Gå til innhold

Spesialpedagogikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei !

Er det noen her som har master i spesialpedagogikk og kan si noe om jobbmuligheter ?

Står mellom det og barnevernspedagog.

Hadde satt veldig pris på svar :)



Anonymous poster hash: 2e7e5...c94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

master i barneværnspedagogikk vet jeg ingenting om. Jeg har master i spesialpedagogikk med rådgivningsfordypning. Jobber som pedagogisk psykologisk rådgiver hos PPT. Var relativt lett å få jobb (i oslo) og stortrives i jobben :)



Anonymous poster hash: 03b7e...4c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

430 000 i året tror jeg. ingen ansinitet da. Kan selvfølgelig jobbe med undervisning i skolen og som sosiallærer.... Ellers så er det joinstutisjoner for barn, spesialskoler etc...



Anonymous poster hash: 03b7e...4c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

430 000 i året tror jeg. ingen ansinitet da. Kan selvfølgelig jobbe med undervisning i skolen og som sosiallærer.... Ellers så er det joinstutisjoner for barn, spesialskoler etc...

Anonymous poster hash: 03b7e...4c0

Okei! :) Vil du si det er fordel å ha lærerutdanning i bunn, for så å ta master i spesialpedagogikk eller ren spesialpedagog master?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! :) Vil du si det er fordel å ha lærerutdanning i bunn, for så å ta master i spesialpedagogikk eller ren spesialpedagog master?

Hvis det er UiO det er snakk om så kvalifiserer du til den andre spes. ped. Masteren ( læring i skolen, eller hva det nå heter) men ikke til rådgivnings fordypningen. Da får du ikke testkompetanse ( noe Oslo PPT og andre krever) men du kvalifiserer for mange av skolestillingene. Hvis undervisning frister deg tror jeg det er midt i blinken...

Anonymous poster hash: 03b7e...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, tenker kanskje det blir grunnskolelærer bachelor, så ta ekstra studiepoeng i spesialpedagogikk for å komme inn på rådgivingsfordypningen.