Gå til innhold

Kunne dere datet en med aspergers?


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Ja, og venter fortsatt på at du skal bevise at as-erne i tråden er mer usympatisk enn de normale:-) kjør på!

Les tråden så forstår du. Nei vent! Du har ikke selvinnstinkt nok til det.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Les tråden så forstår du. Nei vent! Du har ikke selvinnstinkt nok til det.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

 

 

 

Typisk asperger utsagn

 

Anonymous poster hash: ada80...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk asperger utsagn  Anonymous poster hash: ada80...230

Uenig. Slike utsagn bunner i andre ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i "på generell basis"? Ikke at det skal bli en diskusjon om hva intelligens er, men IQ er et mål på intelligens. At det fins flere typer intelligens, og at det fins andre områder som folk liker å kalle intelligens uten at det er det egentlig, forandrer ikke på det.

Det er et mål på intelligens. IQ går ut på hvor lett du lærer - og viser dermed til intelligens.

På generell basis mener jeg på andre områder enn akkurat hvor raskt du er til å lære og de læringsmetodene hjernen allerede har lært seg. Ligger mye potensiale i personer med lavere IQ, faktisk, de må bare trenes opp. I mange andre land er gjennomsnittet høyere enn på den voksne befolkningen i Norge. Nå har jeg litt over gjennomsnittlig IQ, men er ikke smartere enn andre fordi om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest tråden og er ikke enig. Når du påstår slike ting, ligger bevisbyrden hos deg, ellers er ikke påstanden mye verdt. Du jobber først og fremst hardt med å unngå å underbygge påstanden. Sno seg unna slik at påstanden skal bli stående.

Ang. Selvinnsiktuttalelsen: Jeg synes du begynner å virke desperat nå.

Selvsagt er du ikke enig. Du manger selvinnstinkt.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et mål på intelligens. IQ går ut på hvor lett du lærer - og viser dermed til intelligens.

På generell basis mener jeg på andre områder enn akkurat hvor raskt du er til å lære og de læringsmetodene hjernen allerede har lært seg. Ligger mye potensiale i personer med lavere IQ, faktisk, de må bare trenes opp. I mange andre land er gjennomsnittet høyere enn på den voksne befolkningen i Norge. Nå har jeg litt over gjennomsnittlig IQ, men er ikke smartere enn andre fordi om.

Det er ikke bare hvor lett du lærer.

At det kan trenes opp, er helt ok.

At det er ulikheter mellom ulike nasjoner, er også helt ok.

Om du har høyere iq enn gjennomsnittet, har du høyere iq enn gjennomsnittet, som er indikativt på høyere intelligens. Om du er "smartere" eller ikke, kommer jo helt an på hva du legger i "smart". Om smart er det samme som intelligent, så er du sannsynlivis smartere. Om du derimot legger noe annet i smart, så er du ikke nødvendivis det ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Typisk asperger utsagn

 

Anonymous poster hash: ada80...230

 

Ja ikke sant!

Anonymous poster hash: 0325b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er du ikke enig. Du manger selvinnstinkt. Anonymous poster hash: 0325b...76e

Ja, all uenighet kan knyttes til selvinnsikt. Hva annet fins det egentlig her i livet enn selvinnsikt eller mangel på sådan:-)

Som alle andre mennesker har jeg selvinnsikt på noen områder, men kanskje ikke på alle. Men her er to små hemmeligheter: manglende selvinnsikt er ikke et diagnosetrekk for asperger og påstander om at folk ikke har selvinnsikt, er ikke gyldig som argument i en saksdiskusjon.

Hvordan går det med bevisføringen for påstanden om usympatisk oppførsel?

Har du tid og plass til å legge fram bevis for selvinnsikten vår også?

Endret av Blokkfløyte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her diskuterer jeg med en gjeng aspergere, det er nyttesløst. Dere er ikke som andre "normale" dere har aspergers. Hadde dere vært normale hadde dere ikke hatt diagnosen. Dermed vil dere ikke passe sammen med alle, og jo vi ER verdt å samle på.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

Hva er liksom normalitet i dagens samfunn... Ingen passer vel sammen med "alle".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, all uenighet kan knyttes til selvinnsikt. Hva annet fins det egentlig her i livet enn selvinnsikt eller mangel på sådan:-)

Som alle andre mennesker har jeg selvinnsikt på noen områder, men kanskje ikke på alle. Men her er en liten hemmelighet: selvinnsikt er ikke et diagnosetrekk for asperger og påstander om at folk ikke har selvinnsikt, er ikke gyldig som argument i en saksdiskusjon.

Hvordan går det med bevisføringen for påstanden om usympatisk oppførsel?

Har du tid og plass til å legge fram bevis for selvinnsikten vår også?

Flertallet av aspergere her inne har ikke mye selvinnstinkt om sin egen diagnose og hvordan de oppfattes, inkludert deg.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Her diskuterer jeg med en gjeng aspergere, det er nyttesløst. Dere er ikke som andre "normale" dere har aspergers. Hadde dere vært normale hadde dere ikke hatt diagnosen. Dermed vil dere ikke passe sammen med alle, og jo vi ER verdt å samle på. Anonymous poster hash: 0325b...76e

Og du tror du ville passet sammen med alle siden du ikke har aspergers?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Flertallet av aspergere her inne har ikke mye selvinnstinkt om sin egen diagnose og hvordan de oppfattes, inkludert deg. Anonymous poster hash: 0325b...76e

Og du har bedre selvinnstinkt syns du selv?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er liksom normalitet i dagens samfunn... Ingen passer vel sammen med "alle".

Fordi flertallet av dem hevder at de er normale og blir ansett som normale. Altså, at du blir ansett som folk som ikke har diagnosen. De har diagnoser for en grunn og det er nettopp det som skiller seg fra andre folk.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare hvor lett du lærer.

At det kan trenes opp, er helt ok.

At det er ulikheter mellom ulike nasjoner, er også helt ok.

Om du har høyere iq enn gjennomsnittet, har du høyere iq enn gjennomsnittet, som er indikativt på høyere intelligens. Om du er "smartere" eller ikke, kommer jo helt an på hva du legger i "smart". Om smart er det samme som intelligent, så er du sannsynlivis smartere. Om du derimot legger noe annet i smart, så er du ikke nødvendivis det ...

Men jeg sier jo at det er et mål på intelligens, men at det nødvendigvis ikke forteller deg hvor intelligent du er. En bør derfor ikke stole blindt på IQ-tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tror du ville passet sammen med alle siden du ikke har aspergers?

Nei det ville jeg ikke ha gjort. Sympati og empati er krav jeg har siden jeg har blitt oppvokst i et empatiløst hjem. Jeg takler ikke mennesker som ikke har disse egenskapene. Siden aspergere ofte sliter med forståelse av andre mennesker og dermed også empati gjør det dem uaktuelle. Det samme gjelder andre personer som mangler empati.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flertallet av aspergere her inne har ikke mye selvinnstinkt om sin egen diagnose og hvordan de oppfattes, inkludert deg. Anonymous poster hash: 0325b...76e

Bevis?

Hva vil det forresten si å "ha selvinnsikt om sin egen diagnose"? Nysgjerrig på den.

Vil du si at aspergerne her inne har lavere innsikt om egen diagnose enn de normale har om aspergernes diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men jeg sier jo at det er et mål på intelligens, men at det nødvendigvis ikke forteller deg hvor intelligent du er. En bør derfor ikke stole blindt på IQ-tester.

Nei, ingen har sagt at man skal stole blindt på dem

Må innrømme jeg var usikker på hvor du ville med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi flertallet av dem hevder at de er normale og blir ansett som normale. Altså, at du blir ansett som folk som ikke har diagnosen. De har diagnoser for en grunn og det er nettopp det som skiller seg fra andre folk.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

Tja, skjer faktisk feil under utredninger også. Kanskje skillet ikke er så stort som en absolutt skal ha det til?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei det ville jeg ikke ha gjort. Sympati og empati er krav jeg har siden jeg har blitt oppvokst i et empatiløst hjem. Jeg takler ikke mennesker som ikke har disse egenskapene. Siden aspergere ofte sliter med forståelse av andre mennesker og dermed også empati gjør det dem uaktuelle. Det samme gjelder andre personer som mangler empati.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

 

 

 

Hva er det du prøver å oppnå, egentlig? Skjønner ikke helt motivasjonen din for å poste.

Anonymous poster hash: ada80...230

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen har sagt at man skal stole blindt på dem

Må innrømme jeg var usikker på hvor du ville med dette.

Da er vi enige om det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...