Gå til innhold

Kunne dere datet en med aspergers?


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Nei, ikke for menn med gjennomsnitlig IQ, nei:-) men helt sikkert for de MED høy IQ;-)

Du er altså ikke verdt å samle på.

 

Du skjønte liksom ikke hva jeg var ute etter? Bare fordi man ikke vil date aspergere betyr ikke det at vi ikke er "verdt det". Fæl måte å beskrive personer som utelukker dere som partnere.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, definitivt. Kjenner mange.

Men så har ikke nødvendigvis høy IQ noe med hvor intelligent du er på generell basis :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er altså ikke verdt å samle på. Du skjønte liksom ikke hva jeg var ute etter? Bare fordi man ikke vil date aspergere betyr ikke det at vi ikke er "verdt det". Fæl måte å beskrive personer som utelukker dere som partnere. Anonymous poster hash: 0325b...76e

Jo, jeg skjønte det.

Å ikke være verdt det, er vel mer en talemåte . . . Hva ligger det i det? For eks ikke verdt å forsøke å overbevise om at de bør date en med as, ikke verdt å bli sammen med . . . Er det så fælt at eksempelvis de dere utelukker, ikke synes dere er så viktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har ikke nødvendigvis høy IQ noe med hvor intelligent du er på generell basis :)

Hva legger du i "på generell basis"? Ikke at det skal bli en diskusjon om hva intelligens er, men IQ er et mål på intelligens. At det fins flere typer intelligens, og at det fins andre områder som folk liker å kalle intelligens uten at det er det egentlig, forandrer ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg skjønte det.

Å ikke være verdt det, er vel mer en talemåte . . . Hva ligger det i det? For eks ikke verdt å forsøke å overbevise om at de bør date en med as, ikke verdt å bli sammen med . . . Er det så fælt at eksempelvis de dere utelukker, ikke synes dere er så viktige?

Det du sa eksakt var vel "Vel de er sikkert ikke noe å samle på uansett:-) ". Det er hakket verre og spesielt din siste setning her. Det høres så utrolig usympatisk ut. Hvilket budskap sender det ut? Slike utsagn får i alle fall ikke andre til å date dere. Dere kan heller si at de som ikke vil være sammen med dere ikke ville ha passet med dere uansett.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sa eksakt var vel "Vel de er sikkert ikke noe å samle på uansett:-) ". Det er hakket verre og spesielt din siste setning her. Det høres så utrolig usympatisk ut. Hvilket budskap sender det ut? Slike utsagn får i alle fall ikke andre til å date dere. Dere kan heller si at de som ikke vil være sammen med dere ikke ville ha passet med dere uansett. Anonymous poster hash: 0325b...76e

Budskap: De er sikkert ikke noe å samle på uansett ... For en som har asperger.

Jeg er ganske sikker på at du skjønner budskapet av en så vanlig talemåte, og at du ikke trenger å overtolke det slik du gjør.

Om du synes det var usympatisk (og det i forhold til alt som blir sagt om aspergere i denne tråden!) . . . Hadde nok ikke vi passet sammen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Budskap: De er sikkert ikke noe å samle på uansett ... For en som har asperger.

Jeg er ganske sikker på at du skjønner budskapet av en så vanlig talemåte, og at du ikke trenger å overtolke det slik du gjør.

Om du synes det var usympatisk (og det i forhold til alt som blir sagt om aspergere i denne tråden!) . . . Hadde nok ikke vi passet sammen;-)

Det passer seg bedre å formulere seg på en mer sympatisk måte. Når du formulerer deg slik taler det ikke akkurat FOR å date noen med asperger. Du ser heller ikke til å skjønne dette, og demonstrerer hvorfor dere vil være uaktuelle for noen. Sympati og empati er høyt verdsatt hos meg.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det passer seg bedre å formulere seg på en mer sympatisk måte. Når du formulerer deg slik taler det ikke akkurat FOR å date noen med asperger. Du ser heller ikke til å skjønne dette, og demonstrerer hvorfor dere vil være uaktuelle for noen. Sympati og empati er høyt verdsatt hos meg.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

 

 

Rull inn, da. Hun er ikke offisiell representant for personer med Asperger. Skal jeg slutte å date menn fordi en mann sa at kvinner er kjipe? Skal jeg slutte å date svensker fordi en svenske sa at isbilen er en dritt?

 

Det er uansett en filleting da Blokkfløyta forklarte hva som var ment. Bare tull å kverulere på

Anonymous poster hash: ada80...230

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer seg bedre å formulere seg på en mer sympatisk måte. Når du formulerer deg slik taler det ikke akkurat FOR å date noen med asperger. Du ser heller ikke til å skjønne dette, og demonstrerer hvorfor dere vil være uaktuelle for noen.

Sympati og empati er høyt verdsatt hos meg.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

Det er det hos meg også, så ikke kom her med den prektige tonen.

Synes nok heller det virker som du

1. Ikke helt har forståelse for dagligdags sjargong (ikke verdt det, ikke noe å samle på - relativt ufarlige uttrykk som brukes mye)

2. Behov for at folk uttrykker seg på dine premisser

Ingen mennesker passer for alle mennesker. Noen er for eksempel mer fintfølende enn andre, og det er åpenbart at de ikke matcher enkelte typer mennesker. Men, og det er viktig, dette gjelder mennesker generelt og er ikke avhengig av en diagnose ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Rull inn, da. Hun er ikke offisiell representant for personer med Asperger. Skal jeg slutte å date menn fordi en mann sa at kvinner er kjipe? Skal jeg slutte å date svensker fordi en svenske sa at isbilen er en dritt?

 

Det er uansett en filleting da Blokkfløyta forklarte hva som var ment. Bare tull å kverulere på

Anonymous poster hash: ada80...230

 

Dette er jo en gjenganger hos aspergere da. Det hjelper ikke at hun er en til av dem med tanke på hvilket inntrykk det gir. Aspergere i denne tråden burde jo vise at de er sympatiske for å endre innstillingen til de som ikke vil date dem. Det er svært få av dem og har vel egentlig bare forsterket grunnen til at de vil være uaktuelle.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det hos meg også, så ikke kom her med den prektige tonen.

Synes nok heller det virker som du

1. Ikke helt har forståelse for dagligdags sjargong (ikke verdt det, ikke noe å samle på - relativt ufarlige uttrykk som brukes mye)

2. Behov for at folk uttrykker seg på dine premisser

Ingen mennesker passer for alle mennesker. Noen er for eksempel mer fintfølende enn andre, og det er åpenbart at de ikke matcher enkelte typer mennesker. Men, og det er viktig, dette gjelder mennesker generelt og er ikke avhengig av en diagnose ...

Viser til mitt siste innlegg. Du formulerer deg ikke sympatisk og forsterker dermed det faktum at noen ikke vil date dere. Du kunne heller ha rettet deg etterpå og sagt at selvsagt hadde det vært mer heldig å si at de som ikke vil date meg, vil uansett ikke passe sammen med meg enn: De som ikke vil date aspergere (meg) er ikke verdt å samle på.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så har dere bevist at dere ikke kan en dritt om aspergers :)

Du er jo blant dem som virkelig har avskrekket meg fra å date dere. Du har bevis nok.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo en gjenganger hos aspergere da. Det hjelper ikke at hun er en til av dem med tanke på hvilket inntrykk det gir. Aspergere i denne tråden burde jo vise at de er sympatiske for å endre innstillingen til de som ikke vil date dem. Det er svært få av dem og har vel egentlig bare forsterket grunnen til at de vil være uaktuelle. Anonymous poster hash: 0325b...76e

Hva er en gjenganger?

Vise at de er sympatiske? Er de så usympatiske da?

Jeg tror kanskje problemet er at de fleste heller vil argumentere saklig mot påstander om mangel på sympati og empati, og det hjelper dessverre dårlig mot folk som lider av den misforståelsen i utgangspunktet . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Du er jo blant dem som virkelig har avskrekket meg fra å date dere. Du har bevis nok. Anonymous poster hash: 0325b...76e

Det er tullball, du kan ikke vite hvordan jeg eller noen andre her er eller ville vært å date. Jeg er en grei og hyggelig person, grei nok til at jeg ikke har tenkt å synke ned på ditt nivå og fornærme deg tilbake :)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en gjenganger?

Vise at de er sympatiske? Er de så usympatiske da?

Jeg tror kanskje problemet er at de fleste heller vil argumentere saklig mot påstander om mangel på sympati og empati, og det hjelper dessverre dårlig mot folk som lider av den misforståelsen i utgangspunktet . . .

At de fleste aspergere i denne tråden har vist seg å være usympatiske. Det er jo ikke heldig, om dere faktisk vil at andre skal ha et bedre inntrykk av dere.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Viser til mitt siste innlegg. Du formulerer deg ikke sympatisk og forsterker dermed det faktum at noen ikke vil date dere. Du kunne heller ha rettet deg etterpå og sagt at selvsagt hadde det vært mer heldig å si at de som ikke vil date meg, vil uansett ikke passe sammen med meg enn: De som ikke vil date aspergere (meg) er ikke verdt å samle på. Anonymous poster hash: 0325b...76e

Hvordan formulerer man seg "sympatisk"?

Det du vil ha meg til å gjøre er ikke å formulere meg sympatisk, men å følge din tåte og din mal, som, såvidt jeg kan se, heller ikke er helt standard, men tvert imot lite fleksibel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tullball, du kan ikke vite hvordan jeg eller noen andre her er eller ville vært å date. Jeg er en grei og hyggelig person, grei nok til at jeg ikke har tenkt å synke ned på ditt nivå og fornærme deg tilbake :)

Man får et visst inntrykk av hvordan du er som person i dine innlegg jo. Du er helt sikkert en hyggelig person men mangler selvinnstinkt. 

Anonymous poster hash: 0325b...76e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de fleste aspergere i denne tråden har vist seg å være usympatiske. Det er jo ikke heldig, om dere faktisk vil at andre skal ha et bedre inntrykk av dere. Anonymous poster hash: 0325b...76e

Her må jeg bare beklage. Utsagnet ditt er ikke mye verdt (!) uten at du viser eksempler på usympatisk oppførsel. Det er heller ikke mye verdt (!) uten at du viser at de med as er MER usympatisk enn de uten i denne tråden.

Men jeg tror du liker å synse på den måten du gjør, med den standarden du selv setter.

Endret av Blokkfløyte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan formulerer man seg "sympatisk"?

Det du vil ha meg til å gjøre er ikke å formulere meg sympatisk, men å følge din tåte og din mal, som, såvidt jeg kan se, heller ikke er helt standard, men tvert imot lite fleksibel.

Jeg har sagt det før; de som ikke vil date aspergere (meg) er uansett personer som ikke ville ha passet med meg enn: de som ikke vil date aspergere (meg) er ikke noe å samle på uansett.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...