Gå til innhold

Skal/Skal ikke? Sykepleier kontra videreutdannelse?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har aldri vært så usikker som jeg er nå. Det er jeg som har skrevet ang, jobb i Aetat bla.

Jeg elsker å jobbe med veiledning, har gjordt det på en høyskole, men måtte si opp pga lang reisevei og barn. Er sivilmarkedsfører opprinnelig men er lei av bransjen jeg jobber i. Jeg har personalutvikling og ledelse i tillegg som jeg tok mens jeg jobbet.

Jeg har kommet inn på sykepleieskolen, en deltidsutdanning ved HiBu, over fire år. Jeg søkte fordi jeg i våres var usikker på hva jeg egentlig ville og om jeg hadde valgt rett i det hele tatt. Har veldig lyst, men så tenker jeg liksom fire år, kanskje flere barn? Jobbe turnus? natt? Men likevel tenker jeg større fleksibilitet mht arbeidstid osv.. enn jeg har i dag.

Har som jeg nevnte over stor interesse for veiledning, spes. studieveiledning. Så fikk jeg tips om å ta foretaksrett her inne for kanskje lettere å kunne få jobb for eks ved Aetat e.l. I januar neste år begynner også en halvårsenhet i studie og yrkesrådgivning som jeg har veldig veldig lyst til å ta.

Så er spørsmålet; hva skal jeg velge? Nå er det plutselig jeg som står i en slik valgsituasjon som alle de jeg tidligere har veiledet sto i! Ikke lett dette!

Noen tips? Argumenter for og imot det ene eller det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest i dag

Hva sier din magefølelse og intuisjon deg da? Du vet nok svaret selv, innerst inne- dersom du virkelig tenker over det i ro og mak- lytt til kjernen av deg selv!

Og når du vet svaret er det vel bare å legge en plan?

Jeg må få si at det høres strevsomt ut å studere i flere år når du har barn og familie.

På den annen side er ikke de tjent med å ha en misfornøyd mor /partner. Så dersom sykepleier-valget veier tyngst, tjener kanskje alle på det i lengden- ved at du blir mer fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...