Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Takk for hyggelige hilsner, Malou og Miranda!

I går var en vekdig bra dag. Fikk lest masse på skolen, og kom derfor ikke alt for sent hjem. Fikk ryddet i skapet (takk for tips, Malou!) og kasetet en hel del. Nå har jeg også bedre oversikt over hva jeg trenger og skal shoppe, hvis jeg noengang kommer til tid og penger... ;) Så spiste vi middag, og dro og svømte. Det var lenge siden, og deilig, ikke mindst i badstuen etterpå. På kvelden spiste vi vafler og så var det tid for Amy.

I dag har jeg sovet litt lengre enn jeg pleier (nesten til åtte), fordi jeg skal litt senere på skolen. Skal møtes med hun jeg skriver med kl 13, og så skal jeg direkte på jobb. Det blir med andre ord en litt lang dag... Tok fri fra jobben i forige uke, men føler at jeg trenger litt ekstra penger, så tar en vakt denne uken ihvertfall.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg tilbake igjen. Skulle egentlig vært på skolen og jobbet hele dagen, men da jeg kom frem, oppdaget jeg at jeg hadde glemt noen av de tingene jeg skulle jobbe med, så etter at jeg hadde lest to artikler var jeg nødt til å sykle hjem igjen. Så nå er jeg hjemme og må heller få gjort masse.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet :vinke:

Ikke morsomt når planene snur, men så er det i alle fall fantastisk sykklevær ;)

Hos oss er det i allefall 25 grader, i solen vel og merke, og nesten ingen vind.

(Åh nå kom jeg på at jeg burde vanne de tørste blomsterkrukkene...)

Jeg lagde forresten Brownies til mine norges-gjester. Siden jeg ikke hadde ingefær hjemme brukte jeg kardemomme i steden. Det ble godt likevel :)

Håper du har en effektiv jobbe-hjemme dag,

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! :kose:

Her har det skjedd masse og ikke så hyggelige ting omkring oppgaven og jun jeg skriver med... Har ikke tid og ork til å skrive om det nå, men jeg holder ut! ;)

Nå skal jeg lage biff, kroketter, brocoli og deilig saus til kjæresten kommer hjem. Og cola til! :sjarmor:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en lang, hard dag er snart overstått. Nå skal jeg bare oppdatere her, se Amy og så er det tid for :sove:

Har engentlig hatt en veldig produktiv dag. Var på skolen fra halv ni til litt over fire, hvor jeg stort sett skrev det meste av dagen. Jeg blir litt ensom der ute, siden jeg er alene for tiden, men jeg får da i det mindste gjort noe. Da jeg kom hjem, spiste jeg litt og så bakte jeg kanelboller. Fryser dem ned, så vi kan få med oss en liten ettermiddagssnack i matpakken, og siden de er laget med kvark (kesam) er de til og med ganske sunne. Resten av kvelden har gått med til å skrive to søknadder. Og nå er det som sagt snart Amy... ;)

Resten av uken kommer også til og gå med skriving og oppgavejobbing, og det er ikke fordi kjæresten og jeg ses overdrevent mye. I går var jeg på skolen og så på jobb, og da jeg kom hjem var han på trening. I kveld er jeg hjemme, men han er på kurs, men i morgen skal vi heldigvis være sammen. Håper vi kan ta oss sammen til en tur i svømmehallen. Det er deilig og få trent stive muskler. Torsdag er det pilates-trening, og fredag kveld får jeg besøk av en venninde fra Norge. Det gleder jeg meg masse til, ikke mindst siden jeg skal holde fri hele helgen. Så da har jeg litt motivasjon til å "knokle videre".

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å jobbe og stå på. Ser at motivasjonen har kommet tilbake. Det er fint :)

Hva slags type stillinger er du på jakt etter? Jeg vet kanskje om noe som blir ledig, nemlig...

Klem,

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare forbi med en torsdags- :klem:

Jeg har egentlig ikke helt visst hva Pilates er, men nå har jeg vært inne og lest litt, og dermed blitt litt klokere :sjenert:

Miranda

Endret av Miranda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda!

Har det travelt for tiden, så får ikke skrevet så mye her inne. Men hvis du vet om en jobb, så vil jeg gjerne høre om den. Jeg vil gjerne jobbe med markedsføringen, enten i et reklamebyrå eller i en virksomhet.

Håper det går bra med mannen din! :)

Ellers må jeg abre si at det ikke er fordi motivasjonen er så veldig sterkt til stede, men mere fordi jeg er så DRITTLEI at jeg bare jobber videre. Det er jo den eneste måten å bli ferdig på...

Back to work!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også besøk av en venninne fra Norge i weekenden. Gleder meg!

Håper du får en god weekend og at du klarer å slappe av og kose deg uten å tenke så alt for mye på oppgaven.

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ville bare innom og si at nå er jeg i byen din, men det er ikke noe bra vær... :tristbla:

Skal snart ut og spise - Peder Oxe på Gråbrødretorv! Gleder med til det. Kan du kose deg med besøk?

Heksehilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hyggelige hilsner!

Tenkte det var tid for en liten oppdatering. Oppgaven går fremover, er fortsatt lei, men ser at det ikke er så langt igjen, og det hjelper. Satt sammen oppgaven i går, og da var den på 79 sider, og siden jeg skal skrive mellom 80-100 så er jo det bra. Alt skal nok ikke stå som det står, og det skal sikkert slettes endel, men har ihvertfall et ok grunnlag. Skal ha veiledermte i morgen, og så får vi se...

Dagene mine går stort sett med det samme, er på skolen ved halv ni-tiden, jobber frem til fem-seks tiden, og drar hjem, helt utslitt. Ville egentlig gjerne jobbet litt lengre dager, men når klokken nærmer seg fem er jeg helt utslitt. Hjemme blir det heller ikke tid til så mye, lager litt mat, ser litt tv, trener litt og sover masse. Gøy... I dag vurderer jeg kraftig og dra på jobb, har ikke vært der på lenge og vet jo at det ikke kommer penger inn på kontoen, lengere. Har ikke fått meg noen jobb, og har ikke hatt tid til og søke noe heller, men må snart få gjort noe. House of Prince har en vedlig spennende stillingen som passer godt til min profil, men er litt ambivalent i forhold til og markedsføre sigaretter. Det er jo ikek akkurat det sundeste og bedste produktet...

Ellers å har kjæresten (jurist, ferdig til januar) fått seg jobb som advokatfullmektig, der han jobber som studiemedhjelper! :klappe: Deilig, så vet vi at ihvertfall en av oss har jobb (og dermed lønn), men også litt sånn, jammen hva med meg... Jeg er jo ferdig før!?! Men det kommer vel noe til meg også...

Fortsatt god dag/uke til de som stikker innom....

Piglet

PS Jeg er innom KG jevnlig, men orker ikke skrive noe. Men jeg holder meg oppdatert.

Endret av Piglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fint at kjæresten din har fått seg jobb!! :):)

Det kommer noe til deg også. Jeg forstår godt at du har betenkligheter med å markedsføre sigaretter, men er ikke en jobb en jobb, da? ;)

Senere har du jo mulighet for å skifte stilling, om du finner noe som er ennå mer interessant.

Lykke til med veiledermøte i morgen!

Snart er oppgaven ferdig :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Miranda! Har ikke fått gjort noe med den jobben, men må heller søke... Så får jeg ta beslutning hvis de vil ha meg.

Er hjemme i dag og har en litt sløv start på dagen, her jeg sitter på KG i min rosa kosdrakt. :transe: Skal snart kaste meg over oppgaven min igjen, men følte jeg hadde behov for litt fri. Fikk ikke jobbet på tirsdag, så skal ringe og spørre om jeg kan komme i dag. Er ikke SÅ motivert, da...

Her skjer det fortsatt ikke det store. Fikk to deilige Troikaer i posten fra mamma og pappa (og seigmenn til kjæresten), så de (eller den ene da) skal jeg kose meg med i kveld. I morgen er det oppgaveskriving på skolen, men søndag skal kjæresten og jeg holde fri (tenk fri på en søndag - :overrasket: ), sove lenge, spise god mat og bare kose oss og slappe av. Det blir bra.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spist begge Troikaene? :fy_fy:

Det er jo min yndlingssjokolade! :sjarmor:

(Jeg pleier alltid å ha et par stykker med i lommen hjem til Danmark).

Håper du og kjæresten får en fin helg og spesielt en fin slappe-av-søndag :)

Vet du forresten hva mannen min og jeg har startet med? Føtex har oppe hver søndag, og de har ganske lekkert kjøtt (selv om det er alminnelige slagtedyr). Da kjøper vi noe "lækkert" og lager en deilig middag hjemme. Det er nesten bedre enn å spise ute. ;)

God Weekend! :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...