Jens Skrevet 9. august 2004 #1 Del Skrevet 9. august 2004 Har lagt merke til en ting. Det er folk som er blitt gravide, begynner plutselig å skrive på en måte, vi andre dødelige(eller vi som ikke er gravide ennå)ikke har peiling på å forstå!Hvorfor må man skrive EL og ikke egg løsning?Man driver jo ikke å forkorter ellers i livet. F.eks har jeg aldri sett noen skrive I.M på bryllupsforumet, selv om dette kunne vært en fin forkortelse på Innmarsj!!! :ler Syns det bare er litt frustrerende da jeg ikke skjønner bæret......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 9. august 2004 #2 Del Skrevet 9. august 2004 Alle er vel ganske forvirret i starten. (Jeg fattet ingenting da jeg logget meg på SNart Gravid) for en tid tilbake. MEn på de fleste slike sider er det en oversikt over forkortelser som blir brukt ofte så hvis man titter på den og fortsetter å oppholde seg på "gravid" sider blir man etterhvert oppdatert. Jeg tror folk bruker dem fordi enkelte ord og utrykk er lange og da er det greit med forkortelser. Vanligvis bruker man dem jo blandt folk som selv vet hva det dreier seg om å da syns jeg det er helt greit. Men endel burde kanskje bli flinkere til å passe på at de ikke bruker forkortelser (ikke uten å i tillegg forklare dem ihvertfall) på steder hvor ikke alle er "informert". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. august 2004 #3 Del Skrevet 9. august 2004 Det er folk som er blitt gravide' date=' begynner plutselig å skrive på en måte, vi andre dødelige(eller vi som ikke er gravide ennå)ikke har peiling på å forstå![/quote'] Dette gjelder da ikke bare de som er blitt gravide. De gravide skriver jo skjelden om EL, osv Ta en titt inne på dette prøverforumet, og se hvor mange ganger det står skrevet IKM, EL og PP... *hvem var det forresten som laget en slik fin oversiktsliste over forkortelser, osv????* :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. august 2004 #4 Del Skrevet 9. august 2004 *hvem var det forresten som laget en slik fin oversiktsliste over forkortelser' date=' osv????* :klø:[/quote'] Det ligger alltid en link til den siden øverst i forumet. Jeg synes ikke det er så vanskelig å lære meg et par nye ord.... Skjønner ikke helt problemet her. Det tok meg ikke særlig lang tid før jeg var inne i terminologien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 9. august 2004 #5 Del Skrevet 9. august 2004 Øverst på forumet ligger en link til forkortelser som er mye brukt. Eller du kan klikke her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 10. august 2004 #6 Del Skrevet 10. august 2004 Man driver jo ikke å forkorter ellers i livet. F.eks har jeg aldri sett (...) Litt selvmotsigende...!? Unnskyld...måtte bare! Jeg synes etter hvert at alle forkortelsene er veldig praktiske. Særlig når vi lager ikm-lister... Det er mer oversiktlig når mest mulig info om en prøver kan puttes på en linje... Hvis du blir her en stund, lærer du deg forkortelsene veldig raskt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 10. august 2004 #7 Del Skrevet 10. august 2004 Det er vel en form for stammespråk som kommer fordi man er hos leger og på sykehus for prøver og undersøkelser og der er slike forkortelser veldig utbredt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 10. august 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 10. august 2004 men blir så frustrert når jeg ikke skjønner noen verdens ting!!!IKM!!!???? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 10. august 2004 #9 Del Skrevet 10. august 2004 Bruk link... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 12. august 2004 #10 Del Skrevet 12. august 2004 IKM - (ikke forventet) mens EL-Eggløsning PP-prøveperiode DPO - Days Past Ovulation (dager etter EL) CD - cycle day (syklusdag) CB - Clear Blue El test eller graviditetstest QR - Quick respons graviditetstest - lett innføring i forkortelser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 12. august 2004 #11 Del Skrevet 12. august 2004 Klart man blir frustrert. Derfor ligger denne alltid øverst på siden her: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=70644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå