Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Var den bra, filmen? Og smågodtet smakte sikkert utmerket :sjarmor:

Enig i at det ikke frister mye å skulle ut... Det er fortsatt snø på bilen, og vi som har snakket om å kjøre til Mc Donald´s, til en forandring.

Jeg har ikke lest tråden du har linket til. Men - jeg forstår ikke at noen har interesse i å dikte frem personligheter og hendelser. Så er man i allefall ganske forskrudd, etter min mening.

God helg til deg også Piglet!

:klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må jo dreie seg om et eller annet oppmerksomhetsbehov. Ikke nødvendigvis når man dikter opp personligheter, men i allefall når man iscenesetter sin egen (eller andres) død. Jeg er ellers enig med deg at man i det minste må være litt forskrudd når man leker med andres følelser på den måten, forum på internett eller ikke.

Kaldt ja. Det er fortsatt -0,8 i skyggen her, sikkert (og forhåpentligvis) litt varmere på solsiden. Men været er jo kjempeflott da. Vi var ute og gikk tur i det fine (og kalde!) været i går. I dag har jeg planer om å besøke butikken til Isabella Smith og snuse litt på julestemningen, men den turen kommer til å foregå i bil.

Ha en fin søndag Piglet!

Malou

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig må man vel være, når man finner på den slags ting, det tenker jeg også...

Ellers har jeg kjempe gode nyheter: JEG SKAL PÅ INTERVJU!! :hoppe: På onsdag og i et eventbyrå. Veldig spennende jobb og positivt at jeg kommer på intervju. Nå er bare det store spørsmålet - Hva skal jeg ha på?? Er en smule fattig for tiden, så har ikke penger til og kjøpe noe nytt, så jeg må kikke litt i skapet og se hva jeg finner.

I helgen har vi hatt besøk av to av kjærestens nevøer. Vi har vært i tivoli, kjørt med metro, sett junior MGP, spilt spill og spist æbleskiver. Desuten har vi sett masse på de store kryssene, husene, bilene etc. De kommer fra en mindre by, og var veldig facinert.

I dag skal jeg se om det er flere jobber og søke på, rydde og ordne litt, og så møtes med kjæresten ned i byen. Vi skal bytte en gave og drikke en kopp kaffe og sånn.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt deprimerende at det stort sett ikke har kommet noen nye jobber og søke på hele denne uken, og at de få som er nye, krever uendelig mye erfaring. Søker på jobber for nyutdannede og opp til 3 års erfaring, men med mere end det tror ikke engang jeg på at jeg er kvalifisert... Har også vært innom ca. 30 reklamebyråer og sett om de søker etter folk, men det gjør de ikke. Så da er det bare og gå i gang med de uopfordrede søknadene. Gruer meg til det, for da må jeg drive og ringe og følge opp, og det hater jeg. Det passer ikke til min personlighet... Så jeg får krysse fingrene for at jeg gjør et godt inntryk på onsdag og kanskje får den jobbe.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og forbereder meg litt til intervjuet. Prøver og finne noen artikler om virksomheten og sånn. Ellers skal jeg spise lunch med en venninde og på jobb i ettermidag.

Her er det fortsatt iskaldt og jeg vurderer seriøst og gå i hi...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått julekalender av snille mammanen og pappaen min! Hurra! :nisse: De hadde egentlig sagt at det ikke kom noen i år, siden jeg er ferdig utdannet, så derfor var gleden ekstra stor. Litt rart og få julekalender i en alder av 25, men mest hyggelig!

Dagen i dag skal gå med til og forberede meg litt mere til intervjuet, og ikke mindst finne ut av hvordan jeg skal komme meg dit. Det er over 6 km og sykle og jeg vet ikke helt presist hvor det er, så jeg vurderer litt og ta en drosje, og så få med meg sykkelen, så jeg kan sykle hjem. Offentlig transport er komplisert og innebærer 3 skift, så det gidder jeg ikke.

Ellers så er kjæresten litt halvsyk og hjemme i dag, så håper ikke han smitter meg. Gidder ikke og være syk...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intervjuet gikk veldig bra, synes jeg, og han sa at han umidelbart syntes at jeg passet bra. Får svar på fredag og skal da evt. til et nytt intervju (på engelsk), så det blir spennende. Fingers crossed!

