedt deg om å ikke parkere der på en penere måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym over meg sier fasiten. Du burde ikke parkert foran garasjen hennes. Selv om hun ikke bor der, må hun jo få ha tilgang til den. Når du først gjorde det, kunne hun sagt fra på en helt høflig, grei måte: "Hei! Jeg ser du parkerer foran garasjen min, siden jeg ikke bor der lenger. Men jeg ønsker tilgang til den, så fint hvis du flytter bilen. God kveld videre!"

Enten burde jeg bli diplomat, eller så er det mange rare nabokrangler der ute.



Anonymous poster hash: 44e49...2e2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...