AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Stemødre får en del pes på KG uansett hva det handler om. Det jeg lurer på er hvorfor liker ikke du som mor, barnets stemor? At far gikk fra mor til fordel for elskerinnen (stemor) eller at stemor nekter far å ha samvær med barna er en ting. Men jeg nekter å tro at disse (ekstreme) tilfellene gjelder alle. Vær ærlig Anonymous poster hash: ce3fa...d5f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Vi hater deg da ikke Anonymous poster hash: 01c56...303
Velasq Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Jeg hatet min stemor fordi hun satte grenser for meg og ikke strøyk meg med hårene bare for å holde meg blid. Nå 10-15 år etter på er min stemor en av de viktigste personene i livet mitt. Uansett hva jeg har utsatt henne for var hun vært der som en klippe for meg. Jeg elsker min mamma, men jeg elsker virkelig min stemor også. Jeg respekterer henne for at hun så meg og at selv om man kommer inn som "ny" i en familie kan man ikke sitte på sidelinja og godta alt. Man er en familie under samme tak og hun hadde like mye hun skulle sagt, selv om jeg ikke alltid så det. I dag kan vi le av de mange episodene som har vært, og jeg ser fram til tiden framover hvor min far blir bestefar, min stemor bestemor, min mamma mormor og hennes mann far :-) Vi går alle godt overens og jeg er glad i alle! 7
peppermyntete Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 (endret) Jeg mislikte min stemor sterkt fordi jeg fra dag en merket at hun mislikte meg. Jeg var fem år den gangen. Hun forskjellsbehandlet meg og den ett år eldre sønnen sin helt til faren min endelig slo opp med henne for godt da jeg var rundt 18. Behandlingen jeg fikk førte naturlig nok til at moren min ikke satte videre pris på min stemor, men dette skjedde først etter at hun så hvor vondt det var for meg å være hos faren min. Edit: fars nye kjæreste er en engel! Siden både jeg og hennes barn allerede er voksne er hun ingen stemor for meg, men jeg setter uansett stor pris på henne! Endret 2. februar 2015 av peppermyntete 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Jeg misliker min eks' dame fordi hun mobbet og ekskluderte barnet vårt. Livet deres ble ikke rosa og barnet fikk lide.... Hun var sjalu og vårt barn fikk skylda for å være i veien for hennes lykke. Far våknet heldigvis og selv om de er sammen, bor de ikke sammen, og hun ser ikke barnet vårt...Anonymous poster hash: 1197c...ff9 2
heiduderborte Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Anklaget meg for å stjele mange av hennes ting, ville ikke lage middager med oss, snakket ikke til oss, sa ikke hei, kjøpte egen mat vi ikke fikk røre. 1
Kontormus Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 Tror det ble litt feil for TS dette at "barna" skulle uttale seg. Hun ønsket kanskje å høre om sjalusien alle mødre føler... 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 Tror det ble litt feil for TS dette at "barna" skulle uttale seg. Hun ønsket kanskje å høre om sjalusien alle mødre føler... De kan jo hende. Men hvis så, så kan vi avkorte her med å konkludere med at sjalusien som regel starter hos den nye dama ettersom den fantastiske mannen er eksens used goods:)Anonymous poster hash: 1197c...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Fordi hun går rundt og sier at hun skal bli mammaen til barna, at hun gleder seg til barna skal bo der. Hun har møtt opp på familivernkontoret og fortalt hva hun mener er det beste for barna. Hun har aldri møtt barna! Og far har for tiden ikke samvær (av andre grunner), og samvær blir med tilsyn. Far valgte å flytte rett inn til kjærest uten å hadd samvær alene med barna. Fars kjæreste har også gått rundt og fortalt personlige ting om meg. Bla at ene barnet er født med ei misdannelse pga at jeg brukte dop...? Ja, jeg har ei fortid som inneholder noe dop, men det skjedde 5 år før barnet ble født. Så at barnets misdannelse kan knyttes opp mot min fortid er bare tull! Jeg kan ikke styre hvem barnefar omgås, men jeg kan styre hvem barna skal omgås. Jeg kjenner jeg er fly forbannet på dette kvinnemennesket! Anonymous poster hash: b7b40...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #10 Skrevet 2. februar 2015 Tror det ble litt feil for TS dette at "barna" skulle uttale seg. Hun ønsket kanskje å høre om sjalusien alle mødre føler... Det er det som er meningen ja, mulig jeg ordla meg feil Flere som vil fortelle?Anonymous poster hash: ce3fa...d5f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #11 Skrevet 2. februar 2015 De kan jo hende. Men hvis så, så kan vi avkorte her med å konkludere med at sjalusien som regel starter hos den nye dama ettersom den fantastiske mannen er eksens used goods:)Anonymous poster hash: 1197c...ff9 Så du misliker eksens kjæreste fordi hun er sjalu på deg?Anonymous poster hash: ce3fa...d5f
Kontormus Skrevet 2. februar 2015 #12 Skrevet 2. februar 2015 Det er det som er meningen ja, mulig jeg ordla meg feil Flere som vil fortelle?Anonymous poster hash: ce3fa...d5f Nå hender det jo at ekser ikke kommer over ens med stemødre av andre grunner enn sjalusi. Barna rangerer ofte høyere enn mannen (som enten har blitt forkastet eller selv har forkastet), og jeg tror jeg på vegne av alle mødre kan skrive under på at de er på barnas side, enten det finnes en konflikt eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #13 Skrevet 2. februar 2015 Nå hender det jo at ekser ikke kommer over ens med stemødre av andre grunner enn sjalusi. Barna rangerer ofte høyere enn mannen (som enten har blitt forkastet eller selv har forkastet), og jeg tror jeg på vegne av alle mødre kan skrive under på at de er på barnas side, enten det finnes en konflikt eller ikke. Jeg syns nå det er ganske mange mødre som virker negativt innstilt til stemødre av rent prinsipp også, jeg da. Anonymous poster hash: 245f0...025 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #14 Skrevet 2. februar 2015 Så du misliker eksens kjæreste fordi hun er sjalu på deg?Anonymous poster hash: ce3fa...d5f Les ordentlig før du prøver deg på sarkasme....Det er så flaut for deg.Anonymous poster hash: 1197c...ff9 1
Kontormus Skrevet 2. februar 2015 #15 Skrevet 2. februar 2015 Jeg syns nå det er ganske mange mødre som virker negativt innstilt til stemødre av rent prinsipp også, jeg da. Anonymous poster hash: 245f0...025 Nåja, det kan vel hende at mange har erfaringer som preger synet deres på dem 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #16 Skrevet 2. februar 2015 jeg hater min stemor fordi hun bare så på mens pappa gjorde alt det fæle han gjorde mot meg. hun var fult klar over alt som skjedde når jeg var liten, men svak kjærring som hu er sa hu aldri noe. håper hu og min biologiske far har det helt rævva der de sitter og denger hverandre i fylla hver helt. Anonymous poster hash: 43bf6...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #17 Skrevet 2. februar 2015 jeg hater min stemor fordi hun bare så på mens pappa gjorde alt det fæle han gjorde mot meg. hun var fult klar over alt som skjedde når jeg var liten, men svak kjærring som hu er sa hu aldri noe. håper hu og min biologiske far har det helt rævva der de sitter og denger hverandre i fylla hver HELG Anonymous poster hash: 43bf6...8a6 Anonymous poster hash: 43bf6...8a6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #18 Skrevet 2. februar 2015 Les ordentlig før du prøver deg på sarkasme....Det er så flaut for deg.Anonymous poster hash: 1197c...ff9 Det var ikke et forsøk på sarkasme. Jeg lurte bare på om jeg hadde forstått deg. Og hvorfor er det flaut for meg?Anonymous poster hash: ce3fa...d5f 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #19 Skrevet 2. februar 2015 Nåja, det kan vel hende at mange har erfaringer som preger synet deres på dem Det har du helt sikkert rett i. Kjenner selv en del som har negative erfaringer med fars nye partner, både som mor og som barn. Likevel har jeg inntrykk av at stemorrollen ikke er den enkleste, når man hører, leser og ser hvor lite som skal til blant enkelte for at alt tolkes i verste mening og stemor blir den store, stygge ulven. Det er ikke tvil hos meg, om at noen stemødre aldri kan leve opp til mors forventninger. Anonymous poster hash: 245f0...025
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #20 Skrevet 2. februar 2015 jeg hater min stemor fordi hun bare så på mens pappa gjorde alt det fæle han gjorde mot meg. hun var fult klar over alt som skjedde når jeg var liten, men svak kjærring som hu er sa hu aldri noe. håper hu og min biologiske far har det helt rævva der de sitter og denger hverandre i fylla hver helt. Anonymous poster hash: 43bf6...8a6 Trist å høre! Håper du har det bedre uten dem i livet ditt, men jeg spør etter hvorfor MØDRE misliker sine barns stemor Anonymous poster hash: ce3fa...d5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå