Gå til innhold

Spesialpedagogikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei !

Er det noen her som har master i spesialpedagogikk og kan si noe om jobbmuligheter ?

Står mellom det og barnevernspedagog.

Hadde satt veldig pris på svar :)



Anonymous poster hash: 2e7e5...c94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

master i barneværnspedagogikk vet jeg ingenting om. Jeg har master i spesialpedagogikk med rådgivningsfordypning. Jobber som pedagogisk psykologisk rådgiver hos PPT. Var relativt lett å få jobb (i oslo) og stortrives i jobben :)



Anonymous poster hash: 03b7e...4c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

430 000 i året tror jeg. ingen ansinitet da. Kan selvfølgelig jobbe med undervisning i skolen og som sosiallærer.... Ellers så er det joinstutisjoner for barn, spesialskoler etc...



Anonymous poster hash: 03b7e...4c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

430 000 i året tror jeg. ingen ansinitet da. Kan selvfølgelig jobbe med undervisning i skolen og som sosiallærer.... Ellers så er det joinstutisjoner for barn, spesialskoler etc...

Anonymous poster hash: 03b7e...4c0

Okei! :) Vil du si det er fordel å ha lærerutdanning i bunn, for så å ta master i spesialpedagogikk eller ren spesialpedagog master?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! :) Vil du si det er fordel å ha lærerutdanning i bunn, for så å ta master i spesialpedagogikk eller ren spesialpedagog master?

Hvis det er UiO det er snakk om så kvalifiserer du til den andre spes. ped. Masteren ( læring i skolen, eller hva det nå heter) men ikke til rådgivnings fordypningen. Da får du ikke testkompetanse ( noe Oslo PPT og andre krever) men du kvalifiserer for mange av skolestillingene. Hvis undervisning frister deg tror jeg det er midt i blinken...

Anonymous poster hash: 03b7e...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, tenker kanskje det blir grunnskolelærer bachelor, så ta ekstra studiepoeng i spesialpedagogikk for å komme inn på rådgivingsfordypningen.

Eller tror du det hadde vært en fin kombinasjon med bachelor i barnevernspedsgogikk for så å ta master i spes ped?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tenker kanskje det blir grunnskolelærer bachelor, så ta ekstra studiepoeng i spesialpedagogikk for å komme inn på rådgivingsfordypningen.

Eller tror du det hadde vært en fin kombinasjon med bachelor i barnevernspedsgogikk for så å ta master i spes ped?

I så tilfelle burde du ta årsenheten i spes ped ( som kreves hvis lærere skal inn på rådgivningsfordypningen) som frie studiepoeng inkludert i grunnskolelærer bacheloren din. Da sparer du et år ;) det tror jeg jeg hadde gjort om jeg skulle gjøre det igjen...

Anonymous poster hash: 03b7e...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man gå spesialpedagogikk for å bli logoped?



Anonymous poster hash: c1b26...a32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så tilfelle burde du ta årsenheten i spes ped ( som kreves hvis lærere skal inn på rådgivningsfordypningen) som frie studiepoeng inkludert i grunnskolelærer bacheloren din. Da sparer du et år ;) det tror jeg jeg hadde gjort om jeg skulle gjøre det igjen...

Anonymous poster hash: 03b7e...4c0

Okei, Tusen takk for hjelp :)

Anonymous poster hash: 2e7e5...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...