Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Hei Miranda! Gleder meg allerede til juleferien, jeg... Og spesielt hyggelig at kjæresten også kommer. Det er ikke så ofte han kommer til Norge.

Har begynt og få litt tak på forsvaret mitt, så det er positivt. Men jeg skal eksamineres i en hel time, og er litt usikker på hva som skal skje i all den tiden. Frykten er at de begynner og trekke meg rundt i alt mulig pensum fra de siste årene, eller finner en liten ting og går rundt og rundt i den. Jeg kan jo ikke forberede alt, liksom...

Skulle egentlig vært på cafe med en venninde i dag, men hun var syk og måtte avlyse. Det var dumt, for jeg hadde gledet meg til og komme litt ut, men da fikk jeg i det mindste tid til og ta noen valgtester før komunevalget i morgen. Så nå har jeg bestemt meg for hva jeg skal stemme.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg fått stemt! Kjæresten og jeg syklet til stemmekokalene da de åpnet i morges, og så dro jeg videre og handlet litt, og så hjem til bøkene. Er på en eller anden måte så lei av hovedoppgave at jeg ikke helt får tatt meg sammen med forsvaret. Men vil jo gjerne gjøre det bra, så det holder jo ikke i lengden...

I ettermidag skal jeg på jobb, og så er det Amy. Amy som de av en eller anden grunn har kanselert... Forstår ikke hvorfor, min favoritserie...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også stemt!! *stolt*

Så gjør jeg da i det minste min plikt i ett av landene "mine." ;) Jeg var i tvil helt til jeg sto inne i stemmeboksen og skulle sette krysset, men jeg fikk da satt dem til slutt.

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flinke!! :klappe:

Her er det dagen før dagen... Og jeg begynner og være veldig nervøs! Har skrevet forsvaret mitt, så nå skal jeg øve det, både selv og med kjæresten, og lese litt på forskjellige artikler og bøker. I morgen formiddag skal jeg skimme selve oppgaven, og så bør jeg være klar. Ellers planlegger jeg og ta et glass rødvin eller to til ER i kveld. Har alltid problemer med og sove opp til eksamner, og når det er sent på ettermiddagen, så har jeg behov for en god natts søvn. Så håper litt vin kan innvirke positivt på søvnen.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødvin funket strålende. Sov som en sten. Bare synd at jeg ikke har oppdaget dette før i forbindelse med min aller siste (forhåpentligvis) eksamen...

Men nå gruer jeg meg masse, masse... Og desverre er det fortsatt en del timer til jeg skal opp. Må vel bare vente. Kjæresten kommer hjem til lunch, og så skal han følge meg opp. Inntil da vil jeg lese litt på oppgaven min, og prøve og holde nervene i sjakk. Det går ikke så bra inn til videre... :grine:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Krysser fingre for Piglet*!!!

Håper det gikk fint!!! :)

Godt du fikk sovet, men jeg vil nok mene at det var like godt du ikke oppdaget rødvin som sovemedisin under oppgaven! ;)

:kose:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda x 2!!

Ja, da er jeg offisielt cand.merc. og ferdigutdannet!! Og avsluttet med et fint 10-tall, så jeg har grund til og være fornøyd!! Deilig følelse, selv om den allerede har begynt og forsvinne.

Har hatt en veldig fin helg, også. Fredag var kjæresten og jeg ute og spise (og feire) på en hyggelig resturant. Vi fikk masse god mat og litt vin, men da klokken ble kvart over ni var jeg helt utslitt, så da måtte vi bare skynde oss hjem og putte meg i seng. Lørdag sto vi tidlig opp for og handle inn til julefrokosten vi skulle holde om kvelden. Litt kjiipt og ikke kunne sove så lenge jeg ville, men vi hadde avtalt og være i butikken ved ni-tiden, så vi kunne få alt vi trengte og unngå formidagsrushet. Da vi kom hjem, gikk jeg i gang med og forberde maten (bakte sjokoladekake, ostekake og brød), mens kjæresten gjorde rent. Så ordnet jeg badet, og så tok vi oss en lang, velfortjent lur. Resten av ettermiddagen gikk til mere matlaging, og så kom gjestene kl 19 og de siste gikk ikke før halv fem. Lang og hyggelig dag med andre ord. Dagen etter sov vi lenge, ryddet opp, gikk en tur og så en film. Det var da vi bare gikk rundt og hygget oss og slappet av, at jeg virkelig innså at jeg var ferdig utdannet. Sånn kommer (forhåpentligvis) de fleste av helgene mine til og bli fremover, i motsetning til nå hvor jeg stort sett har brukt minst en dag i løpet av helgen på lekser...

Piglet

Endret av Piglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovsa, det ble postet før jeg fikk skrevet!

Nå er utdannelsen i box, det må være deilig! Og så flott ett resultat. Du har all grunn til å være kjempe fornøyd!! :):) FLOTT!!! :)

Nå kan du ta en god og lang juleferie, med god samvittighet. Det går nok litt tid å komme seg "ut av" studenttilværelsen ;)

:klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Miranda!

Det føles i hvertfall bra... Men helt juleferie kan jeg ikke holde. Da får jeg neppe noen jobb. Men det er deilig og slappe av og gjøre ting i mitt eget tempo, UTEN og få dårlig samvitighet.

I dag må jeg lete etter noen jobber og søke på, og ellers skal jeg på jobb.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med fullført utdannelse Piglet! :blomst: Å ha fri i helgene er ubeskrivelig deilig og ikke minst velfortjent etter en arbeidsuke. Håper det løser seg med jobb snart. Hva slags jobb vil du gjerne ha?

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Malou! Jeg er utdannet indenfor kommunikasjon og markedsføring, og det er to typer jobber jeg er spesielt intresert i. Det ene er som marketing koordinator/assisten i en eller anden virksomhet, hvor jeg skal jobbe med å styre hvilken profil virksomheten skal ha og hvilke verktøjer (reklame, pr, intern kommunikation etc.) man skal bruke for og oppnå det. Det andre jeg kunne tenke meg, er og jobbe i et reklamebyrå som prosjektleder. Det betyr at jeg ikke skal stå for det kreative, men snakke med kunden om hva de ønsker, og fungere som et bindeledd mellom de kreative og virksomheten. Nå får vi se hva det blir til...

Her skjer det ikke det store. Det er veldig kaldt og ufyselig for tiden, så jeg koser meg med te og teppe mens jeg skriver på søknadene mine. I ettermidag skal jeg på jobb igjen, og så er jo den dagen stort sett gått.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløv morgen... Sov litt lenge (til 8 :overrasket: ) og brukte lang tid på og gjøre med klar. Litt riskoen når man ikke har så mye og gjøre, så tror jeg må lage en plan for dagene mine, så jeg får litt struktur og de ikke bare forsvinner i dårlige serier, internett og soving. På den anden side fortjener jeg jo litt fri akkurat nå. Og så går det jo raskt mot jul, og da er det jo litt som skal ordnes. Gaver, juleregngjøring og kanskje litt baking. Og så har vi invitert litt folk til forskjellige arangemneter.

I dag skal jeg se på kjærestens rettelser i de to søknaden jeg skrev i går, skrive en eller to til og kjøpe en liten gave (sjoklade fra http://www.peterbeierchokolade.dk/ kanskje?). I kveld skal jeg på trening, og så er det ER.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med Cand. Merc-tittelen! Saa deilig aa bli ferdig med utdannelsen! Du faar nyte tiden foer du faar jobb....selv om det blir spennende det ogsaa, da! Du kommer nok ikke til aa ha saa mye tid til akkurat det DU vil gjoere naar du blir arbeidstager...saa nyt det aa sove lenge etc!

Ha en fortsatt fin foerjulstid!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok si meg enig med Popelka i at du bør nyte det med å kunne sove lenge. Før du vet ordet av det, er den gleden over. Og å sove til klokken 8 burde være en menneskerett ;) (Sier jeg som synes dagen burde starte kl. 10.00...)

Du fortjener i allefall noen ukers avslappning, Piglet! ;)

:klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello ladies!! :blomst: Dere har sikkert rett i at jeg burde slappe litt av, men det er ikke så lett når man ikke helt vet hva fremtiden bringer. Men i dag sov jeg lenge og har ikke de store planer, bortsett fra at jeg skal på kino med en venninde og se In her shoes. Og spise smågodt... :sjarmor:

Ellers så har jeg tenkt en del over det her med og være på et forum og "fake". Har lest denne tråden: http://debat.jubii.dk/226/maggie-dayton+er...l?&page=1&pp=10 hvor man først får høre at en av medlemmene er død og så lengere ute i tråden kommer det frem at hun som forteller det og hun som er "død", for det første er samme person og for det andre er "falske". Og selv om jeg selvfølgelig er inneforstått med at man ikke vet særlig mye om dem vi "treffer" på internettet og at det er helt andre relasjoner enn dem vi har i det vireklige liv, så kan jeg ikke forstå at man kan late som om noen er død eller andre tragiske ting. Jeg sensurerer da også enkelte ting her inne, og forteller ikke alt, men direkte og dikte opp et helt liv... Hvorfor gidder man det, liksom? Er det fordi man kjeder seg, er det et sosialt ekspriment, er man bare ond eller hva...? Hvis noen har en større innsikt i menneskers psyke enn meg, så må de gjerne "enlighten me". Og ja da, jeg vet at man ikke bør tro alt man leser/hører, men jeg føler meg på en eller anden måte litt tråkket på, når folk lyver om sånne dramatiske ting.

Ser at dette minner mye om hele M***a-debatten, og det var egentlig ikke meningen. Hadde bare lyst til og skrive litt om det her med hvem man er i forumer som dette.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snør det (litt) og er iskaldt. Egentlig hyggelig nå som det nærmer seg jul og sånt, men det er ikke fordi det frister og skulle gå ut. Men det er vel den eneste måten jeg kan få smågodt og jeg tror filmen er bra også...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...