Gå til innhold

Kjøpe rekkehus som singel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på boligjakt og vurderer å kjøpe et rekkehus. Mine foreldre og venner fraråder meg dette da jeg er singel og skal bo alene. Jeg for min del er vant til å bo romslig og ønsker å kjøpe et rekkehus som jeg kan bo i over flere år. Men er det lurt? Hva er ulempen med å bo i rekkehus alene? Det økonomiske er i orden, jeg har egenkapital og finansiering i orden.

Det som frister mest med rekkehus er romslighet og egen garasje, samt det faktum at jeg kan bo der over flere år.

Anonymous poster hash: f089c...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vinglepetra

Hvis du har råd til det og trives i rekkehus, dser jeg ingen ulemper med dette :-) Et rekkehus innebærer mer ansvar, med tanke på hagearbeid og annen vedlikehold, hvis du takler dette ser jeg ingen grunn til at du skal la være å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Vinglepetra. Har du lyst på rekkehus, gå for det. Det er gjerne mer å vedlikeholde innvendig og utvendig, men så lenge du er klar over det er det ikke noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også gjort det om alt lå til rette. Liker å ha god plass, i stedet for at alt er plassert i en liten leilighet. Men så har jeg også enkelte hobbyer som jeg liker å la ligge litt utover så det er lettere å ta opp igjen når jeg ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har finansiering i orden som du har, så ser jeg ikke noe i veien med det dersom det er det du har lyst på. Bare husk på at det som regel er en del mer å gjøre med rekkehus med både innvendig og utvendig vedlikehold, hagearbeide, måking osv. Og dette faller jo også på kun deg når du bor der alene.

Så lenge du syntes det er ok eller liker det så go for it.

Selv hadde jeg nok ikke giddet, hadde personlig heller gått for en lit større leilighet :)



Anonymous poster hash: 998fd...52c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du har finansiering i orden som du har, så ser jeg ikke noe i veien med det dersom det er det du har lyst på. Bare husk på at det som regel er en del mer å gjøre med rekkehus med både innvendig og utvendig vedlikehold, hagearbeide, måking osv. Og dette faller jo også på kun deg når du bor der alene.

Så lenge du syntes det er ok eller liker det så go for it.

Selv hadde jeg nok ikke giddet, hadde personlig heller gått for en lit større leilighet :)

Anonymous poster hash: 998fd...52c

Jeg vet at det er mer å gjøre, men rekkehusene jeg har sett på har veldig små hager og er tilknyttet et borettslag med vaktmester. Jeg har egentlig ikke noe i mot husarbeid og er vant med dette ettersom jeg har bodd i huset til foreldrene mine frem til jeg nylig flyttet til hybelleilighet. Jeg savner virkelig romslighet, hage og det å kunne ha flere etasjer.

Anonymous poster hash: f089c...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også gjort det om alt lå til rette. Liker å ha god plass, i stedet for at alt er plassert i en liten leilighet. Men så har jeg også enkelte hobbyer som jeg liker å la ligge litt utover så det er lettere å ta opp igjen når jeg ønsker

Jeg liker også godt med plass, samt muligheten til å ha hage/ uteplass til egen disposisjon. Det fine med rekkehus er også at man slipper så mye støy og bråk fra naboene. Her jeg bor nå er det mange partyfolk og de fester gjerne langt utover natta i helgene. Jeg trekker mer mot rekkehus nå, rett og slett fordi jeg ikke orker å bo så tett på folk.

Anonymous poster hash: f089c...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et område du kan føle deg helt trygg alene?

Det hjelper lite å bo bra hvis man ikke er komfortabel der.

Hvis ja, go for it.



Anonymous poster hash: 95694...9b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som fraråder deg rekkehus forventer kanskje at du kommer til å spørre de om hjelp med å male utvendig, om det blir lekkasje i taket, etterisolering og slike ting som du må fikse om du bor i hus, men så lenge du er forberedt og kan fikse slik selv ser jeg ingen problemer med å eie rekkehus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle problemet være sa du?

Flere av de som fraråder meg dette er redd for at det blir for mye for meg alene, at jeg ikke vil greie alt arbeid og vedlikehold dette medfører, samt at det er litt "unødvendig" når jeg er singel og skal bo alene.

Anonymous poster hash: f089c...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et område du kan føle deg helt trygg alene?

Det hjelper lite å bo bra hvis man ikke er komfortabel der.

Hvis ja, go for it.

Anonymous poster hash: 95694...9b2

Ja, det er et familievennlig strøk. Og det er helt klart trygt å bosette seg der. Leilighetene jeg har sett på er i samme området, jeg vil helst kjøpe bolig der grunnet nærhet til jobb.

Anonymous poster hash: f089c...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte rekkehus da jeg var singel, har aldri angret!

Nå er jeg gift og mannen kjøpte også hus som singel, så nå har vi meget gode leieinntekter..!

Du vinner på det økonomisk, og det er kjempegøy med eget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som fraråder deg rekkehus forventer kanskje at du kommer til å spørre de om hjelp med å male utvendig, om det blir lekkasje i taket, etterisolering og slike ting som du må fikse om du bor i hus, men så lenge du er forberedt og kan fikse slik selv ser jeg ingen problemer med å eie rekkehus

Det har du sikkert rett i :) Mine foreldre har bært veldig på å fraråde meg, jeg antar at det er fordi han er redd for at jeg skal be om hjelp til oppussing og vedlikehold.

Anonymous poster hash: f089c...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dette et område du kan føle deg helt trygg alene?

Det hjelper lite å bo bra hvis man ikke er komfortabel der.

Hvis ja, go for it.

Anonymous poster hash: 95694...9b2

Av ren nysgjerrighet; hvilke områder i Norge er utrygge? Jeg vet ikke om et eneste sted der det er farlig/ utrygt å bosette seg.

Anonymous poster hash: f089c...83f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte rekkehus da jeg var singel, har aldri angret!

Nå er jeg gift og mannen kjøpte også hus som singel, så nå har vi meget gode leieinntekter..!

Du vinner på det økonomisk, og det er kjempegøy med eget :)

Så godt å høre at det er noen andre som har kjøpt seg rekkehus som singel :) Jeg har ingen venner og bekjente som er i samme situasjon som meg, de aller fleste av mine venner leier.

Anonymous poster hash: f089c...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av de som fraråder meg dette er redd for at det blir for mye for meg alene, at jeg ikke vil greie alt arbeid og vedlikehold dette medfører, samt at det er litt "unødvendig" når jeg er singel og skal bo alene.

Anonymous poster hash: f089c...83f

Du har planer om og være singel resten av livet? Syns kjløp av rekkehus høres veldig bra ut. Du kan også ha en fremtid der. Folk kjøper 1-2roms leilighet og må kjøpe nytt igjen etter dem har fått seg partner og barn. Så at du kjøper rekkehus er kjempe bra. Bra investering.

Anonymous poster hash: 342a2...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har planer om og være singel resten av livet? Syns kjløp av rekkehus høres veldig bra ut. Du kan også ha en fremtid der. Folk kjøper 1-2roms leilighet og må kjøpe nytt igjen etter dem har fått seg partner og barn. Så at du kjøper rekkehus er kjempe bra. Bra investering.

Anonymous poster hash: 342a2...9da

Nei, har ingen planer om å være singel resten av livet :ler: Jeg håper det er en god investering, alle de jeg har rådført meg med fraråder meg dette, og anbefaler 2 -roms. Så det er ikke rart jeg blir usikker :sjenert:

Anonymous poster hash: f089c...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...