Gjest Cartina Skrevet 28. februar 2016 #381 Del Skrevet 28. februar 2016 25 minutter siden, Miranda16 skrev: Vet ikke om jeg skal le eller gråte.... ? Lurer på hva de snakker om "rundt middagsbordet"? Man kan ha ting å snakke om og være oppgående, smarte mennesker selv om man ikke interesserer seg for historiske personer (f. eks). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 28. februar 2016 #382 Del Skrevet 28. februar 2016 (endret) 22 minutter siden, Cartina skrev: Man kan ha ting å snakke om og være oppgående, smarte mennesker selv om man ikke interesserer seg for historiske personer (f. eks). Du tok vel ikke helt poenget mitt, det var vel heller en frase, men holy cow, når man omtrent ikke kan nevne en historisk person?? Så sier hun at hun minst må ha en jente. Forferdelig umodent det også, sorry Endret 28. februar 2016 av Miranda16 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 28. februar 2016 #383 Del Skrevet 28. februar 2016 1 time siden, Miranda16 skrev: Vet ikke om jeg skal le eller gråte.... ? Lurer på hva de snakker om "rundt middagsbordet"? De slitsomme dagene sine på autopilot hos frisøren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk91 Skrevet 2. mars 2016 #384 Del Skrevet 2. mars 2016 Den 28.2.2016 at 17.50, Miranda16 skrev: Du tok vel ikke helt poenget mitt, det var vel heller en frase, men holy cow, når man omtrent ikke kan nevne en historisk person?? Så sier hun at hun minst må ha en jente. Forferdelig umodent det også, sorry Unnskyld meg, men leter du etter ting å ta henne for? Det er jo en ærlig sak å ønske seg en datter, jeg også ønsker meg det. Det gjør meg ikke umoden. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fashionistaen Skrevet 2. mars 2016 #385 Del Skrevet 2. mars 2016 Den 28.2.2016 at 19.03, Gosa skrev: De slitsomme dagene sine på autopilot hos frisøren. : må jo få med pilot i hver setning 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 3. mars 2016 #386 Del Skrevet 3. mars 2016 13 timer siden, frk91 skrev: Unnskyld meg, men leter du etter ting ååringen r henne for? Det er jo en ærl ig sak å ønske seg en datter, jeg også ønsker meg det. Det gjør meg ikke umoden. Jeg synes det høres ut som umodenhet, bare barnet er friskt spiller det ingen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk91 Skrevet 3. mars 2016 #387 Del Skrevet 3. mars 2016 5 minutter siden, Keikolina skrev: Jeg synes det høres ut som umodenhet, bare barnet er friskt spiller det ingen rolle. Ja for å være helt PK så sier jeg meg enig, men toppen på kransekaka hadde vært å få en jente. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 3. mars 2016 #388 Del Skrevet 3. mars 2016 Jeg tror det er sånn man tenker før man har fått barn og når barnet kommer så spiller det ingen rolle i det hele tatt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruMacchiato Skrevet 4. mars 2016 #389 Del Skrevet 4. mars 2016 18 timer siden, Nana skrev: Jeg tror det er sånn man tenker før man har fått barn og når barnet kommer så spiller det ingen rolle i det hele tatt. Jeg tror faktisk det spiller en rolle for en god del mødre. Jeg har et av hvert kjønn selv, og veldig mange påpeker hvor "heldig" jeg er som har én av hver. Og stadig møter jeg guttemammaer med to eller tre sønner, og ganske stor andel av de mødrene sier at "jeg skulle gjerne hatt ei jente også". Senest i går hilste jeg på ei med tredje gutt i magen, og jeg så det litt oppgitte blikket da hun sa at "det er gutt IGJEN...". Ja, vi er vel bortskjemte her i Norge, men det må også være lov å drømme om en datter. Men å snakke høyt om drømmene sine? Fysj og fy! Man må over dammen for at slikt skal være lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 4. mars 2016 #390 Del Skrevet 4. mars 2016 Jeg ønsket meg en jente og fikk det. Nå ønsker jeg meg en gutt. Skjønner ikke problemet med å ønske seg det ene eller det andre. Setter ikke ungen ut i skogen om det blir jente isteden for gutt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1 Skrevet 4. mars 2016 #391 Del Skrevet 4. mars 2016 Kvinner ønsker seg ofte døtre og menn sønner, dette er rett og slett fordi vi relaterer oss bedre til det samme kjønn. Men, en ting er sikkert; det er mye lettere å være gutt/mann enn jente/kvinne i dag, så her ønskes det helst bare sønner. Mange bekymringer spart. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 4. mars 2016 #392 Del Skrevet 4. mars 2016 9 minutter siden, Ella1 skrev: Kvinner ønsker seg ofte døtre og menn sønner, dette er rett og slett fordi vi relaterer oss bedre til det samme kjønn. Men, en ting er sikkert; det er mye lettere å være gutt/mann enn jente/kvinne i dag, så her ønskes det helst bare sønner. Mange bekymringer spart. Jenter blir vel ofte typisk veldig "pappa sin jente" også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Malene Skrevet 4. mars 2016 #393 Del Skrevet 4. mars 2016 35 minutter siden, Ella1 skrev: Kvinner ønsker seg ofte døtre og menn sønner, dette er rett og slett fordi vi relaterer oss bedre til det samme kjønn. Jeg ønsket meg jente jeg også. Er vel ganske vanlig som du sier, at man ønsker seg samme kjønn som man selv er. Men enten man vil det eller ei, får barnet sin helt egen personlighet, og blir (som regel) ikke en liten "mini-me". Virker som mange tror at de skal få en liten maskot, men man setter jo et menneske til verden. Jeg har både en datter og en sønn, og om jeg skulle hatt et barn til, ville jeg ønsket meg en gutt til. Mye som er enklere med gutter synes jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
literally Skrevet 5. mars 2016 #394 Del Skrevet 5. mars 2016 Den 28.2.2016 at 17.50, Miranda16 skrev: Du tok vel ikke helt poenget mitt, det var vel heller en frase, men holy cow, når man omtrent ikke kan nevne en historisk person?? Så sier hun at hun minst må ha en jente. Forferdelig umodent det også, sorry Spørsmålet var jo hvilke to historiske personer som interesserte henne, ikke bare å nevne to helt tilfeldige. Man kan da fint ha gode samtaler uten å snakke om historie? Intelligens har heller ikke noe med å pugge navn og årstall for å ha noe å dra frem for å virke smart i sosiale sammenhenger, eventuelt lyve på bloggen sin. Syns det er bedre å ærlig innrømme at hun ikke bryr seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 5. mars 2016 #395 Del Skrevet 5. mars 2016 (endret) . feil. Endret 5. mars 2016 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 5. mars 2016 #396 Del Skrevet 5. mars 2016 20 minutter siden, literally skrev: Spørsmålet var jo hvilke to historiske personer som interesserte henne, ikke bare å nevne to helt tilfeldige. Man kan da fint ha gode samtaler uten å snakke om historie? Intelligens har heller ikke noe med å pugge navn og årstall for å ha noe å dra frem for å virke smart i sosiale sammenhenger, eventuelt lyve på bloggen sin. Syns det er bedre å ærlig innrømme at hun ikke bryr seg. Du mister poenget igjen, de fleste har vel noen historiske personer som de beundrer, respekterer etc,etc. Ja jeg vil påstå at de som ikke har det, lever i la-la land. Min del kan jeg ikke ta sånne folk seriøst og det er vel det de fleste mennesker ønsker at folk respekterer dem og ikke ler høyt av dem? Man trenger ikke ha kun folk i sin omgangskrets som er professorer, det er ikke det som er poenget, men hun kan ikke kan "nevne" to viktige mennesker som har satt dine spor? Come on! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 5. mars 2016 #397 Del Skrevet 5. mars 2016 Nå kan man heldigvis ikke velge kjønn i Norge, men er ikke det viktigste at barnet er frisk? Det å kunne føde barn og oppdra dem i Norge har vunnet i lotto. For min del så ja det er umodent og et i-landsproblem at man skal ønske seg et spesielt kjønn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
literally Skrevet 5. mars 2016 #398 Del Skrevet 5. mars 2016 27 minutter siden, Miranda16 skrev: Du mister poenget igjen, de fleste har vel noen historiske personer som de beundrer, respekterer etc,etc. Ja jeg vil påstå at de som ikke har det, lever i la-la land. Min del kan jeg ikke ta sånne folk seriøst og det er vel det de fleste mennesker ønsker at folk respekterer dem og ikke ler høyt av dem? Man trenger ikke ha kun folk i sin omgangskrets som er professorer, det er ikke det som er poenget, men hun kan ikke kan "nevne" to viktige mennesker som har satt dine spor? Come on! Jeg skjønner poenget ditt, men nei, vi trenger ikke alle ha en historisk person vi beundrer. Jeg kunne gjerne kommet med svar på et slikt spørsmål, men jeg hadde aldri hatt nok kunnskap om personen til å føle at jeg beundrer dem og kunne snakket om dem med andre. Jeg føler meg ikke dum, selvsagt ser jeg opp til andre, men ingen historiske personer er de jeg ser aller mest opp til. Om jeg satte meg nok inn i enkelte personer, kunne det kanskje vært annerledes, men interessen er ikke der. Spørsmålet var spesifikt historiske personer som hun fant interessant, at hun ikke interesserer seg for det er en ærlig sak. Vi kan jo alle si at vi syns Martin Luther King var modig f.eks, de fleste kan noen navn, men det betyr ikke at vi finner dem interessant. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 6. mars 2016 #399 Del Skrevet 6. mars 2016 Tråden ryddet for brukerdebatt Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clarity Skrevet 6. mars 2016 #400 Del Skrevet 6. mars 2016 (endret) Etter å ha sett bryllupsvideoen som ligger ute på bloggen nå, så ser det i mine øyne ut som et alle tiders bryllup både for brudeparet og gjestene. Dessuten virket det gjennomført i forhold til tema. Endret 6. mars 2016 av Clarity 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg