kisskissbangbang Skrevet 3. februar 2015 #41 Skrevet 3. februar 2015 Har dere sjekka for astma/sjekka oksygenopptak? Min gutt har astma og kan bli sliten, blek og gjerne litt mørk rundt øynene under lek. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #42 Skrevet 3. februar 2015 Har dere sjekka for astma/sjekka oksygenopptak? Min gutt har astma og kan bli sliten, blek og gjerne litt mørk rundt øynene under lek. Nei, det har vi ikke. Takk for tips! Anonymous poster hash: a338b...e65
Rosalie Skrevet 3. februar 2015 #43 Skrevet 3. februar 2015 Ikke for å skremme, men kan være en god ide å få en henvisning til nevrolog. Behov for flere runder søvn per dag kan være symptom på narkolepsi. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #44 Skrevet 16. mai 2015 Takk for alle svar! Legen vi bruker er pediatriker, med bl.a. allergi/intoleranser som hovedfelt, jeg synes hun er flink. Hun tok en hel del blodprøver i høst, da det for første gang var et tema, og vi har fått time hos henne denne uken igjen. Grunnen til at jeg spør her inne er fordi jeg vil ha noe å kunne spør om, noe å legge frem for henne, sånn at man skal ha tenkt på "alt", også det som ikke er av vanligste slag. Tar en liten oppsummering her, blir så mange å sitere. Takknemlig for ytterligere tilbakemelding. Ang. syn:Synet til gullet mitt er sjekket hos øyelege, men vi måtte innom 3-4 ganger før øyelegen fikk et "greit nok" resultat til å konkludere med at synet så "ok" ut. Selv er jeg svært (!) usikker på denne målingen, jeg tror mye av det motoriske ligger i synet. Begge storesøsken, samt far og jeg (og alle besteforeldre) har briller og kraftige samsynsfeil, så jeg heller vel mot at det er noe der også. I tillegg ser h*n ofte farmor eller mormor i damer som kanskje kan ligne litt, men de skal tett innpå før h*n ser at det ikke er farmor eller mormor. Ang. matintoleranser:Har lang erfaring med melkeintoleranse, da alle tre barna har hatt dette de første mnd/år. (Fastslått av tidligere nevnte lege). Dette ligner ikke på dette. Cøliaki er kanskje mer nærliggende da? (Alle tre har fått utslett, eksplosiv mage, oppkast o.a. av melk de første mnd/år, men tåler dette nå) Ang. nevrologi og hjerte:Takk, skal nevne dette også. H*n har ingen utfall eller liknende, heldigvis. Ang. nf:Hva er dette forkortelse for? Ang. vekt:Jeg reagerer ikke på vekten, h*n følger kurven sin fint, og i tillegg er både far, jeg og begge søsken slanke/små. Som de fleste barn spiser h*n god av det h*n liker, og lite av det h*n liker mindre. Og h*n spsier totalt annerledes hjemme enn i barnehagen, hjemme er fisk populært, i bhg. skal det ikke smakes på. Men der igjen spiser h*n gulrot i store mengder, noe som er uaktuelt hjemme. Evig takknemlig for innspill, jeg vil komme til bunns i dette nå. Anonymous poster hash: a338b...e65 Beklager sent svar. Nf1 er forkortelse for nevrofibromatose type 1. Jeg har det og slitenhet er et av hovedsymtomene.Anonymous poster hash: 38cbf...066
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #45 Skrevet 16. mai 2015 Nei, faktisk ikke. Hun har heldigvis lagt på seg nå. :-) Hvor lavt var dette barnet? Dette tror jeg ikke på😳Anonymous poster hash: 21d23...c33 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #46 Skrevet 16. mai 2015 Har dere sjekka for astma/sjekka oksygenopptak? Min gutt har astma og kan bli sliten, blek og gjerne litt mørk rundt øynene under lek. Oksygenopptaket ville jeg også få sjekket.Anonymous poster hash: 21d23...c33
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #47 Skrevet 17. mai 2015 Hvor lavt var dette barnet? Dette tror jeg ikke påAnonymous poster hash: 21d23...c33 åpenbart tull. Min var 5,6 kg. ved fødsel, ingen er 6 kg ved skolestart Anonymous poster hash: 004a6...ca1 4
Lexandra Skrevet 17. mai 2015 #48 Skrevet 17. mai 2015 det første jeg ville tenkt på med de symptomene var hjertefeil.. Har to vennepar som har unge med hull i hjerte.. Den ene merket at barnet ble fortere blå på leppene i svømmehallen - og varme mer sliten enn søsterene, de andre trodde bare de hadde en snill unge.. Begge hjertene fikser seg selv med alderen
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #49 Skrevet 17. mai 2015 Omega 3 mangel? Anonymous poster hash: 055c4...830
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #50 Skrevet 17. mai 2015 Har dere sjekka for astma/sjekka oksygenopptak? Min gutt har astma og kan bli sliten, blek og gjerne litt mørk rundt øynene under lek. Signerer denne. Min ble ofte sliten. Astma ble ikke oppdaget ved vanlig kontroll hos lege, men etter at vi fikk med et apparat hjem som skulle måle lungekapasitet. Først et antall pr dag ei uke uten medisn. Så like mange ganger pr dag med medisin. Det ble en dramatisk endring når han fikk medisin og vi fikk en "ny" unge. Her ble ikke nærsynthet oppdaget av øyelege, men ble oppdaget at optiker kort tid etterpå. Da hadde barnet kun 30% syn.Anonymous poster hash: 714fb...d02
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå