Gå til innhold

falsk bekymringsmeld?

Fremhevede innlegg

Gjest Phoenix
Skrevet

Tilhører forsatt samme helsestasjon:)

Anonymous poster hash: ea233...b69

Så hvorfor purret du ikke når det var tide for 4 års kontroll? "Hei. Nå er min 4 år og jeg har ikke hørt noe angående kontroll. Vi byttet adresse for en stund siden."?

Videoannonse
Annonse
Gjest Phoenix
Skrevet

Åja, det så jeg ikke. Vet i hvert fall hvor jeg skal ringe i morgen for å melde ny adresse og nytt telfonnummer... :rodme:

Telefonnummeret er greit ihvertfall så har de det oppdatert. :)

Skrevet

Men kan det bli slik at det blir en undersøkelsessak? Jeg er kjempe redd for bv. Har ikke noe å skjule men hører så mye vondt om bv!

De som skriver negativt om barnevernet er veldig ofte folk som har blitt fratatt omsorgen av gode grunner, men som dessverre ikke forstår dette selv. Barnevernet har taushetsplikt og kan ikke avkrefte påstander slike mennesker kommer med. Hovedproblemet barnevernet er at de gjør for lite, ikke at de griper inn for mye. Ei jeg kjenner ble meldt til barnevernet av noen som bare løy. Det ble raskt oppklart at det var tull og oppspinn, og da ble det ikke noe mer trøbbel med dem. Jeg skjønner godt at du synes dette er ekkelt, men det går nok bra. :)

• Liker 6
Skrevet

Så hvorfor purret du ikke når det var tide for 4 års kontroll? "Hei. Nå er min 4 år og jeg har ikke hørt noe angående kontroll. Vi byttet adresse for en stund siden."?

Fordi jeg har helt glemt av det. Vært så mye som skjedde i desember at det gikk i glemme boka hele greia

Gjest Phoenix
Skrevet

Fordi jeg har helt glemt av det. Vært så mye som skjedde i desember at det gikk i glemme boka hele greia

Har barnet ditt bursdag i desember?

Gjest Coolaid
Skrevet

Om meldingen er levert kan den ikke trekkes tilbake og er den allerede registrert er den i systemet.

Anonymous poster hash: 53f78...e38

Godt mulig det. Men de kan likevel informere om, eller legge til, nye opplysninger som setter saken i annet lys.

Skrevet

Om meldingen er levert kan den ikke trekkes tilbake og er den allerede registrert er den i systemet.

Joda. Det betyr at det havner en tilbaketrekking i systmet, og første melding blir kastet. Har selv opplevd det.

Anonymous poster hash: 6f0b0...d7c

Skrevet

Joda. Det betyr at det havner en tilbaketrekking i systmet, og første melding blir kastet. Har selv opplevd det. Anonymous poster hash: 6f0b0...d7c

Vi har ingen slettemulighet i Familia. Meldingen kan henlegges uten at det opprettes en undersøkelse, men den vil alltid ligge i systemet.

Vi kan heller ikke kaste en melding fordi melder har ombestemt seg.

• Liker 1
Skrevet

Vi har ingen slettemulighet i Familia. Meldingen kan henlegges uten at det opprettes en undersøkelse, men den vil alltid ligge i systemet.

Vi kan heller ikke kaste en melding fordi melder har ombestemt seg.

Så hvis noen forteller at de har ringt i fylla, og at motivet er å være slem så skal det opprettes sak?

Jeg har faktisk sett en slik seddel gå i søpla, at det samtidig ble skrevet noe på pc kan hende. Men noen sak ble det ikke.

Anonymous poster hash: 6f0b0...d7c

Skrevet

Dersom det ikke er mer til historien vil barnevernet henlegge

Skrevet

Så hvis noen forteller at de har ringt i fylla, og at motivet er å være slem så skal det opprettes sak? Jeg har faktisk sett en slik seddel gå i søpla, at det samtidig ble skrevet noe på pc kan hende. Men noen sak ble det ikke. Anonymous poster hash: 6f0b0...d7c

Det blir ikke sak av alle meldinger som kommer inn selv om meldingen blir registrert. Poenget var at en bekymringsmelding kan ikke trekkes tilbake.

Uansett, dette blir et sidespor og jeg vil tro at saken til HI vil løse seg kjapt og greit.

• Liker 1
Skrevet

Har barnet ditt bursdag i desember?

Slutten av november

Skrevet

Godt mulig det. Men de kan likevel informere om, eller legge til, nye opplysninger som setter saken i annet lys.

Skjønner ikke hvorfor helsesøsteren var så bestemt på dette,som du sier så kunna hun ha ringt bv og forklart litt selv istede for å bare være sur å grinete:P

Gjest Phoenix
Skrevet

Slutten av november

Så da har du hatt oktober, november, desember og januar til å ringe

Skrevet

Så da har du hatt oktober, november, desember og januar til å ringe

Makan. Ikke alle som er så perfekte som deg der ute. Men du glemmer vel aldri noe du?

Anonymous poster hash: e3042...55a

• Liker 1
Gjest Phoenix
Skrevet

Makan. Ikke alle som er så perfekte som deg der ute. Men du glemmer vel aldri noe du?

Dette er ikke en persondiskusjon om meg.

Skrevet

Dette er ikke en persondiskusjon om meg.

Nei, men du måtte være dømmende mot TS, og da la jeg meg på et ennå lavere plan(skal innrømme det).

Skrevet

Når skal dere ha møte TS?

Anonymous poster hash: 8f6b1...904

Skrevet

Når skal dere ha møte TS?

Anonymous poster hash: 8f6b1...904

Neste uke:)

Skrevet

Slutten av november

Vi bor i Oslo og blir ikke innkalt til sånne kontroller før det har gåt en 5,6, 7 mnd etter bursdag.

Anonymous poster hash: 3431e...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...