Gå til innhold

Nabokrangel...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er saken. Vi bor i et hus med tre leiligheter. Det går en vei opp til huset, på ca 30 meter. I enden av veien er en garasje. Den er tilhørende den ene av leilghetene, seksjonert ut. Veien er fremdeles felles, i følge reseksjoneringspapirene. Eier av denne leiligheten som eier garasjen har nå flyttet, og det har stått tomt i tre måneder. Dermed har jeg parkert utenfor garasjen, som altså er felles. I går fikk jeg noen voldsomt sinte smser, der hun truer med politi og advokat om jeg ikke parkerer nedenfor i offentlig vei. Jeg blir ganske irritert, fordi jeg føler det er litt spesielt så lenge hun ikke bor der en gang. Overreagerer jeg, er jeg en dust her, eller er det hun som overreagerer?

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar deg til rette på annen manns grunn, så det er bare å fjerne bilen først som sist. At eier er hissig er en helt annen sak.



Anonymous poster hash: a6dbe...aec
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo det jeg mener er problemet-jeg eier veien like så mye som henne. Det er garasjen hun eier, ikke veien opp til den. Selvsagt står jeg ikke inne i garasjen, men på den felles veien.

Ts

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis veien fremdeles er felles overreagerer hun. Du kan sende sms tilbake der du sier at veien i følge reseksjoneringspapirene fremdeles er felles, så du har full rett til å parkere der. Videre kan du skrive at om hun skal inn i garasjen skal du selvfølgelig flytte bilen om hun sier i fra på en hyggelig måte.



Anonymous poster hash: de2b4...4e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir jo sånn at jeg sperrer så hun ikke kommer inn i garasjen. Men det er poenget mitt, hun bor her ikke lenger, hun flyttet for over tre måneder siden, så jeg har liksom tenkt at det umulig kan spille noen rolle når der står tomt! Selvfølgelig hadde jeg ikke parkert der om garasjen var i bruk og noen bodde i hennes leilighet.

Ts

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sikker på at hun ikke fremdeles bruker garasjen til lagring eller noe, rart å bli så sint (eller i det hele tatt få det med seg) om hun aldri er der og ikke bruker den...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garasjen er helt tom. Hun kjører forbi hver dag for å levere barn på skolen. Bortsett fra det er hun jo veeldig snill også da, som mener hun lar oss få lov til å gå opp veien siden det er eneste måten vi kan komme til huset vårt.

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi i Norge er så aaalt for flinke til å true med å ringe politiet for filleting. Ingen som tenker på at vi allerede har dårlig med ressurser som det er? Så skal man tilkalle policen for dette og?! Herregud, jeg blir faktisk forbanna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir jo sånn at jeg sperrer så hun ikke kommer inn i garasjen. Men det er poenget mitt, hun bor her ikke lenger, hun flyttet for over tre måneder siden, så jeg har liksom tenkt at det umulig kan spille noen rolle når der står tomt! Selvfølgelig hadde jeg ikke parkert der om garasjen var i bruk og noen bodde i hennes leilighet.

TsAnonymous poster hash: [acronym="Full hash:

58011be83335762f788d4bdf20d31b9b"] 58011...b9b [/

i]

Når du sperrer så har du å pelle deg bort derifra med din bil, ellers får du ta konsekvensene av å ta deg til rette slik det passer deg.

Juridisk spiller det overhodet ingen rolle om leieligheten står tom eller er fullt bebodd.

Tenk deg at hun kommer med folk som skal se på hennes bolig også finner inngangen til gatasjen hennes sperret av naboen, hvilket inntrykk og hvilke lyst får folk til å kjøpe når de ser hvilke og hvordan naboene tar seg tilrette?

Tenk deg litte bitte gran om, hva om rollene var byttet, og du var den som stod i hennes situasjon? Om du evner et slikt tankeekspriment da? Hun har prøvd å selge i 3 mnd. Og du gjør ikke situasjonen enklere for henne. Hva om hun kommer med et krav mot deg fordi du vanskeligjgør salget?

Det er lov å bruke hodet!

Anonymous poster hash: 02cef...430

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt bilen. Hun får kanskje behov for å komme inn i garasjen, enten pga visning, akutt behov for lagringsplass eller noe annet, og da kan ikke bilen din stå der og breie seg.



Anonymous poster hash: 1d8a3...b0d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du er en frekk faen. Du kan ikke ta deg til rette på andres eiendom. Tenk at du ikke gadd å spørre først om det var greit, håper hun sender politiet på deg så lærer du deg kanskje å behandle andre med respekt.

Anonymous poster hash: 1289c...e12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg over her-jeg føler vel ikke jeg er så frekk i og med at det faktisk er min eiendom. Jeg har reseksjoneringspapirer på at veien er felles, altså har jeg full rett til å stå der jeg også.

Ts

Anonymous poster hash: 58011...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til deg over her-jeg føler vel ikke jeg er så frekk i og med at det faktisk er min eiendom. Jeg har reseksjoneringspapirer på at veien er felles, altså har jeg full rett til å stå der jeg også.

Ts

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Garasjen er ikke felles. Du sperrer garasjen og dermed hindrer en annen å komme til egen eiendom = du er en frekk faen når du ikke gidder å spørre om det er greit.

Flyttet hun på grunn av din dårlige oppførsel? Hadde du grillfest i hagen hennes, også uten å spørre? Brukte du toalettet hennes uten å spørre?

Anonymous poster hash: 1289c...e12

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg over her-jeg føler vel ikke jeg er så frekk i og med at det faktisk er min eiendom. Jeg har reseksjoneringspapirer på at veien er felles, altså har jeg full rett til å stå der jeg også.

Ts

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Jeg kan hoppe opp og ned foran deg, veive med armene og hoie "Lufta er for alle", ser du likheten?

Kan du ikke bare parkere et annet sted?

Anonymous poster hash: 1d8a3...b0d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forskjell på å benytte veien for å ta seg frem til boligene, og på å stå parkert. Ser for meg at veien er rakt opp, med garage i enden. Da blokkerer du adkomst med bil for de to andre boenhetene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva i alle dager er dette for kommentarer? Jeg ville selvsagt ikke parkert her hadde garasjen vært i bruk?!? Det har ikke vært noen her på tre måneder, og jeg synes ikke man kan forvente at FELLES vei ikke skal være i bruk da?

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er dette for kommentarer? Jeg ville selvsagt ikke parkert her hadde garasjen vært i bruk?!? Det har ikke vært noen her på tre måneder, og jeg synes ikke man kan forvente at FELLES vei ikke skal være i bruk da?

Anonymous poster hash: 58011...b9b

Fordi du er en frekk faen. Du gadd ikke spørre en gang. Skjønner godt at hun er forbanna på deg.

Du sperrer tilgangen hennes til hennes eiendom. Om jeg hadde parkert bilen min foran inngangsdøren din og brølt veien er felles så fuck you, ikke mitt problem. Hva hadde du tenkt da? Altså ikke mitt problem at jeg sperrer for deg, du får klatre inn vinduet. Jeg trenger jo ikke godkjenning om hvor jeg parkerer, veien er for alle

Anonymous poster hash: 1289c...e12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et godt poeng. Det er selvsagt ikke min personlige parkeringsplass, men vi er to som bor her, siden den tredje leiligheten står tom, og det er kun jeg av oss to som bor her som har bil. Når det er masse snø nede i offentlig vei, og jeg da vil stå i veien for forbipasserende biler om jeg står der, siden der ikke blir måkt, har jeg tenkt at det har vært ok. Og er det ikke ok, hadde jeg satt pris på en sms der hun spurte om jeg kunne flytte meg, og da hadde jeg selvsagt gjort det. Men hun truet med politi og advokat i stedet. Synes kanskje det var en litt ufin måte.

Anonymous poster hash: 58011...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...