Ottine Skrevet 7. august 2004 #1 Del Skrevet 7. august 2004 Når sluttet dere med tåteflaske til barnet deres? Sønnen min blir snart 2 år, og vi søler og holder på med kopp, selv om han av og til saboterer etter beste evne . Uff, blir nesten litt oppgitt! Men så er han så glad i flaske da, det er nok det beste på jord... Han får kun melk eller vann på flaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. august 2004 #2 Del Skrevet 7. august 2004 På 1-årsdagen. Da tok vi det som en del av bursdagen og det å bli "stor" - bort med lekegrind og bort med flaske. Fungerte veldig greit hos oss, men ikke glem at alle barn er forskjellige og at det som passer for noen kanskje er helt feil for andre... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 7. august 2004 #3 Del Skrevet 7. august 2004 Rundt ett år på begge mine barn. Da har vi gått over til kopper som ikke søler så mye, for jeg synes flaske er stygt til større barn, likeså smokk, derfor har jeg tatt det vekk før det har blitt en "inngrodd" vane. Minstemann hadde flasken til ca 15 mnd fordi han fikk velling for han var mye syk mellom 11 og 15 mnd. Når han da ble bedre var det slutt på flaska. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 7. august 2004 #4 Del Skrevet 7. august 2004 Lillemann var 8 mnd, da gikk vi over på tutkopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 7. august 2004 #5 Del Skrevet 7. august 2004 Lillegutten vår er 13,5 mnd og han bruker flaske til melk og velling enda! Renne-sikker kopp med tut bruker han til vann ellers i løpet av dagen. Uten flaska får vi ikke i ham melk, og vi synes det er viktigere at han får i seg melk - foreløpig iallefall - enn at vi kvitter oss med flaska. Vi øver stadig med kopp med tut ( ...uen tut kan vi se laaaangt etter, enda... ), håper jo at det skal funke snart!!! :-) Jeg synes vel det er greit med flaske opp til rundt 2 år, jeg da... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 7. august 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 7. august 2004 Oj, ser ut som om det er på tide å slutte...Vi får bare smøre oss med tålmodighet og drive på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snexi Skrevet 7. august 2004 #7 Del Skrevet 7. august 2004 Yngste vår blit 1 år på Onsdag, hun drikker både av vanlig glass og tute kopp...MEN er helt avhengig av flaske med melk for å sove Hun får en flaske for kosens del når hun våkner, en til middagslur og en for å sovne om kvelden [er klar over dette med syre angrep på tennene] men orker ikke ta den kampen ennu. Hun har generelt vert urolig på natte tider og skreket mye om kveldene når hun skal sove. Så jeg lar henne ha den en god stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 8. august 2004 #8 Del Skrevet 8. august 2004 Har aldri brukt flaske annet enn når de er borte over natta. Har ammet hele tiden (yngste er nå 10 mnd.) Og har ikke sett behovet for å introdusere flaske i det hele tatt. Dattra vår har akkuratt begynt å få kopp med tut, og sønnen (2,5) drikker av vanlig kopp og har gjordt det i hvertfall et år. Det er verre for tenna å drikke av flaske enn av kopp med tutt (selvom det beste er vel kopp uten) så det er bra du ikke gir drikke med mye syre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 8. august 2004 #9 Del Skrevet 8. august 2004 Malvin är 7 månader dricker bröstmjölk på flaska med napp/tåte? på dagtid när jag jobbar. Vatten dricker han redan ur glas, sportflaska eller flaska med tut på. Och välling från flaska med tut plus amning Jag tror att det är bra att vänja barnen tidigt vid att dricka på olika sätt - och inte bli för fast vid flaska. Vi använder inte heller smokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 8. august 2004 #10 Del Skrevet 8. august 2004 Min datter er 14 mnd, og vi gir ikke lenger flaske. Hun ble lei melken på kvelden, men elsket melken om morgenen. Denne uken startet hun i barnehage, og da sluttet vi også med flasken. Ser ikke behovet for å gi melk i flaske til henne lenger (men barn er forskjellige ja). Hun får melk av kopp til brødskiva, og det liker hun godt. Smukk bruker vi fremdeles - når hun skal sove/trenger kos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 8. august 2004 #11 Del Skrevet 8. august 2004 Datteren vår sluttet med det når hun var rundt 10 mnd tror jeg. Og det var kun melk hun fikk på flaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå