pandamanda Skrevet 22. juli 2015 #841 Del Skrevet 22. juli 2015 Å, hjelpes. Her var det mange NT´er som ikke har den fjerneste anelse om hva Aspergers egentlig er... Det må være skummelt for dere å få vite at en del av oss har utviklet så gode mestringsteknikker at vi er usynlige for dere. Hilsen jente med Aspergers. (Ps: Se mamma, jeg brukte sarkasme! :D ) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #842 Del Skrevet 22. juli 2015 pandamanda skrev (På 22.7.2015 den 21.18): Å, hjelpes. Her var det mange NT´er som ikke har den fjerneste anelse om hva Aspergers egentlig er... Det må være skummelt for dere å få vite at en del av oss har utviklet så gode mestringsteknikker at vi er usynlige for dere. Hilsen jente med Aspergers. (Ps: Se mamma, jeg brukte sarkasme! :D ) Nå vil aspergers assosieres med denne typen passiv-aggressivitet. Anonymous poster hash: daee3...972 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandamanda Skrevet 22. juli 2015 #843 Del Skrevet 22. juli 2015 AnonymBruker skrev (På 22.7.2015 den 21.32): Nå vil aspergers assosieres med denne typen passiv-aggressivitet. Anonymous poster hash: daee3...972 Ups. My bad. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #844 Del Skrevet 23. juli 2015 AnonymBruker skrev (På 16.7.2015 den 21.59): En autismespekterlidelse er en gjennomgripende utviklingsforstyrrelse, ikke noe som periodevis skaper funksjonsproblemer. Anonymous poster hash: b21e7...5bf Det stemmer ikke at det ikke i noen tilfelle bare innebærer periodevis funksjonsproblemer. Funksjon er et resultat av forholdene en lever eller abdeider under - noen kan være i full jobb, andre i delvis jobb, noen igjen er helt ufør. Det er lett å hente fram formuleringer fra diagnosekriterier og si at dette og dette er umulig uten å forholde seg til hvordan det er å leve med diagnosen i praksis. AnonymBruker skrev (På 16.7.2015 den 20.58): Det meste du beskriver er uforenlig med kriteriene for Asperger. Anonymous poster hash: b21e7...5bf Fikk ikke til å sitere innlegget du reagerer på, men ville gjerne hatt en utdyping av på hvilken måte det som beskrives er uforenelig med diagnosekriteriene. Fakta er at det er en beskrivelse av et menneske med AS -diagnose, Du er veldig kritisk og firkantet når det gjelder hva en med as er og ikke er, synes ikke det virker som du vet hva du snakker om. Igjen, å vise til diagnosekriterier uten å skjønne hva kriteriene innebærer rent konkret og hvilket rom som ligger i hvert av kriteriene, har ingenting for seg. Diagnosekriteriene er ment for profesjonelle som driver med utdredning, ikke som en beskrivelse av et individ med AS. Anonymous poster hash: 71665...ccf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #845 Del Skrevet 23. juli 2015 AnonymBruker skrev (På 21.7.2015 den 18.12): Men det er jo de sosiale evnene som teller i et forhold. Jobbintervju er også noe av det enkleste på sosiale ferdigheter. Jeg kunne vært sammen med en som er arbeidsløs. Problemet er jo hvorfor personen ikke får jobb eller kan jobbe. Anonymous poster hash: 72d1d...6d9 Sosiale ferdigheter teller i et forhold, helt klart, men Sosiale ferdigheter er ingen statisk greie, ulike partnere stiller ulike "krav" og har ulike formeninger om hvilke sosiale ferdigheter som er viktige, og ulik toleranse for sosiale avvik. At jobbintervju er noe av det enkleste på sosiale ferdigheter, er jeg ikke enig i. Jobbintervju kan være veldig krevende for en med AS som gjerne er direkte, ærlig og ikke har behov for på å legge skjul på sine svakheter eller "selge seg selv". Jobbintervju er ofte et spill for galleriet, mange med as vil ha problemer med dette.Anonymous poster hash: 71665...ccf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blokkfløyte Skrevet 23. juli 2015 #846 Del Skrevet 23. juli 2015 http://www.autismdailynewscast.com/inspiring-women-with-autism-heather-kuzmich/11029/laurel-joss/ Dame med asperger syndrom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cowboy Lotte Skrevet 23. juli 2015 #847 Del Skrevet 23. juli 2015 Aldri i livet, nok av av raringer i familien nå... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 23. juli 2015 #848 Del Skrevet 23. juli 2015 Cowboy Lotte skrev (På 23.7.2015 den 19.26): Aldri i livet, nok av av raringer i familien nå...Kaller du oss raringer fordi vi har aspergers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 27. juli 2015 #849 Del Skrevet 27. juli 2015 pandamanda skrev (På 22.7.2015 den 21.18): Å, hjelpes. Her var det mange NT´er som ikke har den fjerneste anelse om hva Aspergers egentlig er...Det må være skummelt for dere å få vite at en del av oss har utviklet så gode mestringsteknikker at vi er usynlige for dere. Hilsen jente med Aspergers. (Ps: Se mamma, jeg brukte sarkasme! :D )Naturligvis kan folk ha fordommer og feil synspunkt om ting de ikke kan, så det er jo bare å forvente, men det er ganske flaut å se på alle de som er så bastante på oss aspargisers manglende evner til både det ene og det andre, når de gang på gang får info som viser at de tar feil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WallenStairs Skrevet 27. juli 2015 #850 Del Skrevet 27. juli 2015 JA Det er overraskende hvor trangsynte voksne folk er når de bastant aldri kunne vært i et forhold med en som har AS... De med AS er mennesker med individuelle forskjeller, og her er det folk som du til og med ikke merker det på. Heldigvis er vi flere som forstår at alt ikke er sorthvitt. Dere som oppriktig tror at å være i et forhold med en med Aspergers nødvendigvis vil være annerledes enn med en uten... Dere trenger åpenbart en del lære på veien:) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WallenStairs Skrevet 27. juli 2015 #851 Del Skrevet 27. juli 2015 pandamanda skrev (På 22.7.2015 den 21.18): Å, hjelpes. Her var det mange NT´er som ikke har den fjerneste anelse om hva Aspergers egentlig er... Det må være skummelt for dere å få vite at en del av oss har utviklet så gode mestringsteknikker at vi er usynlige for dere. Hilsen jente med Aspergers. (Ps: Se mamma, jeg brukte sarkasme! :D ) Veldig enig med deg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #852 Del Skrevet 27. juli 2015 Cowboy Lotte skrev (På 23.7.2015 den 19.26): Aldri i livet, nok av av raringer i familien nå... Tror aldri du hadde hverken sagt det eller tenkt det hvis du møtte meg IRL. Og jeg har AS. Anonymous poster hash: 1fda1...9b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cowboy Lotte Skrevet 27. juli 2015 #853 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) AnonymBruker skrev (På 27.7.2015 den 22.00): Tror aldri du hadde hverken sagt det eller tenkt det hvis du møtte meg IRL. Og jeg har AS. Anonymous poster hash: 1fda1...9b1 De sier de er så friske og ordentlige, men hvorfor snylter så mange asbergere på Nav da? Endret 27. juli 2015 av Cowboy Lotte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 27. juli 2015 #854 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Cowboy Lotte skrev (På 27.7.2015 den 22.02): De sier de er så friske og ordentlige, men hvorfor snylter så mange asbergere på Nav da?Hvordan vet du om vi snylter? Hvordan tror du at du er noe bedre enn oss? Endret 27. juli 2015 av Winza 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cowboy Lotte Skrevet 27. juli 2015 #855 Del Skrevet 27. juli 2015 Winza skrev (På 27.7.2015 den 22.05): Hvordan vet du om vi snylter? Hvordan tror du at du er noe bedre enn oss? Jeg sier ikke jeg er noe bedre enn dere. Jeg bare undrer på hvorfor så mange er avhengig av Nav hvis det ikke er så alvorlig sykdom som mange sier det ikke er... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 27. juli 2015 #856 Del Skrevet 27. juli 2015 Det er mange som har as som er i full jobb samtidlig som det er mange uten as som går på NAV. Alt kommer an på situasjonen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandamanda Skrevet 27. juli 2015 #857 Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg er i full jobb. Og AS er ingen "sykdom" - vi kommer ikke til å bli friske. Vi er bare programmert på en annen måte enn dere. Noen av oss er særdeles velfungerende på noen områder, men har begrenset kapasitet på andre områder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #858 Del Skrevet 27. juli 2015 Cowboy Lotte skrev (På 27.7.2015 den 22.07): Jeg sier ikke jeg er noe bedre enn dere. Jeg bare undrer på hvorfor så mange er avhengig av Nav hvis det ikke er så alvorlig sykdom som mange sier det ikke er... Hva med deg selv? Du er jo på NAV synes du at sykdommen du har er så alvorlig at du ikke kan ha en kjæreste? Anonymous poster hash: 72d1d...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #859 Del Skrevet 27. juli 2015 Winza skrev (På 27.7.2015 den 22.13): Det er mange som har as som er i full jobb samtidlig som det er mange uten as som går på NAV. Alt kommer an på situasjonen Klart det er, men et overveldende flertall er ikke i jobb. Dette rimer ikke hvis folk med AS er akkurat som andre folk og ikke har noen problemer.Anonymous poster hash: daee3...972 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 27. juli 2015 #860 Del Skrevet 27. juli 2015 Hvor er beviset ditt for det? Dette blir bare spekulasjoner, aspergere generelt er ikke uføretrygda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå