Gå til innhold

"God morgen/middag/helg"-kulturen på jobb, irriterende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal det være slik at man "må" si denne frasen hver gang man kommer til/går fra jobben til de andre i lokalet, bare fordi man tilfeldigvis sitter i samme området i kontorlandskapet? Hvorfor kan ikke folk bare komme og gå uten denne latterlige "høflighetsfrasen"?

Folk man faktisk jobber sammen med og snakker med ellers om dagen, ja det er greit, men folk man har intet å gjøre med ellers, hvorfor gidder de si dette til folk, og forvente at andre sier det samme? Ubehagelig "regel" man snarest burde lagt ned forbud mot!

Anonymous poster hash: 555ab...d5a

Jeg tror jeg kanskje forstår at du føler deg ille til mote og ikke bekvem med dette. Men de aller fleste liker å gi og få denne lille oppmerksomheten, få et smil, og at man er hyggelige. Hvorfor synes du det da skal legges ned forbud mot det, bare fordi du ikke liker det og så mange liker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man tilbringer jo 40 timer i uka med kollegene, så for meg er det merkelig å ikke hilse på de man tilbringer så mye tid med. Jeg hadde ikke orket å jobbe et sted hvor man ikke snakket med kollegene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tilbringer jo 40 timer i uka med kollegene, så for meg er det merkelig å ikke hilse på de man tilbringer så mye tid med. Jeg hadde ikke orket å jobbe et sted hvor man ikke snakket med kollegene sine.

Poenget er at det ikke er folk man jobber med eller snakker med ellers, man bare deler kontorlandskap sånn tilfeldigvis.

Anonymous poster hash: 0845d...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det ikke er folk man jobber med eller snakker med ellers, man bare deler kontorlandskap sånn tilfeldigvis.

Anonymous poster hash: 0845d...d67

Ja, man tilbringer da mye tid med disse, så å hilse er da helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det ikke er folk man jobber med eller snakker med ellers, man bare deler kontorlandskap sånn tilfeldigvis.

Anonymous poster hash: 0845d...d67

De aller fleste man deler kontorlandskap sammen med er folk man jobber sammen med på en eller annen måte ettersom man vanligvis jobber i samme firma. Da er man rimelig sær om man ikke engang kan si "Hei"/Ha det" til disse... :filer:

Så, ja, jeg hilser på de jeg jobber sammen med som jeg treffer på når jeg kommer eller går. Noe annet hadde vært rart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Det er vel normal høflighet når man jobber sammen.

Jeg synes det er litt ubehagelig fordi jeg er sjenert og har angst, men jeg har i det minste prøvd å smile selv om jeg også noen ganger bare har gått forbi fordi jeg er usikker på om jeg skal hilse.

Men sånn ellers er det jo bare hyggelig og inkluderende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...