I dag skal jeg handle litt mat og på trening, og så blir min venninde med hjem fra treningen og spiser middag. Det blir hyggelig.

Elelrs har jeg hengt og julekalender i vinduet, og sammen med adventskrans og svibler, så er det semi-julepyntet, som det skal være tidlig i desmber.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet!

Jeg krysser fingre for deg i morgen! Spennende :)

Det ville vært en fin julegave da ;)

Vi har nesten pyntet hele huset vi. Datterens fortjeneste... Selv synes jeg ikke det er "riktig" å pynte før nærmere jul.

:kose:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

hei! .... :sjenert:

Sniker meg tilbake i dagboka di jeg.... er så lite flink å legge igjen spor etter meg i boka di.... :sjenert:

Men nå er jeg her en tur! :hoppe:

Krysser fingre og tær for den jobben!!!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Hei!

Gratulerer så mye med fullført utdanning og intervju! Håper det går bra i dag, gleder meg til å lese oppdatering!

Jeg skjønner hva du sier når du blir irritert på folk som ikke er "seg selv" på nettet. Og jeg er enig i at det er rimelig forskrudd å fake dødsfall på den måten.

Får håpe at majoriteten av alle på nettet er normale, ordentlige folk...men det er ikke alltid lett å vite!

Ha en fin helg Piglet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange hyggelig hilsner! Takk for kryssede fingre. Har ikke hørt noe enda, men venter i spenning...

Miranda: Kom på at jeg også har hengt opp fire små engler på kjøkkenet og så har vi jo det obligatoriske kalenderlyset. Mere pynting blir det nok ikke her i leiligheten. Vi drar jo hvert til vårt før jul, og jeg er ikke vant til og pynte ordentlig før lille juleaften. Til gjengjeld skal jeg gjøre grundig julerent, inne i skuffer og skap. Planlegger faktisk og begynne i helgen. Og så må det jo bakes bare litt... :sjarmor:

Bertine: Velkommen innom! Jeg har lest litt i din dagbok også, men nå er det lenge siden.

Maikana: Takk for det! Merkelig følelse og være ferdig utdannet. Var forbi skolen min på tirsdag, og det føltes veldig rart. Alle de timene jeg har brukt der, og så - med et - er det bare slutt. Er ikke du også nettopp ferdig? Jeg håper (og tror) også at de fleste er normale. Har liksom ikke fantasi til og forestille meg at de fleste her inne dikter opp livene sine.

Jeg sitter her og venter på at telefonen skal ringe. Håper jeg hører noe i dag og gjerne snart. Sist jeg var på intervju, ringte vedkommende en dag senere enn avtalt, og ventetiden var lang... Ellers skal jeg på jobb i ettermidag. Starter en time tidligere, så jeg kan gå kl. 20. Så slipper jeg både den siste tunge timen, og jeg kommer hjem og kan være litt sammen med kjæresten. Han er frisk igjen og tilbake på skolen, og det er bra siden han har eksamen på fredag. Når den er overstått, så har han en eksamen etter jul og så er han også ferdig utdannet. Og han har jo allerede en jobb, heldiggrisen...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lige måde, Miranda!

Har ikke hørt noe om jobben. :tristbla: Det behøver jo ikke og bety noe som helst, men jeg vil veldig gjerne ha svar snart. Men nå får jeg vel ikke høre noe før på andre siden av helgen. Var på jobb i går, og det var ok, men nå håper jeg snart jeg får noe mere studierelevant og spennende.

I dag er kjæresten på jobb, så jeg tenkte jeg skulle bruke litt tid på og gjøre rent. Ellers vil jeg gå en liten tur, selv om det er veldig kaldt. Er jo deilig med litt frisk luft og mosjon. Og i kveld leier vi kanskje en film? Kommer som sedvanlig ikke noe som er verd og se på tv...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg tatt oppvaksen, vasket oppå, inni og utenpå alle overskapene og vasket en bunke krystallgalss som var alt for skitne til og stå i et glassskap med lys i. Nå spiser jeg lunch og drikker er kopp velfortjent kakao, for jeg gir meg i kast med underskapene.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig søndag. Har sovet lenge og spist god bruch med en venninde og snakket masse. Fikk handlet litt på veien hjen, og planlegger og lage cookies til i kveld:

125 g blødt smør

125 g muscovade sukker

1 egg, lett pisket

150 g mel

1/2 ts bakepulver

75 g havregryn

200 g mørk sjokolade, grovt hakket

50 g peanøtter

Varm ovenen til 180 grader. Rør smør og sukker hvitt. Tilsett egg, mel, bakepulver og havregryn, og bland godt. Bland inn sjokolade og peanøtter. Fordel deigen på plater med bakepair ved hjel av skjer. Flat dem forsiktig ut med en gaffel. Ha godt med mellomrom mellom. Stek i 15 - 20 min.

Vi leide ikke en film i går, men leste og spilte TP. Veldig hyggelig. Men kanskje vi skal gå en tur i ettermidag og leie en film. Det kommer ikke noe jeg gidder og se på tv...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Piglet. Jeg burde også gjøre litt hovedrent...

Hvordan ble kakene? Helt sikkert gode... :)

Jeg pleier å lage pepperkakehus til jul, men i år tror jeg at jeg må bryte denne tradisjonen. For første gang har jeg tidspress! ;)

:klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cookiesene ble veldig gode. Har nettop spist en til frokost-desert... :rodme: Ellers så så vi Familien Gregersen på dvd. Har snakket om og se den lenge, men har utsatt det fordi den var så lang. Og lang var den, tre og en halv time, men bra og litt merkelig. Verd og se på dvd ihvertfall, men er glad jeg ikke så den på kino siden den var så lang. Nå kunne vi ta litt pauser og spise samtidig, så da var det greit.

I dag skulle jeg ha møttes med en venninde og handlet julegaver. Men hun måtte avlyse fordi dagmammaen til barnet hennes var syk, så vi har utsatt det til i morgen. Ganske greit siden været er desidert trist, så jeg håper det blir bedre enn i morgen. Ellers så bør vi kanskje satse på et senter. Er ikke den store tilhenger, synes det er mye hyggeligere og gå i forskjellige butikker på og rundt Strøget, men i regn, vind og to grader, kan et senter ha sine fordeler.

Ellers håper jeg de snart ringer angående den jobben. Er lei av og vente, og vil gjerne ha et svar, uansett hva det er.

Her i DK er det veldig mye skriverier og diskusjoner i media om hvor vigtig det er at flere tar seg høyere utdannelse, at de blir raskere ferdig og med kommer raskere i gang. Det vil være behov for 100 000 flere med høy utdannelse om 10 (?) år, og jeg hørte på radioen i går at flere unge føler presset i så stor grad at de får stoffproblemer. Når jeg hører dette, er det jo en smule ironisk at jeg har gjort akkurat det jeg skulle og tatt meg lang utdannelse og blitt raskt ferdig, og så allikevel sitter her uten jobb. Nå har keg jo bare vært arbeidsledig i to uker, så det er jo ikke så mye, men det blir sånn litt: "Hallo!! Jeg er jo her..." Ikke minst siden da min bror, som har stort sett samme utdanning som meg, ble ferdig, så ble folk headhuntet til jobber allerede på 3. året og han søkte på to jobber og fikk tre jobbtilbud... Ja, jeg, det kommer vel noe til meg også.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg, det kommer vel noe til meg også.

Piglet

Klart det gjør, Piglet! Jeg tror faktisk egentlig du bare har ramlet inn i en "lavsesong for stillingsannonser" nå. (Jeg kikker litt for meg selv jeg også, om enn bare for å holde meg orientert om markedet).

Hos oss blir den ledige sykepleiestillingen ført utlyst etter nyttår. Lederen snakket forresten om at de som et forsøk ville bruke Adecco i rekrutteringsforsøkte. Kjenner flere som har fått fast stilling gjennom byråene. Har du forsøkt å snakke med dem...?

Jeg har faktisk lyst til å bake en kake i dag... eller i alle fall spise den...! ;)

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...