AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Både jeg og familien er vel ganske redde for at jeg sliter meg ut, men jeg klarer virkelig ikke bremse. Ukene går som dette: - Mandag: Jogge kl 06, skole fra 08.30-14.00, trening fra 14.15-17.00, etter dette venter en del leksearbeid, før det er tid for senga igjen. - Tirsdag: Jogge kl 06, skole fra 08.30-14.00 og jobb fra 15.30-20.30, etter dette er det lekser som gjelder. - Onsdag: Jogge kl 06, skole fra 08.30-14.00, hjem for å gjøre lekser, og trening fra 18.10-20.30 - Torsdag: Jogge kl 06.00, skole fra 08.30-14.30, jobb fra 15.30-20.30, og etter dette er det lekser. - Fredag: Jogge 06, skole fra 08.30-14.00, trening fra 15.00-17.15, og etter dette er det hjem for å gjøre ferdig litt smålekser/øve til prøver/gjøre ferdig innleveringer - Lørdag: Alltid noe som skjer, bursdager, henge rundt med venninner, eller noe lignende. - Søndag: Familietur. Jeg vet det kanskje høres "lite" ut for dere, men jeg er bare 15 år. Jeg klarer virkelig ikke sette en "stopper" for meg selv, og jeg er veldig redd for å bli utbrent. Anonymous poster hash: 85759...f89
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Og hva vil skje, om jeg sliter meg ut? Anonymous poster hash: 85759...f89
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Kutt ned på treningen, det er kun din egen skyld hvis du sliter deg ut. Evt kutter du jobbing til kun en dag i uken i tillegg. Å bli voksen betyr å ta ansvar for å styre egen hverdag, på tide å øve seg på det. Anonymous poster hash: 997f6...dac 8
Gjest Kladden Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Kutt ned på treningen, det er kun din egen skyld hvis du sliter deg ut. Evt kutter du jobbing til kun en dag i uken i tillegg. Å bli voksen betyr å ta ansvar for å styre egen hverdag, på tide å øve seg på det.Anonymous poster hash: 997f6...dac Er jo ikke bare å kutte ut jobb, da. Endret 4. februar 2015 av Kladden
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Kutt ned på treningen, det er kun din egen skyld hvis du sliter deg ut. Evt kutter du jobbing til kun en dag i uken i tillegg. Å bli voksen betyr å ta ansvar for å styre egen hverdag, på tide å øve seg på det.Anonymous poster hash: 997f6...dac Trening er noe jeg må, det er det som gjør at jeg holder ut hverdagen. Jeg har faste arbeidsdager, er ikke bare å kutte det ned til 1 dag?? Anonymous poster hash: 85759...f89
dillyduzit Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Kan du droppe å jogge på morningene eller begrense dette? Jeg var i et konstant kjør fra 07:50 til 22:00 de fleste dager i løpet av VGs at jeg en dag ikke orket å gjøre noen ting. Kom meg ikke ut av senga og endte opp så deprimert at de to neste årene var et slit. Du må passe på deg selv og gi deg selv en dag fri. Jeg kommer meg nesten ikke ut av senga på søndager etter med 200% jobb i julestria, jeg slet meg selv ut på nytt. Om du ikke forstår hvor jeg vil med dette: ro ned før du ødelegger de neste og beste årene av ditt liv. Du er bare 15, det skal ikke handle om å slite seg fullstendig ut, men lære og oppleve hva denne perioden av livet ditt vil by på. Ps. Skrivefeil - iphone Endret 4. februar 2015 av dillyduzit 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Er jo ikke bare å kutte ut jobb, da. Selvfølgelig er det bare å kutte ut. Trening er noe jeg må, det er det som gjør at jeg holder ut hverdagen. Jeg har faste arbeidsdager, er ikke bare å kutte det ned til 1 dag?? Anonymous poster hash: 85759...f89 Nei det er ikke noe du må. Om det er for mye må du kutte ned. Er ditt ansvar. Anonymous poster hash: ba927...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 Du burde begynne med å ikke vare våken kl 01:16 hvis du skal opp å jogge kl 06! Sen tviler jeg for at du må jogge 5 dager i uken plus 3 treninger! Synes faktisk å du er ansvarlig for di egen helse når du blitt såpass gammel som 15år. Kutt ut 2 morgen jogger og sørg for at du får minimun 8 timers søvn hver natt, pass også på at spis bra og relativt mye mat når du har et så høyt aktivitetsnivå! Anonymous poster hash: 95625...408 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Trening er noe jeg må, det er det som gjør at jeg holder ut hverdagen. Jeg har faste arbeidsdager, er ikke bare å kutte det ned til 1 dag?? Anonymous poster hash: 85759...f89 Altså, ingen oppegående voksne kutter jobb for å trene.. Jeg vet du ikke er voksen, men å ikke forstå det er direkte umodent. Du trenger virkelig, virkelig ikke å både jogge og trene styrke flere timer på samme dag. Det er ikke sunt og å holde på sånn du gjør nå med trening når kroppen Vokser kan være veldig skadelig. Kutt ned på treningen din. Seriøst. Klarer du ikke det så oppsøk hjelp for da har du faktisk ett ganske reelt psykisk avhengighet du trenger å få kontroll på.Anonymous poster hash: cc79a...10f 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #10 Skrevet 4. februar 2015 Altså, ingen oppegående voksne kutter jobb for å trene.. Jeg vet du ikke er voksen, men å ikke forstå det er direkte umodent. Du trenger virkelig, virkelig ikke å både jogge og trene styrke flere timer på samme dag. Det er ikke sunt og å holde på sånn du gjør nå med trening når kroppen Vokser kan være veldig skadelig. Kutt ned på treningen din. Seriøst. Klarer du ikke det så oppsøk hjelp for da har du faktisk ett ganske reelt psykisk avhengighet du trenger å få kontroll på.Anonymous poster hash: cc79a...10f Når sa jeg at jeg skulle kutte ut jobben for å trene? Den personen sa jeg skulle kutte ned jobben til 1 dag i uka, noe som er uaktuelt? Jeg forstår jo selvfølgelig at man ikke kutter ut jobben for å trene, kjære vene. Anonymous poster hash: 85759...f89
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 Du burde begynne med å ikke vare våken kl 01:16 hvis du skal opp å jogge kl 06! Sen tviler jeg for at du må jogge 5 dager i uken plus 3 treninger! Synes faktisk å du er ansvarlig for di egen helse når du blitt såpass gammel som 15år. Kutt ut 2 morgen jogger og sørg for at du får minimun 8 timers søvn hver natt, pass også på at spis bra og relativt mye mat når du har et så høyt aktivitetsnivå! Anonymous poster hash: 95625...408 Jeg skrev lenger opp at jeg verken skal trene eller gå på skolen før til mandag, da hadde jeg jo ikke vært våken nå. Anonymous poster hash: 85759...f89
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 Når sa jeg at jeg skulle kutte ut jobben for å trene? Den personen sa jeg skulle kutte ned jobben til 1 dag i uka, noe som er uaktuelt? Jeg forstår jo selvfølgelig at man ikke kutter ut jobben for å trene, kjære vene.Anonymous poster hash: 85759...f89 Seriøst, kutt ned på treningen eller så møter du veggen. Å møter du den så trenger du potensielt årevis på å komme deg igjen.Anonymous poster hash: cc79a...10f 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #13 Skrevet 4. februar 2015 Seriøst, kutt ned på treningen eller så møter du veggen. Å møter du den så trenger du potensielt årevis på å komme deg igjen.Anonymous poster hash: cc79a...10f I will. Men vil få fin kropp til sommeren Anonymous poster hash: 85759...f89
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #14 Skrevet 4. februar 2015 I will. Men vil få fin kropp til sommeren Anonymous poster hash: 85759...f89 Det får du selv om du ikke ødelegger den. Du kan få slitasje i hofter og knær av å løpe så intenst. Hvor kult er det å se digg ut på stranda når du har ledd som en 80 åring og går å venter på nye reservedeler i titan? Hvor lenge har du jogget så mye?Anonymous poster hash: cc79a...10f 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #15 Skrevet 4. februar 2015 Det får du selv om du ikke ødelegger den. Du kan få slitasje i hofter og knær av å løpe så intenst. Hvor kult er det å se digg ut på stranda når du har ledd som en 80 åring og går å venter på nye reservedeler i titan? Hvor lenge har du jogget så mye?Anonymous poster hash: cc79a...10f Sant nok, får vel hakke ned.. Gjorde det i ca 2 1/2 mnd, men ble syk (altså fikk halsbetennelse) og var syk en stund, så ja. Anonymous poster hash: 85759...f89
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #16 Skrevet 4. februar 2015 Sant nok, får vel hakke ned.. Gjorde det i ca 2 1/2 mnd, men ble syk (altså fikk halsbetennelse) og var syk en stund, så ja. Anonymous poster hash: 85759...f89 Å bli syk er guds måte å fortelle at nok er nok. Ta hintet din unge. Anonymous poster hash: ba927...7c1 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #17 Skrevet 4. februar 2015 Å bli syk er guds måte å fortelle at nok er nok. Ta hintet din unge. Anonymous poster hash: ba927...7c1 Herregud, for det første kaller du meg ikke "din unge" og for det andre skal ikke du fortelle meg noe om sykdomshistorien min. Takk for at du vil hjelpe, men snakk til meg på en ordentlig måte. Anonymous poster hash: 85759...f89 2
Gjest auroravictoria Skrevet 4. februar 2015 #18 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Når jeg var 15 dro jeg hjem fra skolen uten planer. Syklet til venner (det var min naturlige trening) og vi hoppet på trampoline, fant på ting ute. ..Så på serier sammen, laget oss mat sammen, spille fotball en gang i uka. .Gjorde det jeg likte..Var BARN. For det er du faktisk når du er 15. Det skremmer meg at svarene over her er skrevet som om de var til en voksen. Hvordan har verden blitt? Ser dere ikke alle ME syke tenåringer og barn? Samfunnet presser oss til uholdbare høyder..Presset og forventningene er alt for store. Brems ned! Gjør det du VIL. Slutt å tren. Finn heller en fritidsaktivitet du trives med. Du er for ung til å hardtrene slik som dette. Kroppen din er i utvikling. Voksenlivet og stresset kommer tidsnok. Du skal ikke stresse nå...Du får aldri tilbake disse årene i ditt liv. Husk det! Endret 4. februar 2015 av auroravictoria 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #19 Skrevet 4. februar 2015 Sant nok, får vel hakke ned.. Gjorde det i ca 2 1/2 mnd, men ble syk (altså fikk halsbetennelse) og var syk en stund, så ja.Anonymous poster hash: 85759...f89 Altså...for å jogge så intenst så burde du teoretisk sett bruke dobbelt så lang tid som du har jogget til å trene deg opp for å unngå slitasjeskader... Du burde nok begynne veldig rolig nå. Om du har vært ute av gamet med halsbetennelse så burde du korte ned løypa de ca med halvparten og jogge ROLIG 1-2 ganger i uka en stund før du øker farten litt og går over til 2-3, og deretter videre til gamle løypa etterhvert som formen blir bedre. Dette må du gjøre lenge før du går videre, så siden du er så ung så anbefaler jeg deg maks 3 ganger i uka til du har fått ett skikkelig grunnlag for å unngå slitasjeskader. Altså nesten neste vinter. Du har gått altfor hardt ut...får du vondt foran på leggen, i foten, i knær eller hofter så slutter du å jogge til det går over, altså ta pause til du er frisk. Gode løpesko tilpasset underlaget er ett must.Anonymous poster hash: cc79a...10f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #20 Skrevet 4. februar 2015 Når jeg var 15 dro jeg hjem fra skolen uten planer. Syklet til venner (det var min naturlige trening) og vi hoppet på trampoline, fant på ting ute. ..Så på serier sammen, laget oss mat sammen, spille fotball en gang i uka. .Gjorde det jeg likte..Var BARN. For det er du faktisk når du er 15. Det skremmer meg at svarene over her er skrevet som om de var til en voksen. Hvordan har verden blitt? Ser dere ikke alle ME syke tenåringer og bat? Samfunnet presser oss til uholdbare høyder..Presset og forventningene et alt for store. Brems ned! Gjør det du VIL. Slutt å tren. Finn heller en fritidsaktivitet. Du er for ung til å hardtrening slik som dette. Kroppen din er i utvikling. Voksenlivet og stresset kommer fort nok. Du skal ikke stresse nå...Du får aldri tilbake disse årene i ditt liv. Kan iallefall kutte ned på treningene om morgenen.. Takk for et fint svar! Anonymous poster hash: 85759...f89
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå