Gå til innhold

Kjøpe rekkehus som singel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, har ingen planer om å være singel resten av livet :ler: Jeg håper det er en god investering, alle de jeg har rådført meg med fraråder meg dette, og anbefaler 2 -roms. Så det er ikke rart jeg blir usikker :sjenert:

Anonymous poster hash: f089c...83f

2 roms er det dummeste du kan kjøpe. Du må selge den igjen uansett når du begynner og få barn. Så ser virkelig ikke poenget med og kjøpe en 2roms. + rekkehus blir mer og mer attraktivt. At det er mer og gjøre enn en leilighet er jo klart, men les takseringen skikkelig når du kjøper et rekkehus :) Lykke til.

Anonymous poster hash: 342a2...9da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tomannsbolig her - stortrives :tommelsmil:

Har du råd til og lyst på rekkehus bør du selvfølgelig gå for det.

Endret av Nemigirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it, sier jeg bare. Du ser ikke mørkt på stell og vedlikehold av hus og hage, det er i et strøk som er praktisk og trivelig, du har egenkapitalen i orden. Jeg syns det må være en fordel å slippe å flytte igjen om noen år.

Selv gikk jeg og samboer rett fra å leie en liten leilighet, til å kjøpe et stort hus. Vi hadde ikke barn da, men hadde jo planer om å få barn noen år fram i tid, og orket ikke ta veien om en mindre bolig/leilighet når det var slik at vi hadde råd til et stort hus som var FOR stort på det tidspunktet vi kjøpte det, men som ble passelig stort etter hvert som vi fikk de barna vi hadde planlagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Har en nabo i rekkehus som er singel, synes ikke det er rart i det hele tatt dersom man har råd til det. Mye triveligere å bo i rekkehusområde enn i leiligheter :)

Anonymous poster hash: fb81b...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart de fraråder deg å kjøpe rekkehus. Men dem om det...

Når det økonomiske er i orden er det ingen grunn til å la være om det er rekkehus du ønsker deg.

Du skriver også at de du har sett på er borettslag med vaktmester. Da slipper du jo det utvendige vedlikeholdet, og har kun hagen å stelle med. Skulle jeg hatt rekkehus er det en slik ordning jeg ville gått for, uansett om jeg var singel eller gift. Er så glad for at jeg kan overlate alt utvendig vedlikehold, måking og større investeringer til borettslaget! Bor ikke i rekkehus selv, men leilighet med stor hage. Og alle fordeler av vaktmester og fellesskapet et borettslag gir.

Er ikke bygget for å bo i hus. Men et rekkehus slik du skisserer hadde jeg ikke nølt med 😀

Anonymous poster hash: ec724...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ikke noe! Er ikke rekkehus tett i tett bygd? og hvorfor skal det koste mer enn andre hus? Mye går inkludert i felleskostnader?

Anonymous poster hash: 5cd78...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du skal go for it! Vis dem denne tråden og forklar hvorfor de bør støtte deg. Vi kjøpte rekkehus som førstegangs-hjem, før barn, og ting har bare blitt bedre. Kan ikke tenke oss noe mindre igjen! Areal er det bare å makse på, det er masse ting iløpet av livet som man ønsker å ha, ta vare på, familie venner som besøker/overnatter, plass til hjemmekontor, garderobeplass! ski/vinterutstyr, kjellerstue med kino!! Det er bedre muligheter for å skape et ordentlig hjem i rekkehus enn liten leil. Nå ser vi andre som kjøpte leilighet som føler det er for trangt, må flytte med barn etc etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt enebolig som single, eneste bakdelen er at det er mye arbeid for en person med alt fra hagearbeid, oppussing, vedlikehold og renhold men det er langt fra uoverkommelig. Go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd og oppmuntring! :)

Da har jeg "kvinnet" meg opp til å dra på visning. Så får vi se om det blir dette rekkehuset som blir mitt nye hjem :)

Anonymous poster hash: f089c...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...