Gå til innhold

Fibromyalgi?

Fremhevede innlegg

Gjest auroravictoria
Skrevet (endret)

Så flott at du vil tro på det! Jeg velger og tro på hva medisinsk personell forteller meg. Dessuten klarer jeg å leve et flott liv med fibromyalgi. Ved jevnlig aktivitet i hverdagen og normalt kosthold holder jeg sykdommen i sjakk. Jeg gidder faktisk ikke og begynne på lavkarbo og glutenfri kost fordi noen tror dette fungerer når det ikke finnes dokumentert effekt..

Ditt valg å ikke "gidde" å prøve å bli frisk. Du har det tydeligvis ganske bra MED sykdommen, så fortsett med det da? :)

Jeg hører også på medisinsk personell, og de har gitt meg troen på at jeg kan bli frisk!

Endret av auroravictoria
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Ditt valg å ikke "gidde" å prøve å bli frisk. Du har det tydeligvis ganske bra MED sykdommen, så fortsett med det da? :)

Jeg hører også på medisinsk personell, og de har gitt meg troen på at jeg kan bli frisk!

Jeg har jo ingen plager når jeg går en tur på 30 min om dagen, så hvorfor skal jeg da legge om kostholdet? Den dagen noen troverdige kan dokumentere dette skal jeg vurdere det, inntil det skjer forholder jeg meg til legene på sykehusene her jeg bor. Hva legene har sagt til deg kan jeg ikke uttale meg om, men jeg forholder meg til den informasjonen jeg har fått. Ikke skal jeg gå på lavkarbo som gravid heller. Du kan jo kalle det å ikke gidde, jeg velger heller å leve med det, akseptere at sånn er livet, at livet kan være rimelig kjipt til tider, men at det blir bedre. Synes dog det er synd leger står å sier til deg at du kan bli frisk, når det ikke finnes noe dokumentert effekt på de metodene du nevner. Jeg og svigerinnen min satt faktisk å leste og forsøkte å finne noe som kunne dokumentere at man kan bli frisk av dette i romjulen, og vi fant ingenting, ja hun er lege

Skrevet

MR? Hvordan kan man se det der?Anonymous poster hash: 3cae2...da7

Fordi det er en betennelse i sentralnervesystemet.

Anonymous poster hash: 151da...49e

Gjest auroravictoria
Skrevet (endret)

Jeg har jo ingen plager når jeg går en tur på 30 min om dagen, så hvorfor skal jeg da legge om kostholdet? Den dagen noen troverdige kan dokumentere dette skal jeg vurdere det, inntil det skjer forholder jeg meg til legene på sykehusene her jeg bor. Hva legene har sagt til deg kan jeg ikke uttale meg om, men jeg forholder meg til den informasjonen jeg har fått. Ikke skal jeg gå på lavkarbo som gravid heller. Du kan jo kalle det å ikke gidde, jeg velger heller å leve med det, akseptere at sånn er livet, at livet kan være rimelig kjipt til tider, men at det blir bedre. Synes dog det er synd leger står å sier til deg at du kan bli frisk, når det ikke finnes noe dokumentert effekt på de metodene du nevner. Jeg og svigerinnen min satt faktisk å leste og forsøkte å finne noe som kunne dokumentere at man kan bli frisk av dette i romjulen, og vi fant ingenting, ja hun er lege

Da er du meget heldig og svakt rammet. Men da er du vel nærmest frisk? - eller har tatt grep som har tatt vekk symptomene? Skjønner at du da kan leve med dette. Men så vel er det nok ikke for de fleste. Det var du som brukte ordet "gidde" å bli frisk.

Det er mye her i verden som ikke dokumenteres, men som likevel er sant. Den som lever får se.

Endret av auroravictoria
Skrevet

Jeg har fibromyalgi selv og har vært på både langtids og kortidsbehandlinger. Fysioterapeut, samt flere leger har sagt til meg at MANGE har blitt FRISKE av fibromyalgi. De har OGSÅ sagt at JEG kan bli det. Men fortsett å lev i deres negative verden, så får dere nok ha diagnosen hele livet skal dere se! Det er akkurat dette jeg snakker om, dere vil jo ikke en gang høre? Hva om dere heller tenkte: "å så fint at noen blir friske. Det har jeg også mål om å bli"

Jeg kommer aldri - jeg mener aldri til å godta denne sykdommen. Og samme hva folk sier så skal jeg bli frisk! Jeg har flere bekjente og også et par familiemedlemmer som har blitt _nesten_ helt bra! Jeg vet om EN som har blitt helt frisk. Å nei, ingen jeg har lest om på nettet. Dette er mennesker jeg kjenner.

Hvordan? Jeg er møkk lei av det faenskapet og vil å bli kvitt det

Anonymous poster hash: ad922...91e

Gjest Solstråla88
Skrevet

Da er du meget heldig og svakt rammet. Men da er du vel nærmest frisk? - eller har tatt grep som har tatt vekk symptomene? Skjønner at du da kan leve med dette. Men så vel er det nok ikke for de fleste. Det var du som brukte ordet "gidde" å bli frisk.

Det er mye her i verden som ikke dokumenteres, men som likevel er sant. Den som lever får se.

Vel, jeg har hatt ganske sterke plager tidligere, men jeg valgte å fokusere på å leve med sykdommen og i samråd med fysioterapeut som har fungert. Det er mange år med blod, svette og tårer for å komme dit jeg er nå. Det er også mange med firbo som blir veldig mye bedre ved trening, så personlig ville jeg heller vurdert det..

Skrevet

Fordi det er en betennelse i sentralnervesystemet.

Anonymous poster hash: 151da...49e

Kilder?

Gjest Solstråla88
Skrevet

Det har jo blitt skrevet, ved og legge om kostholdet til lavkarbo og glutenfritt. Dette er ikke dokumentert. Ta kontakt med en fysioterapeut som kan hjelpe deg å lage et treningsprogram som kan gjøre sykdommen levlig. For meg tok det ca et år med hard jobbing for å bli så og si symptomfri. Jeg har dog kun fibro i bena

Gjest auroravictoria
Skrevet

Jeg kan snakke med deg på pm om noe jeg tar som jeg kjenner flere som har blitt nesten helt bra og b.l.a denne ene personen jeg kjenner som har blitt helt frisk av. Jeg orker ikke å skrive mer om dette inne på tråden her, for tydelig er det bare svada det jeg sier og ikke dokumentert slik de ønsker, så å komme å si her at man KAN bli frisk. DET er feil det! ;) Så send meg en pm om du vil vite hva jeg tar :) Melder meg herved ut av tråden! ;)

• Liker 1
Gjest auroravictoria
Skrevet

Det har jo blitt skrevet, ved og legge om kostholdet til lavkarbo og glutenfritt. Dette er ikke dokumentert. Ta kontakt med en fysioterapeut som kan hjelpe deg å lage et treningsprogram som kan gjøre sykdommen levlig. For meg tok det ca et år med hard jobbing for å bli så og si symptomfri. Jeg har dog kun fibro i bena

Du har kun fibro i bena? Javel....Du er sikker på at du har fått en sikker diagnose?

Gjest Solstråla88
Skrevet

Du har kun fibro i bena? Javel....Du er sikker på at du har fått en sikker diagnose?

Jepp, utredning over flere år, mange leger på diverse sykehus. så ja, det er jeg helt sikker på..Kan godt hende det utvikler seg med alderen, men per nå sitter mesteparten av det i bena ja..

Skrevet

Min mammas tante har gått fra å sitte i rullestol, til å kunne gå turer på mange timer ved å forandre kostholdet.

Hun kuttet ut gluten, stivelse og sukker.

Jeg ble helt sjokkert da jeg så henne komme gående i sommer da vi skulle besøke henne. Hadde ikke trodd jeg skulle få se det igjen.

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Jo du kan bli helt frisk av ulike grunner.

Det er en kronisk sykdom. Man kan bli bedre i kortere eller lengre perioder, men man blir ikke bare plutselig frisk

Om man hadde blitt det så hadde jeg aldri i livet fått innvilget uføretrygd ene og alene pga fibromyalgien

Skrevet

Jeg har fibromyalgi selv og har vært på både langtids og kortidsbehandlinger. Fysioterapeut, samt flere leger har sagt til meg at MANGE har blitt FRISKE av fibromyalgi. De har OGSÅ sagt at JEG kan bli det. Men fortsett å lev i deres negative verden, så får dere nok ha diagnosen hele livet skal dere se! Det er akkurat dette jeg snakker om, dere vil jo ikke en gang høre? Hva om dere heller tenkte: "å så fint at noen blir friske. Det har jeg også mål om å bli"

Jeg kommer aldri - jeg mener aldri til å godta denne sykdommen. Og samme hva folk sier så skal jeg bli frisk! Jeg har flere bekjente og også et par familiemedlemmer som har blitt _nesten_ helt bra! Jeg vet om EN som har blitt helt frisk. Å nei, ingen jeg har lest om på nettet. Dette er mennesker jeg kjenner. 

Man kan ofte være "frisk" i perioder av kroniske sykdommer, dvs folk omtaler det gjerne som at de er "friske" i symptomfrie perioder, mens det er kanskje riktigere å si at da er sykdommen i dvale.

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

auroravictoria:

Jeg lever ikke i min negative verden. Jeg lever i en realistisk verden basert på fakta

Jeg har også pratet med fysioterapauter, revmatologer, terapauter/behandlere osv på f.eks Jeløya som driver mye arbeid rettet mot FM, og lista bare fortsetter

INGEN av dem sier at man kan bli frisk av fibromyalgi. ALLE sier derimot at man kan bli symptomfrie i perioder, men at sykdommer er der likevel.

I motsetning til deg så har jeg godtatt min sykdom. Det har ført til at jeg har funnet ut hva som gjør min hverdag så bra som mulig, for vet du hva? Ingen med fibro har lik hverdag, like symptomee eller responerer likt på samme behandling

Jeg fikk er mye bedre liv ved rolig trening og lavkarbokosthold, og så lever jeg livet mitt utifra hva jeg kan.

Det er stor forskjell på å være negativ og være realist :)

• Liker 1
Skrevet

Www.ldn.no

Har du FM bør du absolutt prøve naltrekson. Har gått på det i snart tre år nå og har merket sinnsykt stor bedring i både fibrotåke, utmattelse, stivhet, og nervesmwrter.

Anonymous poster hash: 134aa...54e

Skrevet

De som har blitt "helt frisk" av fibro, har mest sannsynlig ikke fibro. ;)

Fibro kun i beina? Nå har jeg jaggu hørt det også 😂

Anonymous poster hash: a868e...928

• Liker 1
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Www.ldn.no

Har du FM bør du absolutt prøve naltrekson. Har gått på det i snart tre år nå og har merket sinnsykt stor bedring i både fibrotåke, utmattelse, stivhet, og nervesmwrter.

Anonymous poster hash: 134aa...54e

Sies at 1/3 avde som prøver det merker stor forbedring, så absolutt verdt et forsøk

Jeg testet det i 9 mnd uten hell dessverre, men glad jeg ga det et forsøk iallefall

Skrevet

De som har blitt "helt frisk" av fibro, har mest sannsynlig ikke fibro. ;)

Fibro kun i beina? Nå har jeg jaggu hørt det også 😂

Anonymous poster hash: a868e...928

Husker en dramadame bekjent insisterte på at hun hadde fibromyalgi i hjertet og skulle operere for det...lite visste hun at mannen min er lege og at det var han som sto bak meg...gud å vi lo

• Liker 2
Skrevet

Alle er forskjellige, og vil reagere forskjellige på forskjellige ting.

For noen kan visse typer mat gi en betennelse tilstand i kroppen, og da vil man jo merke en bedring når man kutter den ut.

Jeg kunne ikke forstå hvorfor jeg hadde så vondt i anklene og leggene. Fikk fort senebetenelse, og muskelsmerter generelt.

Så fikk jeg diagnosen cøliaki, og er så mye bedre.

Men det tok nesten ett år før jeg ble kvitt smertene.

Jeg tenker at det er verdt å prøve det ut. Man har ikke noe å tape der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...