WubWub Skrevet 31. januar 2015 #1 Del Skrevet 31. januar 2015 Om du skal sette opp en top 5 liste over de dyktigste generalene/hær førerne opp gjennom tidene hvem vil det isåfall være? Min liste : Julius Cæsar Ghengis Khan Hannibal Rommel Alexander den store 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donand Skrevet 31. januar 2015 #2 Del Skrevet 31. januar 2015 Rommel er en av de store helt klart. Ellers er det jo vanskelig å glemme Dönitz dersom det ikke nødvendigvis må være en overflatehær 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 31. januar 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 31. januar 2015 Rommel er en av de store helt klart. Ellers er det jo vanskelig å glemme Dönitz dersom det ikke nødvendigvis må være en overflatehær Donitz er uten tvil en av de bedre ja.. Det har vært endel gode generaler opp gjennom historien, men som jeg ikke føler når helt opp til top 5. F.eks : Napoleon, Tran Hung Dao, Saladin, Sun Tzu, Flavius Belisarius, Zhukov, Attila, Cyrus den store. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reza08 Skrevet 31. januar 2015 #4 Del Skrevet 31. januar 2015 Napoleon Bonaparte Gaius Julius Cæsar Alexander den Store Peter Wessel Tordenskiold Karl XII av Sverige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 31. januar 2015 #5 Del Skrevet 31. januar 2015 Snus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 1. februar 2015 #6 Del Skrevet 1. februar 2015 Tran Hung Dao David IV of Georgia Võ Nguyên Giáp Alexander the Great Napolean Bonaparte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 1. februar 2015 #7 Del Skrevet 1. februar 2015 Må ikke glemme Pep Guardiola her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 1. februar 2015 #8 Del Skrevet 1. februar 2015 Alexander den store Hannibal Phyrhus Nicholas Davout Williman T. Sherman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cartman Skrevet 1. februar 2015 #9 Del Skrevet 1. februar 2015 Ghengis Khan Timur Lenk Alexander den store Attila Napoleon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskineple Skrevet 1. februar 2015 #10 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) . Endret 30. mars 2015 av kjærligbåttur 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 1. februar 2015 #11 Del Skrevet 1. februar 2015 GENERAL NATHAN BEDFORT FOREST (SØRSTAT GENERAL USA) JULIUS CEASAR (Erobret Frankrike) HEINZ GUDERIAN (Hjernen bak Blitzkrieg WW2) NAPOLEON BONEPARTE (Geni, mye britisk propaganda om Napoleon fortsatt idag...) MARCUS AURELIUS (Erobret store deler av Tyskland) Ikke i noe spesiell rekkefølge, men desidert de aller beste... Nysgjerrig på hvorfor du setter opp Forest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskineple Skrevet 1. februar 2015 #12 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) . Endret 30. mars 2015 av kjærligbåttur 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #13 Del Skrevet 1. februar 2015 Ikke glem von Manstein, som var hjernen bak den tyske seieren mot Frankrike og et par av de store seirene på østfronten. Han ble for øvrig avsatt for å ha sagt i mot Hitler. Anonymous poster hash: c2eeb...c22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 1. februar 2015 #14 Del Skrevet 1. februar 2015 Ekstremt flink , spesielt med kavaleri spesielt med så lite ressurser og menn han hadde. Det er statue av han i memphis. Og nei han var ikke noe mindre krigskriminell enn de du nevnte.... Eneste av mine som kan gå underkrigskriminell er sherman for hand styre av krigene mot indianerne. 3 av de jeg de jeg nevnte er fra lenge før man snakket krigsforbrytelser, det de gjorde ville være det i dag, men er idiotisk å snakke om pga, tiden de levde i. Så vitt jeg har ikke davout noe på seg som sier krigsforbrytelser. Han var ikke i spania der mye av de virkelige ille tingene skjedde. At Memphis velger å ha en av skaperne av kkk i byen sin sier mer om byen enn han, det skal sies at han faktisk gikk vekk fra kkk, når til og med han syns de ble for ektreme. han var en slu leder, viste hva han gjorde, men det var små saker, i bestefall irritasjons momenter for fienden. Jeg er enig i at han var en av sør statnenes beste ledrere, men men på verdenshistorie basis ganske ubetydlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summers Skrevet 6. desember 2015 #15 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Om du skal sette opp en top 5 liste over de dyktigste generalene/hær førerne opp gjennom tidene hvem vil det isåfall være? Min liste : Julius CæsarGhengis KhanHannibalRommelAlexander den storeSynes ikke Rommel passer i det selskapet. Endret 6. desember 2015 av Summers 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #16 Del Skrevet 6. desember 2015 Synes ikke Rommel passer i det selskapet. Rommel var en god general. Det at han var en tysk general forandrer ikke det. Og av de på den listen var han den minst brutale. Selv om jeg er enig med at han ikke hører blant de 5 beste generaler igjennom historien. Anonymkode: b0b01...225 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 7. desember 2015 #17 Del Skrevet 7. desember 2015 Paulus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. desember 2015 #18 Del Skrevet 7. desember 2015 Om du skal sette opp en top 5 liste over de dyktigste generalene/hær førerne opp gjennom tidene hvem vil det isåfall være? Min liste : Julius CæsarGhengis KhanHannibalRommelAlexander den storeJohn Pershing, Jim Mattis, Peter de Billiere, Sir Michael Rose, Paul Xavier Kelly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summers Skrevet 7. desember 2015 #19 Del Skrevet 7. desember 2015 (endret) Rommel var en god general. Det at han var en tysk general forandrer ikke det. Og av de på den listen var han den minst brutale. Selv om jeg er enig med at han ikke hører blant de 5 beste generaler igjennom historien. Anonymkode: b0b01...225Aldri trukket han for å være tysk general, og det er vel mer vanlig å gi tyske generaler mer ære enn de fortjener enn å trekke dem. Endret 7. desember 2015 av Summers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #20 Del Skrevet 11. august 2017 Bumper denne, hadde satt pris på litt historiediskusjon på forumet! Anonymkode: 2d84f...41e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå