Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har funnet verdens skjønneste kjoler,får en jente i juni/juli. Lurte på om jeg bør kjøpe 3 eller 6 mnd?vil jo gjerne at hun skal hunne bruke dem om sommeren(kortermet), men de er ganske dyre så jeg vil ha dem en stund.. Vokser de raskest når de er 3 eller 6 mnd?

Anonymous poster hash: 6a1ad...b90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke kjøpe størrelse ett år da, og bruke det neste sommer?

En nyfødt kommer til å drukne i en kjole str. 6 måneder. Mulig hun kan bruke den til jul ;) Tre måneder kaaaan passe, men blir sannsynligvis for stort på sommeren det også.

Skrevet

Da må du kjøpe 3 måneder, og sannsynligvis kommer det til å bli for stort også :) Av erfaring så er babyene ofte mindre enn vi tror. Vi brukte str 50 i to til tre måneder. Nå er hun 7 måneder, og kan fortsatt bruke noe i 62

Anonymous poster hash: ca5a1...2c5
Skrevet

Tror jeg hadde kjøpt 1-2 mnd (str 56) hvis Babyen er nyfødt når hun skal bruke dem.

Anonymous poster hash: a2f3a...567

• Liker 2
Skrevet

Da må du kjøpe 3 måneder, og sannsynligvis kommer det til å bli for stort også :) Av erfaring så er babyene ofte mindre enn vi tror. Vi brukte str 50 i to til tre måneder. Nå er hun 7 måneder, og kan fortsatt bruke noe i 62 Anonymous poster hash: ca5a1...2c5

Mens andre ikke kan bruke 50 i det hele tatt. Og er på 68 tre måneder gammelt. Sånt er forskjellig.

Jeg tror jeg hadde gått for det Mafalda sier her. Gå for et år og bruk den neste sommer. Blir nok mer brukt da og

Anonymous poster hash: 0c8ab...9d0

Skrevet

Mens andre ikke kan bruke 50 i det hele tatt. Og er på 68 tre måneder gammelt. Sånt er forskjellig.

Jeg tror jeg hadde gått for det Mafalda sier her. Gå for et år og bruk den neste sommer. Blir nok mer brukt da og

Men det er jo kjekt å ha fine plagg når babyen er nyfødt. Jeg tok bilder hele tiden, og er glad for at hun hadde på seg noe annet enn body og strømpis :P TS, kjøp kjolen i str 56, så er du helt trygg.

Skrevet

Min er 6 mnd nå og vi brukte en kjole fra ebay i str 3 mnd for to uker siden. Hun bruker ellers str 68 i vanlig tøy.

Det kommer både an på baby og plagget. A-formede kjoler på en baby med litt smale skuldre kan vare lenge, feks.

Jeg tror jeg ville ventet til en passende anledning, selv om det er vanskelig. Kortermede kjoler kan brukes på vinteren med langermet body i passende farge under.

Skrevet

Nå er det jo forskjell på kjole og bare body og strømpebukse da. Man kan fint få tak i bodyer som er veldig fine og.

Jeg syntes det var håpløst med kjole da. Den dro seg bare opp når man løfta ungen, og la seg i en bylt under ryggen på ungen gjerne. Man måtte bruke en del jobb for å faktisk passe på at kjolen var pent på, og hvorfor bruke tid på det når man kan bruke tid på ungen.

Og ts sa at kjolen var ganske dyr, regner med da at hun vil ha noe ut av kjolen. Og ikke bare få brukt den to ganger

Skrevet (endret)

Vi bruker mye kjoler og brukte når nyfødt, med da strikkekjoler og jerseykjoler utenpå body og strømper, som dekket over rompa og ofte med søtt motiv. Litt mer pynta, men svært behagelig å sove/amme i.

(noe vi kjapt slutta med når hun ble gulpedronning:p)

Endret av Solsikke84
Skrevet

Nå er det jo forskjell på kjole og bare body og strømpebukse da. Man kan fint få tak i bodyer som er veldig fine og.

Jeg syntes det var håpløst med kjole da. Den dro seg bare opp når man løfta ungen, og la seg i en bylt under ryggen på ungen gjerne. Man måtte bruke en del jobb for å faktisk passe på at kjolen var pent på, og hvorfor bruke tid på det når man kan bruke tid på ungen.

Og ts sa at kjolen var ganske dyr, regner med da at hun vil ha noe ut av kjolen. Og ikke bare få brukt den to ganger

Det kommer an på stoffet. De kan være ganske behagelige hvis en bruker feks myke body-kjoler som dette: http://www.organictots.co.uk/frugi-daisy-pop-body-dress-1769-p.asp

Skrevet

Som liten baby brukte vi bare enkle, komfortable klær. Hadde kjøpt en kjole for når hun er etter året om de har den str. Jenta mi har gått med kjole 86 siden i sommer, istedenfor å bruke et plagg to ganger rundt 3 mnd. Er man hjemme eller ut og går tur er ikke kjole det første man tenker på. Hadde heller kjøpt 6 mnd, ikke 3 mnd

Anonymous poster hash: 42f12...81e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...