Gå til innhold

Ble nektet å ta med barnebarnet inn på kinosalen


Gjest Asmir

Anbefalte innlegg

Anette Hoff og Nils Ole Oftebro skulle ta med seg barnebarna på Colosseum kino i Oslo for å se Paddington. De ble nektet inngang, da yngstemann bare var 3 1/2 år. Grensen for å ta med yngre på 7 års filmer, er satt til 4 år, om noen eldre er med.

Litt merkelig at de skal være så nazi på slike ting, blir litt mye av det gode i enkelte sammenhenger. Hva synes du?

http://www.dagbladet.no/2015/02/02/kultur/film/politikk/innenriks/nils_ole_oftebro/37486631/

Endret av Asmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir for dumt spør du meg. Så lenge barnet er med en voksen, så mener jeg at det burde være greit!



Anonymous poster hash: 0b769...54b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis man har problemer med dette må man henvende seg til de som fastsetter reglene, ikke de som håndhever dem. Synes også det er rart at de ikke var kjent med dette, trodde dette var almennkunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig å syte om dette i media.



Anonymous poster hash: 007c0...2bb
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis man har problemer med dette må man henvende seg til de som fastsetter reglene, ikke de som håndhever dem. Synes også det er rart at de ikke var kjent med dette, trodde dette var almennkunnskap.

Enig.

Også enig med personen som mener det var tåpelig å syte om i media.

Om man mener 3åringen kan se film med 7årsgrense får de se den hjemme da, ikke på kino.

Anonymous poster hash: 52eea...7e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Hoff og Nils Ole Oftebro skulle ta med seg barnebarna på Colosseum kino i Oslo for å se Paddington. De ble nektet inngang, da yngstemann bare var 3 1/2 år. Grensen for å ta med yngre på 7 års filmer, er satt til 4 år, om noen eldre er med.

Litt merkelig at de skal være så nazi på slike ting, blir litt mye av det gode i enkelte sammenhenger. Hva synes du?

http://www.dagbladet.no/2015/02/02/kultur/film/politikk/innenriks/nils_ole_oftebro/37486631/

Begge de to er filmfolk, da burde de fått med seg grunnleggende kinoting sånn som aldersgrenser. Eller kanskje de kjører en prinsippsak i media? Det kan jo være.

Anonymous poster hash: d2bcb...75c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel heller ingen som setter pris på at en liten unge skrur på krana midt under en film? Herregud.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et barn på 3 1/2 griner SÅ mye mer enn en på fire, har jeg hørt.:)

Endret av neiognei
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her sitter jeg, som alltid trodde at 7-årsgrense betydde 7-årsgrense, uavhengig av om det var voksne mennesker tilstede... Det er ganske stor forskjell på en 4-åring og en 7-åring rent mentalt. Vil tro at de som setter aldersgrenser setter dem av en grunn, og da synes jeg ikke det er feil av de kinoansatte og overholde disse reglene i praksis.

Og kjendiser fortjener ikke særbehandling når det kommer til dette temaet. Filleting å løpe til avisene om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et barn på 3 1/2 griner SÅ mye mer enn en på fire, har jeg hørt. :)

Statistisk sett så kan en vell regne med at det griner mindre? Et sted må jo grensen være.

Regelen har nok ikke dukket opp uten klager og erfaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her sitter jeg, som alltid trodde at 7-årsgrense betydde 7-årsgrense, uavhengig av om det var voksne mennesker tilstede... Det er ganske stor forskjell på en 4-åring og en 7-åring rent mentalt. Vil tro at de som setter aldersgrenser setter dem av en grunn, og da synes jeg ikke det er feil av de kinoansatte og overholde disse reglene i praksis.

Og kjendiser fortjener ikke særbehandling når det kommer til dette temaet. Filleting å løpe til avisene om.

Alle aldersgrenser unntatt 18 år har en ekstra regel om "ifølge med voksen". :) Alltid vært slik.

Man kan ha med barn som er inntil tre år yngre enn grensa ifølge med voksen. Feks. 12åringer på 15årsgrense filmer. Noen filmer er det anbefalt at man ikke tar med yngre, dette står spesifisert på filmene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistisk sett så kan en vell regne med at det griner mindre? Et sted må jo grensen være.

Regelen har nok ikke dukket opp uten klager og erfaring.

Regler for aldersgrenser på filmer har da ingenting med barnets oppførsel å gjøre. Det er basert på visse kriterier som tar utgangspunkt i innholdet i filmen. Hva tror du kriteriene for å sette 18 års aldersgrense på film er? At man ikke vil ha hormonelle 15 - åringer der? Endret av neiognei
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hvordan de kunne vite akkurat hvor gammel ungen var. Jeg ser ikke forskjell på en på 4 og en på tre og et halvt :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi måtte snu og gå da vi ble avvist fordi sønnen min var 3 år og 11 mnd. Litt kjedelig så klart. Jeg visste ikke om 4/7 årsgrensen på forhånd og fortalte at han var under 4 da de spurte, kunne så klart rundet opp siden jeg kjente til filmen og visste at det ikke var for mye for han. Men jeg skjønner jo at de må håndheve reglene de er underlagt. Når det er informert om at han er 3 må de forholde seg til det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte snu og gå da vi ble avvist fordi sønnen min var 3 år og 11 mnd. Litt kjedelig så klart. Jeg visste ikke om 4/7 årsgrensen på forhånd og fortalte at han var under 4 da de spurte, kunne så klart rundet opp siden jeg kjente til filmen og visste at det ikke var for mye for han. Men jeg skjønner jo at de må håndheve reglene de er underlagt. Når det er informert om at han er 3 må de forholde seg til det.

Så du visste kun at det var 7årsgrense og hadde tenkt å ta med gutten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du visste kun at det var 7årsgrense og hadde tenkt å ta med gutten?

Nei, jeg trodde det var fri aldersgrense på den.

Det var for øvrig Fly II. Jeg mener første filmen var uten aldersgrense og tenkte ikke over at toern kunne ha annen grense..

Endret av siebaeo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner fireåringer noe særlig av filmer med 7-års grense? Jeg bare lurer. Ville tro høy lyd og så videre kanskje ble skummelt. Noe som igjen resulterer i gråt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regler for aldersgrenser på filmer har da ingenting med barnets oppførsel å gjøre. Det er basert på visse kriterier som tar utgangspunkt i innholdet i filmen. Hva tror du kriteriene for å sette 18 års aldersgrense på film er? At man ikke vil ha hormonelle 15 - åringer der?

At du klarte å tolke det til å handle om filmens aldersgrense er for meg helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fireåringer noe særlig av filmer med 7-års grense? Jeg bare lurer. Ville tro høy lyd og så videre kanskje ble skummelt. Noe som igjen resulterer i gråt.

Min erfaring er basert på min fireåring og de filmene vi har sett ;) Men ja, de kan skjønne alt og få god opplevelse av filmer med 7-årsgrense. Men det er jo utrolig stor forskjell på fireåringer. Og filmer med 7-årsgrense også. Så svaret kan ganske sikkert være nei også. Jeg tror foreldre må fungere som et slags filter i tillegg til aldersgrensene. Gjerne se filmen selv først, eller snakke med andre som har sett den og som du stoler på har samme vurdering som deg.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

Dette blir for dumt spør du meg. Så lenge barnet er med en voksen, så mener jeg at det burde være greit!

Anonymous poster hash: 0b769...54b

Enig. Er ikke så stor forskjell på en på 3 og 1 halvt år enn en på 4. Men regel er regel, så de ansatte gjorde bare jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...