Piglet Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #521 Del Skrevet 24. oktober 2005 Her er jeg!! En liten hilsen før jeg går inn i den siste uken som hovedopgaveskrivende (forhåpentligvis)! Opgaven begynner og ta form, og jeg er optimistisk. Mangler kun og skrive en perspektivering, som jeg vil skrive helt til slutt, og ellers skal hele opgaven rettes igjenom 1000 ganger... Har jobbet stort sett hver dag i mange uker nå (og lange dager også), og begynner selvfølgelig og være lei. Men har funnet ut av at man venner seg til det meste, også syvdagers uker... Ellers skjer det ikke det store. Kjæresten skal også levere hovedopgave 1. november, så vi legger masse planer for hva vi skal gjøre etter det. Jeg har jo ikke noen jobb, så det blir jo litt fra ilden til asken, men akkurat nå virker det svært fristende med noen dager fri og avslapping. Ellers må jeg jo søke mange jobber, registrere meg i en A-kasse, jobbe litt på studiejobben min og kanskje også litt frivillig. Og så regner jeg med og ta en tur hjem til Norge og "snylte" litt på mamma og pappa. Regner ikke med at det kommer noen penger inn før 1. januar, så det ser ut til og bli en mager jul... Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 26. oktober 2005 #522 Del Skrevet 26. oktober 2005 Så der er du! Det blir nesten et antiklimaks når du er ferdig med oppgaven, etter et så intenst arbeide. Sikkert ikke dårlig å ha litt avslappning etter den. Det høres jo ut som en god ide med en Norgesferie. Jeg vil også dra til Norge til jul. Det er litt kjedelig, for jeg må jobbe nyttårsaften, men det er umulig å få fri både julaften og nyttårsaften. Men det visste jeg da jeg ble annsatt, så det er ikke noe å klage over... Det har vært et ordentlig høstvær disse dagene! I natt våknet jeg av noen ordentlige tordenbrak. Faktisk har jeg sovet dårlig i natt, så jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig har så mye energi Håper du får en effektiv onsdag, Piglet! Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #523 Del Skrevet 28. oktober 2005 Miranda! Nå går oppgaven definitivt mot slutten. Leste den igjenom for siste gang i går, så nå skal kjæresten lese korektur og så er den klar til avlevering. Dagen i dag skal derfor gå til den siste nørklingen med detaljer, orden bilag osv. Ellers skal jeg bare tusle rundt hjemme, gjøre litt rent og slappe av. Gleder meg til opgaven er levert, tror ikke jeg kan slappe av ordentlig før det. Nå er jeg jo ferdig, men fikk allikevel ikke sove i natt, og lå og tenkte og tenkte på opgaven og alle dens detaljer... Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter #524 Del Skrevet 30. oktober 2005 FERDIG MED HOVEDOPPGAVEN!!!!!!!!!!!! Ja, det sier vel alt... Jeg leste igjenom og rettet de site tingene torsdag og fredag, kjæresten leste den igjenom i går, ordnet layout og bilag ogsånn, og nå ligger den som fiks ferdig pdf-fil og skal printes ut i ettermiddag. I morgen skal den bindes inn og skal den AVLEVERES!!!!! Den siste uken har vært langt mindre stresset end fryktet, så det betyr at jeg avleverer med en foholdsvis god følelse... Men skal forsvare den, da, så den følelsen kommer nok til og endre seg inden den tid. Planer for dagen: Gjorde rent i hele leiligheten i går, mens kjæresten leste (meget tiltrengt, siden vi har hatt det så travelt ), så i dag skal jeg lage en forside, gå en tur og lese avis. Deilig! Og i morgen skal jeg ut og feire med en venninde som også har levert opgaven sin. Skal spise middag og drikke litt vin, og ikke det helt ville, men fredag holder kjæresten fest, så da tror jeg jeg vil "gå til den..." Kan ikke huske sist jeg var på byen... Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #525 Del Skrevet 31. oktober 2005 Da er opgaven printet ut, og skal bare bindes inn og så skal jeg opp på skolen og levere. Merkelig følelse... Ellers tenkte jeg jeg skulle spandere lunch på kjæresten siden han har vært så flink og hjelpe meg med alt mulig og vært tålmodig med mitt dårlige humør og høye stressnivå... :kys_2: Her i København er det nydelig høstvær og fortsatt litt farger på trærene. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 1. november 2005 Forfatter #526 Del Skrevet 1. november 2005 Opgaven er levert... Merkelig anti-klimaks følelse. Hadde en hyggelig cafe-tur i går kveld og sov lenge i dag, så nå begynner jeg snart og føle meg som meg selv igjen. Eneste problemet er at jeg fortsatt drømmer om opgaven eller ligger våken og bare spinner rundt i den. Kanskje det aldri går over? Ellers så skal den forsvares, så det håper jeg ikke det er for lenge tid. Blir deilig og en gang for alle få den ut av verden!! Skal på jobb i dag, desverre. Får jo ikke noen penger inn før i slutten av januar, sansynligvis, så må jobbe litt nå før lønnsperioden er slutt. Min bror, kjæresten hans og babyen deres kommer til København i kveld, så det blir hyggelig. Skal bare holde fri og være sammen med dem. Eneste problemet er at jeg ikke helt vet hva vi skal finne på. De skal være her fra i kveld og til lørdag, og jeg mangler litt inspiration til hva vi kan finne på. Babyen er ca. 3 måneder og ligger i barnevogn (naturlig nok ), så da er det jo kanskje ikke så lett og gå rund i butikker eller museer eller noe sånt, som jeg ellers foreslår når folk kommer på besøk, men bare og sitte og snakke i tre dager blir jo litt mye det også... Ja, ja, vi får se hva de har lyst til... Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 1. november 2005 #527 Del Skrevet 1. november 2005 Gratulerer med vel overstått oppgave!! Du kommer nok til å ha oppgaven i både kropp og hode, selv om du er ferdig. Ikke lett å riste av seg noe man har holdt på med i så mange timer Det blir sikkert koselig med familiebesøk Kanskje de selv har noen forslag til hva de vil gjøre når de kommer? Det kan være koselig å rusle rund i byen, også, bare suse og kikke. Det er overraskende hva man kan få til selv med barnevogn! Det blir nok noen koselige dager. Forresten, jeg reiser hjem til jul - og jeg gleder meg! Klem fra Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 4. november 2005 Forfatter #528 Del Skrevet 4. november 2005 Høres bra ut med en jule-tur hjem, Miranda! Jeg skal (selvfølgelig) også hjem. Kjæresten og jeg feirer ikke jul sammen. Familiene våre er veldig forskjellige og jeg tror ikke jeg ville syntes jul hos dem var noe gøy i det hele tatt. Så da kan jeg jo ikke forvente at han skal være med meg, hellere. Synes heller ikke at det gjør så mye, at vi ikke er sammen på selve kvelden, men syntes det hadde vært hyggelig om vi kunne ses i juledagene eller noe... Men det er jo ikke så lett siden vi bor i hvert vårt land. Men min bror, kjæresten hans og babyen skal være hos oss i år, så det blir hyggelig. Har hatt noen veldig fine dager med dem. Onsdag gikk vi bare og tuslet litt i byen og spiste lunch, og så kom de til oss og spiste om kvelden. I går gikk vi en lang tur i Dyrehaven (parkområde utenfor Kbnh) og så kom de hjem til oss om kvelden. Babyen er vedlig søt og det er hyggelig og blir litt bedre kjent med henne, men får ikke de store behov for å få min egen. Det er jo en del styr også, synes jeg... Nå skal jeg rydde og vaske litt, og så handle til i kveld. Kjæresten vil lage Mojitos, så jeg må kjøpe mynte og massevis av lime. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 4. november 2005 #529 Del Skrevet 4. november 2005 Mmm, Mojitos er godt! Det skal vi lage naar mannen fyller 30! Kos deg videre i Koebenhavn - saa deilig aa ha levert inn oppgaven, tenker jeg! Flink har du vaert! Ha en kjempekoselig weekend! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 4. november 2005 #530 Del Skrevet 4. november 2005 Gratulerer så mye med innlevert oppgave! Det må være en utrolig deilig følelse, selv om jeg godt kan forstå at det kan føles litt tomt også nå etter den siste intense perioden. God fest i kveld. Du fortjener virkelig å slå deg løs nå og gjøre KBH utrygg. Jeg skal også til Norge i julen, men regner med å være tilbake i DK før nyttårsaften. Jeg "orker ikke" bruke hele juleferien på å være i Norge. :ego-smiley: God helg! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 5. november 2005 Forfatter #531 Del Skrevet 5. november 2005 Malou og Popelka! Kvelden/natten i går var veldig hyggelig. Drakk akkurat den rette mengden alkolhol, så jeg hadde det gøy, men uten at dagen i dag ble ødelagt. Mojitosene var gode, da... I dag har vi vært ute og spiste lunch med mamma og pappa, som mellomlandet i Kbnh på vei til Mexico, og med min bror og kjæresten hans. Nå er alle dratt videre, og kjæresten har dratt på gjensynstreff med barneskolen sin, så nå skal jeg bare ha en stille og rolig kveld. Har leid to filmer, så de skal jeg se etterhvert. Mamma og pappa hadde med Troikaer, så de skal spises, og så skal jeg lese litt i InStyle. Og så skal jeg , i og med at jeg la meg halv fire. I morgen skal jeg på jobb. Liker ikke og jobbe på søndager og forstryrre folk på fridagene deres, men jeg trenger pengene og har ikke jobbe iløpet av uken, så jeg får gjøre et unntak. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 7. november 2005 #532 Del Skrevet 7. november 2005 Fikk du sett The Wedding Date i helgen? *vente på Piglet-anmeldelse* Håper du har en fin mandag! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 7. november 2005 Forfatter #533 Del Skrevet 7. november 2005 Har skrevet "annmeldelse" av filmen i dagboken din, Malou. Stille og rolig start på uken. Hadde en usedvanlig kjiip dag på jobb i går, siden det både var søndag og cup-finale. Prøver og unngå jobbing når det er viktige fotballkamper, men den hadde jeg ikke fått med meg, så jeg fikk mye kjeft.... Og sykkelen min punkterte! Dagen i dag har vært bedre. Har begynt og se på opgaven igjen, og tenke over hva jeg skal si under forsvaret. Vil prøve og få det på plass i løpet av uken, så jeg heller kan legge det til side til jeg skal opp. Jeg kan komme opp mellom d. 14. og d. 30. november, og håper på at det blir snart. Men da veilederen har det travelt, er jeg redd for at jeg må gå og vente i mange uker. Det kan jeg ikke helt overskue, vil VELDIG GJERNE ha oppgaven ut av verden, så jeg kan konsentrere meg fult og helt om jobbsøking. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 8. november 2005 Forfatter #534 Del Skrevet 8. november 2005 Nok en sløv start på dagen. Må nok begynne og dra ut på skolen hvis jeg skal få gjort noe. Her hjemme er det alt for lett og bare sose rundt. Men nå vil jeg lete etter noen jobber jeg kan søke på og så skal jeg jobbe med opgaven. Siden jeg skal jobbe både i dag og i morgen, så skal jeg også lage en stor posjon Minestrone-suppe som vi kan varme opp og spise, når vi kommer hjem på hvert vårt tidspunkt. Piglet PS Hei Miranda! Så at du skrev et innlegg, da jeg gikk inn for å skrive her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 8. november 2005 #535 Del Skrevet 8. november 2005 Piglet, Så er det i allefall ingen fare for at jeg skal gå å se the Wedding Date, etter din annmeldelse av filmen! Nå, så du drar til Norge og feirer jul uten kjæresten? Det er sikkert en ok måte å gjøre det på, det. Før i tiden pleide vi å være hos min mor juleaften, og hos mannens mor nyttårsaften. Nå kan det jo ikke la seg gjøre å dele det opp slik mer, så faktisk har vi ikke lenger noen egentlig tradisjon for hva vi pleier å gjøre. Ifjor var vi hjemme hos oss selv, kun meg, mannen og datteren. Det var faktisk ganske så koselig, men det ville også ha vært koselig med julegjester. I år vil jeg i allefall en tur inn til Tivoli i før-juls-tiden. Det ble ikke noe sist år. Håper du får en strålende tirsdag, Piglet (Her i huset er det filmtid nå ) Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 8. november 2005 #536 Del Skrevet 8. november 2005 PS Hei Miranda! Så at du skrev et innlegg, da jeg gikk inn for å skrive her... ← Så vi var her samtidig, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 11. november 2005 Forfatter #537 Del Skrevet 11. november 2005 Miranda! Har fått vite når jeg skal forsvare hovedoppgaven min... Fredag kl. 16. Ble helt da jeg fikk mailen. Hater eksamener, spesielt mundtlige og blir alltid ekstremt nervøs. Og når det er klokken fire, så har jeg en hel dag hvor jeg bare må tusle rundt og vente... Men det blir jo deilig og få det overstått!! Har begynt og jobbe med forsvaret, så det skal nok gå. Kjæresten leverte sin hovedoppgave i dag. Han skal ikke forsvare, men får bare et brev i posten om ca. to måneder med karakter. Får håpe det går bra. Nå har han dratt på treningsweekend, så i kveld skal jeg være alene hjemme. Lurer litt på om jeg skal ta en rask tur ned i byen i morgen og kikke litt. Har nesten ingen fine vintergensre igjen og har nesten slitt hull på to av favorit jeansene. Så det er rent faktisk behov for litt nytt, men så var det pengene da. Jeg kan jo se litt, i det mindste. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 12. november 2005 Forfatter #538 Del Skrevet 12. november 2005 Fikk shoppet litt i dag. Jeans (samme Levi's 529 som jeg alltid kjøper, siden de er en av de få som har 30" ben), en sort ullgenser med båtutringning fra Benneton og en hvit trøje/topp fra Mango. Og så handlet jeg litt mat og skyndte meg hjem, før det ble alt for mange mennsker i byen. Nå har jeg spist lunch og snakket i tlf med både min lillesøster og en veninde fra Norge. Nå må jeg ta oppvasken og rydde litt, og så skal jeg lage deilig pizza med cherrytomater, proscutio, mozzarella og rucola til kjæresten kommer hjem. Og så har jeg kjøpt det nyeste ELLE. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 13. november 2005 Forfatter #539 Del Skrevet 13. november 2005 Skulle egentlig jobbe i dag, men tok fri siden jeg ikke hadde sett kjæresten på lenge og vi hadde en hel del som skulle ordne i leiligheten. Resten av uken kommer til og gå med hovedoppgaven, og lørdag skal vi arangere julefrokost, så da var det litt vigtig at ting var noenlunde ok. Desuten skulle kjæresten samle inn til Dansk Flyktningehjælp, så da kunne vi gå sammen. Det var hyggelig med en tur i det fine været og vi fikk også inn litt penger. Resten av dagen har gått med å pante flasker (mere komplisert enn det høres ut, siden vi måtte gå til opp til flere butikker for å bli kvitt dem), rengjøring, klesvask og bestilling av billetter til Norge i juleferien. Jeg tar meg en lang juleferie og reiser hjem d. 20 desember og tilbake den 2. januar, og kjæresten kommer opp til nyttår. Det blir hyggelig. Nå skal jeg bare slappe av, lese litt avis, spise god mat og se In good company på dvd. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 14. november 2005 #540 Del Skrevet 14. november 2005 Hei Piglet, høres ut som om du får gjordt mye Det blir sikkert deilig med en lang juleferie, - jeg misunner deg den Ville bare forbi og ønske deg en forsatt fin mandag, Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå