AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Samboeren min drikker øl omtrent hver helg. Ofte til han blir synlig beruset og full. Han blir ikke ekkel eller voldelig på noen måte, eller ramlet rundt på grunn av rusen. Han går sjeldent ut, men drikker hjemme enten alene, med meg eller sammen med kamerater. Jeg vil veldig gjerne at han skal kose seg og ha det gøy, men jeg begynner å bli litt bekymret for han. Jeg har opplevd at han drikker 10-15 øl på en kveld, ofte flere kvelder i helgene og ofte i ferier. Han har jobb og går på jobb hver dag, og fungerer normalt i hverdagen. Han fortalte meg at han drikker ganske ofte på kveldene når han er bortreist på jobb. Må legge til at han ikke alltid drikker så mye, men det blir øl hver helg uansett. Jeg drikker litt vin med han av og til, men jeg har ikke det samme behovet for å drikke så mye som han. Jeg har opplevd at småting har utviklet seg til krangler når vi eller han har drukket. Når han blir beruset sier han ofte ting uten å tenke seg om som sårer meg.Jeg fortalte han at jeg var litt bekymret, og spurte han om han kunne ha gått ei/to uker uten å drikke. Da ble han sur, og spurte meg om hvorfor i all verden han skulle det. Er det et dårlig tegn? Han har vokst opp i en familie som drikker generelt MYE, så jeg vet at han er vant til noe annet enn meg, men når han kan full opptil 2 ganger på ei helg, bør det ringe noen alarmer hos meg? Andre i lignende situasjoner? Anonymous poster hash: 2ec4d...695 1
tore55 Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Ja alt for mye. Han trenger hjelp. 5-6 øl på en fredag eller lørdag går. Men ikke for ofte
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Jeg har opplevd lignende, ikke med samboer men med min lillebror! Og jeg må si jeg synes det virker som din samboe drikker mer enn han burde (sett med mine øyne). Drikker han hver dag og selv om han skal på jobb dagen etter? Anonymous poster hash: 59677...b5b 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Ser ikke problemet jeg... Anonymous poster hash: c68d4...9df 3
Nullfilter Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Alle vet at Jeppe drikker, men ingen vet hvorfor! Hva gjør egentlig dere i helgene? Med et sånn inntak kan han umulig være kjørbar eller i spesielt form lørdag og søndag morgen? Alkohol er et substitute på lik linje med å være pilleavhengig, matavhengig, ja til og med trening- og jobb avhengighet. En virkelighetsflukt med andre ord. Det er for å fylle et tomrom som ikke kan beskrives eller forklares og de fleste av oss har det og erstatter det med forskjellige kreative varianter. Kjededrikking er mer utbredt enn vi aner, vi lever i en ensom tid, i en kald og ensom kultur. Særlig hvis dere er fra 30 årene og oppover. Finn ut hvorfor han drikker så mye, kanskje prøv å finn på noe annet i helgene som kan gi litt mer innhold og mening. Noe som for eksempel kan være koselig å gjøre en søndag, så det er verdt å holde seg endru på en lørdag. Det går nok bra skal du se, så lenge han ikke er slem og han skjøter jobben sin. Men han må jo også skjøte deg og det må du forlange. Lykke til
Alika Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Han drikker ikke om han skal på jobb, nei. Jeg bare liker ikke helt hvordan han blir når han drikker, og er bekymret for helsen hans og eventuelt fremtidig avhengighet. Jeg tror det er som nullfilter sier, en virkelighetsflukt. Han har opplevd mye vondt i livet. Tross dette sier han at han drikker mindre nå enn han gjorde før han traff meg, så litt god påvirkning har jeg hatt. Hehe:) I helgene slapper vi for det meste av, er på besøk eller går tur. Ikke det helt store, vi går sjelden på fest. Han har en fysisk krevende jobb, og når han kommer hjem i helga vil han helst bare slappe av og da sier han at ølen er endel av kosen. Og den ser jeg jo, men synes ofte det blir for mye. Jeg er ikke helt vant til slike mengder, og lurte på om jeg overreagerer. Vi er i slutten av 20 årene
Gjest tomasjj Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 Hvorfor drikker han? Du kan jo taste inn forbruket hans i en slik kalkulator og se hvordan det kommer ut. Det høres veldig mye ut for å si det slik.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå