Gå til innhold

Redd jeg sliter meg ut


Fremhevede innlegg

Skrevet

Å bli syk er guds måte å fortelle at nok er nok. Ta hintet din unge.

Anonymous poster hash: ba927...7c1

Hvorfor ble du så sint på henne???

Anonymous poster hash: cdd66...520

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du trives med tilværelsen, så trenger du ikke å kutte ned. Er du derimot sliten og føler at det er for mye; kutt ned. Det er kun du som må ta konsekvensene av et evt. Råkjør mot deg selv. Dette har jeg selv lært på den harde måten. Du kan ha venner og familie rundt deg. Men om du sliter deg helt ut, så føles det alene skal jeg si deg. Jeg ble selv utbrent, og måtte legge om livsstilen. Etter to år var jeg nogenlunde på plass igjen. Ta ansvar for egen helse råder jeg deg til. 15 år er alt for ungt til å slite seg ut.

Anonymous poster hash: 5f77c...c3d

  • Liker 1
Skrevet

Jeg skrev lenger opp at jeg verken skal trene eller gå på skolen før til mandag, da hadde jeg jo ikke vært våken nå. Anonymous poster hash: 85759...f89

Nei! Det har du ikke skrevet. Du skrev hvordan uka di ser ut.

Og jeg er helt enig i at du burde sove på den tiden av døgnet.

Anonymous poster hash: ac9c3...384

Skrevet

Du trenger ikke trene hardt hver dag for å være slank og sunn. Selv spiser jeg sunt, og går en lang tur 4-5 dager i uka. Er slank og sunn. Hater å jogge, og ser heller ikke behovet.(Kondisen er helt grei). Spiller fotball og går på ski av og til. Det er en illusjon at man må trene knallhardt hver dag for å være i god form. Det er kun for toppidrettsutøvere. Normale folk trenger kun daglig mosjon. (Var forresten en artikkel i VG(tror jeg, eller så var det NRK), hvor en stor studie viste at sofaslitere lever like lenge som joggere. Ikke at jeg promoterer sofasliting, men syns det var litt interressant).

Anonymous poster hash: 5f77c...c3d

  • Liker 1
Skrevet

I will. Men vil få fin kropp til sommeren :(

Anonymous poster hash: 85759...f89

Men hva er vitsen med en fin kropp til sommeren dersom du blir sengeliggende?

Har du tenkt noe på hvorfor det er så viktig for deg å få en fin kropp? Hva er en fin kropp i dine øyne? Tror du alle har den samme meningen om hva en fin kropp er?

Anonymous poster hash: e5438...094

  • Liker 1
Skrevet

Nei! Det har du ikke skrevet. Du skrev hvordan uka di ser ut.

Og jeg er helt enig i at du burde sove på den tiden av døgnet.

Anonymous poster hash: ac9c3...384

Jo, det skrev jeg vel! Gå igjennom forumet!

Anonymous poster hash: 85759...f89

Skrevet

Jo, det skrev jeg vel! Gå igjennom forumet!

Anonymous poster hash: 85759...f89

Ser nå at innlegget ikke ble postet. Der det sto: "Du burde ikke være våken 01.16" skrev jeg egentlig: "Er syk så skal ikke gå på skole/trene før til mandag".

Anonymous poster hash: 85759...f89

Gjest Nanna87
Skrevet

Både jeg og familien er vel ganske redde for at jeg sliter meg ut, men jeg klarer virkelig ikke bremse.

Ukene går som dette:

- Mandag: Jogge kl 06, skole fra 08.30-14.00, trening fra 14.15-17.00, etter dette venter en del leksearbeid, før det er tid for senga igjen.

- Tirsdag: Jogge kl 06, skole fra 08.30-14.00 og jobb fra 15.30-20.30, etter dette er det lekser som gjelder.

- Onsdag: Jogge kl 06, skole fra 08.30-14.00, hjem for å gjøre lekser, og trening fra 18.10-20.30

- Torsdag: Jogge kl 06.00, skole fra 08.30-14.30, jobb fra 15.30-20.30, og etter dette er det lekser.

- Fredag: Jogge 06, skole fra 08.30-14.00, trening fra 15.00-17.15, og etter dette er det hjem for å gjøre ferdig litt smålekser/øve til prøver/gjøre ferdig innleveringer

- Lørdag: Alltid noe som skjer, bursdager, henge rundt med venninner, eller noe lignende.

- Søndag: Familietur.

Jeg vet det kanskje høres "lite" ut for dere, men jeg er bare 15 år. Jeg klarer virkelig ikke sette en "stopper" for meg selv, og jeg er veldig redd for å bli utbrent. :vekt:

Anonymous poster hash: 85759...f89

Du er typisk flink pike. Slapp av å ta vare på deg selv en periode, fortsett å tren men ikke hver dag:)

Skrevet

Som noen som ble utbrent som 15-åring; det er ikke verdt det. Blir du utbrent sliter du med det resten av livet. Begrens treningen, dropp jobben, fokuser på skolearbeid og venner. Det er det 15-åringer skal gjøre etter min mening.



Anonymous poster hash: 5e312...c3b
  • Liker 1
Skrevet

Uff, trist liv som 15 åring :/ når du plutselig blir student og så kommer i arbeidslivet har du ikke gjort annet enn det her å se tilbake til, da er du voksen og må plutselig gjøre alt du gjør nå.. Dette er tiden du kan slappe av og leve livet.. Du kommer til å angre en dag..

Skrevet

MÅ du jobbe?? Du er fortsatt et barn selv om du er tenåring. Om man møter veggen må man huske på å bremse i tide før man blir så utslitt at man MÅ kutte ut alt for å ha hodet over vannet.

Senk dine egne krav til hva du må ha av klær, sminke etc. Har du lavere krav til dette kan du jobbe mindre. Jeg vil også tro at dersom du slutter i jobben fordi du er totalt utslitt, så har du kanskje noen foreldre som betaler det du trenger?

Øv deg på å si nei til sosiale ting på lørdagene. Det er lov til å være alene av og til.



Anonymous poster hash: 714b5...5d4
  • Liker 1
Skrevet

Foreldrene dine har plikt til å underholde deg til du fullfører VGS. Hvis de ikke har råd kan Nav hjelpe. Kutt ut, eller kraftig ned på, jobben.

Anonymous poster hash: 4bd73...5ad

  • Liker 1
Skrevet

Foreldrene dine har plikt til å underholde deg til du fullfører VGS. Hvis de ikke har råd kan Nav hjelpe. Kutt ut, eller kraftig ned på, jobben.

Anonymous poster hash: 4bd73...5ad

De underholder meg de??

Anonymous poster hash: 85759...f89

Skrevet

De underholder meg de?? Anonymous poster hash: 85759...f89

Da behøver du ikke jobbe.

Anonymous poster hash: 4bd73...5ad

  • Liker 1
Skrevet

Da behøver du ikke jobbe.

Anonymous poster hash: 4bd73...5ad

Jo, det å tjene sine egne penger er utrolig deilig. Jeg kan kjøpe hva jeg vil, når jeg vil.

Anonymous poster hash: 85759...f89

Skrevet

Jeg har forståelse for at du vil jobbe og tjene egne penger, syns det er fint at du tenker slik. Men om det går utover helse og skole så må du og foreldrene dine vurdere om det er riktig.

Jeg vil anbefale deg å droppe jogginga i alle fall de dagene du trener senere på dagen, da får du noen morgener du kan sove litt lengre, og kroppen få mulighet til å hente seg inn litt. Da vil du sannsynligvis også klare å yte mer på hver økt og få bedre utbytte av treningen. Kvalitet er viktigere enn kvantitet.



Anonymous poster hash: c3ab6...035
Skrevet

Jo, det å tjene sine egne penger er utrolig deilig. Jeg kan kjøpe hva jeg vil, når jeg vil.

Anonymous poster hash: 85759...f89

Du tar ingen råd til deg. Hvorfor spør du? For å kverulere? For å få sympati?

Anonymous poster hash: 5f77c...c3d

  • Liker 1
Skrevet

Du tar ingen råd til deg. Hvorfor spør du? For å kverulere? For å få sympati?

Anonymous poster hash: 5f77c...c3d

Tar råd til meg jeg? Sa jeg skal kutte ned med jogginga på morgenen, men jeg tar ikke til meg et råd der noen ber meg slutte å jobbe.

Anonymous poster hash: 85759...f89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...