Miranda Skrevet 5. desember 2005 #581 Del Skrevet 5. desember 2005 Kjempe spennende!!! Når skal du det? *krysser fingre*!! Forresten, det ser ut til at det er KG´s skyld at det ikke blir noen kake på meg i aften. Eller, det er kanskje ikke forsent ennå... Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 5. desember 2005 #582 Del Skrevet 5. desember 2005 Gratulerer med 2. gangs intervju! Jeg skal krysse alt som kan krysses for deg. Ellers så støtter jeg også Miranda's råd om vikarbyrå. Jeg fikk selv min jobb igjennom ett og hadde nok neppe kommet inn i det firmaet jeg jobber i uten. Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 6. desember 2005 #583 Del Skrevet 6. desember 2005 Håper du får en fin bytur, Piglet! Den kan godt være koselig selv om man ikke kan bruke så mange penger! Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #584 Del Skrevet 7. desember 2005 Anden gangs intervju overstått. Tror det gikk bra, men det var en litt merkelig oplevelse. Skal skrive mere om det senere, for nå skal jeg på jobb. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 7. desember 2005 #585 Del Skrevet 7. desember 2005 Venter spent på et lengre referat... Håper du får stillingen! Piglet, du som er inne i mat-verdenen; hva heter bygg-gryn på dansk?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 8. desember 2005 Forfatter #586 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Miranda! Heter ikke bygg gryn byg gryn da? Det ville jeg tro... Men jeg tar kanskje feil. Jobbintervju referat: Først og fremst så var intervjuet i Snekkersten, som er nesten Helsingør, så jeg måtte reise ganske langt. Og så hadde jeg fått beskjed om at jeg skulle forberede noen ting, samt være klar for en personlighetstest. Da jeg kom ut til hotellet hvor jeg skulle bli intervjuet, var jeg en halvtime for tidlig (det passet ikke med tog og jeg ville jo være der i litt god tid), så jeg regnet med at jeg kunne få gå på do og se meg litt i speilet og sånn. Men da jeg presenterte meg, sa de at jeg bare skulle gå inn og finne han som skulle intervjue meg. Så det gjorde jeg, vi sa hei og så gikk vi og satt oss i en sofa (ved siden av hverandre) mitt i en travel gang. Og der skulle intervjuet foregå. Folk kom og gikk litt, og han som intervjuet meg pekte på de forskjellige og sa, det er X, hun jobber som Y etc. Så fortalte jeg litt om meg selv, utdannelse og fritid og det var jo veldig normalt. Så ba han meg om å fortelle om hvordan vennene mine ville beskrive meg. Og det svarte jeg på, og nevnte bl.a. at de ville si at jeg var samfunnsinteresert. Og så spurte han: "Hvordan vil du plasere deg selv politisk?" Og jeg satt bare der helt sånn og tenkte hva skal jeg si. Så forklarte jeg litt om det, og hvorfor jeg hadde det sånn, og håpet at han ikke var helt forskjellig fra meg. Han var veldig enig med meg, og så spurte han hvordan jeg hadde det med mere kontroversielle emner som "gay mariage" og "gay adobtion"... Og jeg ble enda mere Men jeg tenkte at nå hadde jeg jo allerede beveget meg så langt ut i ting som hadde med holdninger og værdier, at jeg kunne jo liksågodt svare. Og så snakket vi litt om det. Det var veldig hyggelig og spennende, og han var heldigvis enig med meg, men meget merkelig (og kanskje ikke helt korekt) og spørre om den slags ting på et intervju. Så snakket vi litt mere om stillingen, og han lurte på om jeg kanskje kunne være interesert i en annen stilling, som ville innebære to-tre måneder i Finnland, og det sa jeg var fint. Og så var det slutt. Jeg skulle ikke fremlegge det jeg hadde øvet på, jeg skulle ikke personlighetstestes og mindre enn en halv time etter at jeg kom, så dro jeg igjen. Så nå venter jeg i spenning... I dag har jeg sovet lenge, var sliten etter gårsdagen, og har ikke de store planer bortsett fra og rydde litt, se etter neon jobber og trene i ettermiddag. Piglet Endret 8. desember 2005 av Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 8. desember 2005 #587 Del Skrevet 8. desember 2005 Hei! Oi, det var litt av ett intervju Men du klarte deg nok kjempe bra!! Venter i spenning for å høre hvordan det går!! Når får du vite noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #588 Del Skrevet 9. desember 2005 Hei Bertine! Flere jobb-nyheter. De har fortsatt ikke bestemt seg omkring hvem som skal ha den jobben jeg opprinnelig søkte på, så det får vi ikke svar på før i slutten av neste uke. Men allerede på tirsdag skal jeg på intervju angående den andre jobben i det samme firmaet. Så det betyr jo på en måte at jeg har to sjanser, siden de fortsatt vurderer meg til den første. I dag har jeg gjort rent det meste av formidagen. Så kom kjæresten hjem fra eksamen, som han ikke følte at hadde gått så bra. Etter at vi hadde snakket litt om det, gjorde han seg klar for og dra på julefrokost med jobben, og jeg fulgtes meg ham for og handle litt mat. Vi får besøk av hans bror, svigerinde og nevø i morgen til lunch, så jeg har kjøpt litt godt pålegg og Urtekrams fantastiske spelt-peppernøtter (økologiske). Liker vanligvis ikke kjøpe-småkaker, men der super-gode. I ettermidag har jeg sett litt på tv og snakket med mamma. Gleder meg til jeg skal hjem til jul. Nå er det snart tid til Nytt på Nytt og Skavland. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 10. desember 2005 Forfatter #589 Del Skrevet 10. desember 2005 Det blir utrolig tidlig mørkt nå. Her begynte det og mørkne allerede ved 2-tiden, og nå er det stort sett helt natt. Egentlig litt koselig også, med masse stearinlys og sånn... I ettermiddag har vi hatt besøk. Det var veldig hyggelig, ikke minst og se den lille babyen, som jeg faktisk ikke er så liten lengere. Nå er kjæresten på trening, og så kommer han hjem en liten snartur før han drar videre på nok en julefrokost. Vi ses ikke så mye for tiden, så det blir hyggelig og handle julegaver og spise lunch med han på mandag. I morgen skal vi på julekonsert. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 11. desember 2005 Forfatter #590 Del Skrevet 11. desember 2005 Kjæresten kom hjem fra julefrokost kl 4 og kl 11 måtte han dra for og rydde opp. Stakkars! Jeg skal se om jeg kan lete opp noen stillinger og søke på, og ellers håper jeg jeg kan få kjæresten med på en liten tur. Og i kveld er det konsert sammen med noen venner, så det blir hyggelig. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. desember 2005 #591 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei Piglet, er innom for å legge igjen en snarvisitt før jeg går til køys. Det er "over sengetid" nå Spennende å høre hvordan det går med intervjuene. Det er veldig positivt for deg at du blir tatt inn til samtale om to forskjellige stillinger i samme firma! Håper det beste, og ikke minst at du får en stilling du trives i. Forresten, liker faktisk ganske godt kjøpe-julekaker jeg. Både peppernøtter, brunkager og jødekager (Og sikkert de fleste andre kaker også ) Håper du får en fin dag, Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #592 Del Skrevet 12. desember 2005 Håper du fikk sovet godt, Miranda! I dag har kjæresten og jeg fått ordnet stort sett alle julegavene. Han har kjøpt julegaver til fire nevøer, hans søster og svoger og til hans far. Jeg har kjøpt: - en dvd og en stor pose smågodt til min bror og kjæresten hans. Det skal fylles i en kurv sammen med vin, frukt og chips, så de har alt til en hyggeaften. Og så skal kjæresten og jeg brette masse stjerner til juletreet deres. Det fikk mamma for to år siden, og det ønsket de seg. - en kurv med hudpleieprodukter fra Orgins til min lillesøster - et atlas, en geografispørrebok og en marsipangris til pappa - et rosa bil til min niese. Hun kan nok ikke bruke den på en stunn enda, men syntes den var så fin, og hun har det meste hun trenger i dag. Har funnet ut hva jeg skal kjøpe til mamma, så det ordner jeg hjemme i Norge, så da mangler jeg bare en gave til kjæresten. Er litt balnk... Og så har jeg kjøpt en topp til meg selv, til intervjuet. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 14. desember 2005 Forfatter #593 Del Skrevet 14. desember 2005 Var på intervju og personlighetstest i går. Det gikk fint, og jeg fikk følelsen av at jeg sansynligvis fikk den jobben. Og det er jo KJEMPE postivtivt, både fordi at jobben høres spennende ut og fordi det ville være en stor lettelse og dra på juleferie i vishet om at jeg har en jobb fra januar. Det eneste problemet er lønnen. Til de to første samtalene har jeg sagt (og ment) at det vigtigste er en spennende jobb, at lønnen ikke gjør at det er gøy og jobbe osv. Og det står jeg fortsatt fast ved. Men i går spurte han hva jeg syntes om en grunnlønn på 15 000 kr og så provisjon så jeg ville nå opp i omkring 20 000. I og med at den gjennomsnitlige startlønnen for nyutdannede cand.merc.ere ligger på 25 000 og mange får enda mere (opp mot 30 000), så er jo det veldig lite. Det sa jeg også da de spurte, samtidig med at jeg poengterte det med at en spennende jobb er vigtigtst. De jeg har snakket med etterpå, synes også det er (for) lite, og at det kanskje vitner om litt useriøsitet og at jeg bør prøve og få lirket ihvertfall et par tusen kr mere ut av dem. Men så er jo arbeidsmarkedet for nyutdannede vanskelig, og jeg vil jo ikke risikere og miste en jobb pga. penger. Jeg klarer meg jo fint for den lønnen, og det virker som om det er gode muligheter for og komme seg videre til en mere utfordrene (og bedre lønnet) jobb, fort. Og så betyr jo det at jeg har en jobb, at jeg plutselig stiller mye bedre enn som nyutdannet og kan søke videre derfra. Og min venninde (som også nettopp er ferdig som cand.merc.), mener at jeg ikke kan finne på og si nei til en relevant og spennende jobb. Og det har hun jo helt rett i. Ja, ja, nå får jeg jo vente og se om de vil ha meg i første omgang, og så får jeg se hva de tilbyr. Noe annet er at vi ikke har snakket om arbeidstid. Til den lønnen frister det heller ikke og jobbe så mye mere enn vanlig uke, og det tror jeg nok at det lett kan bli. Føler meg litt dum som klager over lønn og penger, ser meg egentlig ikke som en spesielt materialistisk person, og med kjærestens lønn klarer vi jo oss fint. Det er mere følelsen av at fem års utdannelse og 300 000 i studielån burde være værd litt mere. Nå skal jeg sende to søknader, lete etter noen flere jobber og søke på og rydde og ordne litt. Og i ettermiddag er det (forhåpentligvis) siste dag på studiejobben min. Hurra! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 15. desember 2005 Forfatter #594 Del Skrevet 15. desember 2005 Har fått sendt avsted to søkander til, men ellers er det ikke så mye mere og søke på. Får kysse fingrene for positivt svar i morgen. I dag skal jeg se litt mere etter jobber og så tror jeg jeg vil ta meg en tur ned på Zara og se etter gave til kjæresten, samt låne bøker til biblioteket til juleferien. Ellers var det deilig og bli ferdig på jobb. Håper ikke jeg skal tilbake dit... Og i dag er det siste dag på trening. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 15. desember 2005 #595 Del Skrevet 15. desember 2005 Hei Piglet! Håper du får svar om du får jobben(e) snart, sånn at du kan ta juleferie med visshet om at du har en jobb å komme tilbake til i januar. Jeg synes også lønna kanskje var litt vel lav, selv om du er nyutdannet, men forhåpentligvis stiger den fort hvis de er fornøyd med deg. Jeg er forøvrig enig med venninnen din som sier at man ikke kan si nei til en relevant og spennende jobb sånn som arbeidsmarket er for nyutdannede. Som du selv skriver så er du jo absolutt i en bedre posisjon når du har en jobb i forhold til å søke videre på andre jobber. Når reiser du på juleferie foressten? Vi kjører ikke oppover før på lille juleaften. Jeg skal gjøre klar med julemusikk og pepperkaker og julegodt til turen, sånn at den blir så hyggelig som den nå kan bli. Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 16. desember 2005 Forfatter #596 Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) He Malou! Har ikke hørt noe om jobben enda, men jeg håper på gode nyheter. Så må jeg heller leve med litt (for) lav lønn. Jeg flyr til Norge tirsdag ettermiddag, så det er det ikke lenge til. Fikk billige flybilletter (840 kr t/r), så jeg slipper den fryktede bussturen. Gleder meg masse til lang juleferie i Norge og håper på snø... I dag har jeg vært på Arbejdsformidlingen og fått godkjent CVet mitt. Det må til for og få dagpenger. Nå håper og tror jeg at jeg kommer til og ha en jobb om ikke så lenge, men tør ikke risikere noe, så nå jeg ihvertfall sikret litt penger fra 1. januar. Fikk også sendt en søknad i går og skrevet en anden, så synes egentlig jeg er ganske flink. Ellers fikk jeg bakt årets juelbakst (ihvertfall her i DK, det blir nok litt i Norge). Deilige Jule Cookies, som jeg fant oppskrift på i her inne. Og så kom en av kjærestens kammerater forbi og drakk kaffe, så det var veldig hyggelig. Nå skal jeg ta en monster oppvask, rydde i stuen og gjøre rent på kjøkkenet. Badet, doen og støvsuging må kjæresten ta seg av, og så må vi avrime kjøleskap og fryser i løpet av helgen. Lørdag kveld skal vi feire jul sammen, så da er det jo fint hvis julerengjøringen er overstått. I morgen formiddag skal jeg spise brunch og julehygge med en venninde, og søndag får vi kjærestens bror og svigerinde på middag, så her er det faktisk ganske mye program... Piglet PS For en halv time siden snødde det faktisk her i København! Endret 16. desember 2005 av Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 16. desember 2005 Forfatter #597 Del Skrevet 16. desember 2005 Må bare skryte litt av kjæresten: Han har fått 500 kr av jobben sin i julegave, og i år som i fjor har han gitt dem til Dansk Flygtningehjælp. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 16. desember 2005 #598 Del Skrevet 16. desember 2005 Det er da også pent gjort av ham. God helg Piglet! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 16. desember 2005 #599 Del Skrevet 16. desember 2005 Ja, det var snilt! Ha en fin helg, Piglet! Og lykke til med jobben! Spennende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 17. desember 2005 Forfatter #600 Del Skrevet 17. desember 2005 God helg til dere også, Popelka og Malou! Har ikke hørt noe fra jobben... Dagen i dag fikk en litt brå start. Hadde ligget litt våken mitt på natten, men hadde så sovnet tungt, og våknet plutselig av at telefonen ringte. Hadde ingen fornemelse av hva klokken var, men løp ihvertfall ut og tok den. Det var kjærestens mor, som lurte på om de kunne komme på besøk på mandag, og om hun vekket meg. Som den høflige personen jeg er, sa jeg "Nei, da, selvfølgelig ikke", og tenkte med meg selv at det nok var litt senere enn jeg trodde. De kunne forøvrig ikke komme på besæk, da vi allerede hadde andre planer, så det var jo litt dumt. Og da jeg kom i seng igjen, viste det seg at klokken var kvart på ni! Litt tidlig på en lørdag morgen synes jeg, men, men... Senere på formiddagen møttes jeg med en venninde for og spise brunch. Det var veldig hyggelig, men ble litt amputert fordi hun måtte hjem og hente noen til kjæresten sin som hadde eksamen. Så da fikk jeg lånt noen bøker på biblioteket (kom aldri så langt tidligere i uken) og handlet mat med kjæresten. Deilig med en liten sykkeltur i det fine været, selv om det er ganske så kaldt. Etter at vi kom hjem, har jeg vært på KG og notert meg at DK får kjeft av både FN og EU for den harde tonen i innvandringsdebatten. Nå skal jeg lese litt i boken min, og så forberede "julemiddagen". Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå