Gå til innhold

Er det absolutt nødvendig å delta på forelesninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg studerer et årsstudium på universitetet, og jobber mye ved siden av. I tillegg er det 45 minutter med buss til skolen (én vei). I høstsemesteret deltok jeg på de fleste forelesninger, fordi jeg jobbet for det meste på kveldstid. Det gikk veldig bra på eksamen, fikk A på en av dem og B på to.

Dette semesteret jobber jeg mye på dagtid, og jeg kjenner jeg har mistet litt motivasjonen for studiet, da det ikke var helt som jeg hadde tenkt på forhånd. Likevel ønsker jeg å fullføre og få noen lunde bra karakter på eksamen, da jeg kan ha bruk for årsstudiumet i videre studier (som er mer rettet mot akkurat det jeg ønsker).

Noen som vet om det er aboslutt nødvendig å delta på forelesninger? Kjenner jeg har veldig lite lyst til å stresse meg til skolen for en forelesning, særlig når jeg jobber mye på dagtid og bussturen er lang. Jeg er flink til å lese hjemme, så det skal nok ikke være noe problem å komme gjennom pensum. Men er likevel redd for at jeg ikke skal kunne få bra vurdering på eksamen hvis jeg ikke deltar i forelesningene, siden jeg var på nesten alle i høst. Har likevel tenkt å få med meg gruppeøvingene, men det er kun to ganger i uken.

Kan si at jeg har bare en skoleeksamen og en hjemmeeksamen dette semesteret. I høst hadde jeg to skoleeksamener og en hjemmeeksamen.

Noen som kan gi meg noen råd? Er førstegangsstudent :)

Hilsen jente 20 år.



Anonymous poster hash: e62f1...8b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...