Gå til innhold

Jeg lot meg lure..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Del en av dette innlegget er jeg veldig enig i. Del to får hele innlegget til å miste effekten. Du roser en bruker, ikke fordi du vil rose brukeren i hovedsak, men fordi du vil få noen andre til å føle seg mindre verdt. Dette forteller mye om deg som person.

Anonymous poster hash: cef53...3b3

Oi, nå prøvde du virkelig hardt å få meg til å føle meg mindre verdt. ;)

Anonymous poster hash: faa94...976

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, nå prøvde du virkelig hardt å få meg til å føle meg mindre verdt. ;)

Da tolket du innlegget mitt feil. Det var ikke intensjonen min.

Skrevet

Jeg synes du skriver gode innlegg generelt her på forumet, for du fremstår reflektert, sterk og grensesettende, samtidig som du er medfølende og ikke fordømmende mot andre kvinner.

Så hyggelig å høre,takk for det :)

Skrevet

Forstår godt følelsen TS har.Når noen skifter mening "over natten" står man forvirret tilbake og lurer på hva som har skjedd.Har man hatt sex blir det bare enda verre...Så det eneste jeg har funnet ut gjør smerten lettere å bære,er å vente med sex til man er blitt bedre kjent.Det er ikke sikkert ting får en lykkelig avlutning da heller,men den såre følelsen av å ha blitt brukt eller forledet blir ihvertfall mindre.

Jeg skal ta til meg dette Sandie, jeg er ikke gammel i dating-gamet og denne episoden skremte meg faktisk litt..

Og det er jo litt kjedelig å bli nervøs for dating før jeg i det hele tatt har begynt.

Jeg syntes at 6 uker sammen faktisk betyr LITT jeg da, og har vanskelig for å bare kaste det på døren.. og jeg forstår ikke dette "over natten" opplegget.

Men igjen - det er greit.

Det er mine følelser som er krenket, og det er ikke hans skyld - han har bare vært ærlig og redelig.

Det er jeg som lot meg såre, og det burde jeg rett og slett ikke.

Anonymous poster hash: 4800f...e7f

• Liker 1
Skrevet

Men selv om en mann har vært ærlig og ikke lovet noe, så er det noe med at mannen kan virke så engasjert, han kan se på deg med stjerner i blikket, kjærtegne og kose med deg - men så betyr det liksom ingenting. Det er vel der man kan føle seg "lurt". At disse små tegnene var ingenting. Mens i et forhold så er disse tegnene uttrykk for kjærligheten. Det er ikke så rart man blir forvirret.

Skrevet

Men selv om en mann har vært ærlig og ikke lovet noe, så er det noe med at mannen kan virke så engasjert, han kan se på deg med stjerner i blikket, kjærtegne og kose med deg - men så betyr det liksom ingenting. Det er vel der man kan føle seg "lurt". At disse små tegnene var ingenting. Mens i et forhold så er disse tegnene uttrykk for kjærligheten. Det er ikke så rart man blir forvirret.

Jeg tror det er veldig lurt å lære seg at i begynnelsen av et bekjentskap oppstår det følelser bassert på drømmer og fantasier om hva dette kan bli. Før man har blitt kjent skaper man følelsesmessige illusjoner med utgangspunkt i hvordan man tror personen er, ikke hvordan personen er. Når man blir bedre kjent vil enten disse følelsene forsterkes eller bli mindre.

Så når en mann oppfører seg som om han er forelsket, så er han forelsket. Men han er ikke forelsket i deg, han er forelsket i den har tror du er.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ta til meg dette Sandie, jeg er ikke gammel i dating-gamet og denne episoden skremte meg faktisk litt..

Og det er jo litt kjedelig å bli nervøs for dating før jeg i det hele tatt har begynt.

Jeg syntes at 6 uker sammen faktisk betyr LITT jeg da, og har vanskelig for å bare kaste det på døren.. og jeg forstår ikke dette "over natten" opplegget.

Men igjen - det er greit.

Det er mine følelser som er krenket, og det er ikke hans skyld - han har bare vært ærlig og redelig.

Det er jeg som lot meg såre, og det burde jeg rett og slett ikke.

Føler med deg.Dette er ikke lett,og det verste er om man ikke klarer å fristille seg fra det og blir redd for å date igjen.Prøv å se på dette som en erfaring å ta med videre.Da har du kommet styrket ut av dette, tross alt.De fleste menn er ikke så vinglete som han her.Men etter å ha datet en stund har jeg funnet ut at det er best å holde forventningene ganske lave helt til man vet om man er i et forhold.

Skrevet

Mannen var jo ikke vinglete? Han kom frem til at en 13 år yngre dame, med 3 små unger, og usikkerhet og litt drama i baggasjen ikke var noe for han. Sunn fornuft kaller jeg det.

Skrevet

Jeg tror det er veldig lurt å lære seg at i begynnelsen av et bekjentskap oppstår det følelser bassert på drømmer og fantasier om hva dette kan bli. Før man har blitt kjent skaper man følelsesmessige illusjoner med utgangspunkt i hvordan man tror personen er, ikke hvordan personen er. Når man blir bedre kjent vil enten disse følelsene forsterkes eller bli mindre.

Så når en mann oppfører seg som om han er forelsket, så er han forelsket. Men han er ikke forelsket i deg, han er forelsket i den har tror du er.

ts her..

Jeg er forsåvidt helt enig i det du skriver.. men saken her er jo at denne mannen visste med 110% sikkerhet hva han gikk inn i.

Da jeg snakket med ham første gangen kunne han fortelle meg mye om meg, som han hadde funnet ut på egenhånd... han visste at jeg var gift, han visste at jeg hadde tre barn, han visste at jeg hadde nybygget hus, han visste i grunn om alt - enda så gikk han inn i det.

Jeg kunne bare bekrefte at jeg hadde bedt om separasjon, og at jeg hadde bedt min mann om å flytte ut - dette uavhengig av denne mannen, og det hadde ligget latent i lange tider.

Uansett, hvis jeg skal stole på hans oppriktighet ellers om andre ting så må jeg og kunne stole på det han sier om at det ikke er noe med meg som gjør at han får kalde føtter, og at han liker alt ved meg.

Og det gjør det hele enda vanskeligere å forstå.

Men det er meg.. og slik jeg oppfatter ting.

Skrevet

ts her..

Jeg er forsåvidt helt enig i det du skriver.. men saken her er jo at denne mannen visste med 110% sikkerhet hva han gikk inn i.

Da jeg snakket med ham første gangen kunne han fortelle meg mye om meg, som han hadde funnet ut på egenhånd... han visste at jeg var gift, han visste at jeg hadde tre barn, han visste at jeg hadde nybygget hus, han visste i grunn om alt - enda så gikk han inn i det.

Jeg kunne bare bekrefte at jeg hadde bedt om separasjon, og at jeg hadde bedt min mann om å flytte ut - dette uavhengig av denne mannen, og det hadde ligget latent i lange tider.

Uansett, hvis jeg skal stole på hans oppriktighet ellers om andre ting så må jeg og kunne stole på det han sier om at det ikke er noe med meg som gjør at han får kalde føtter, og at han liker alt ved meg.

Og det gjør det hele enda vanskeligere å forstå.

Men det er meg.. og slik jeg oppfatter ting.

Ingen vet hva man går inn i når man skal bli kjent med et nytt menneske. Å vite ting om deg, er en ting, å bli kjent med deg og hvem du er i en relasjoner er noe helt annet.

At du eier hus, at du er separert, at du har tre unger, at du er yngre enn han, sier ingenting om hvem du er som person. Det forteller ingenting om hvordan du reagerer i forskjellige situasjoner og hvordan han vil oppfatte deg som menneske. Hvordan dere vil fungere sammen personlighetsmessig.

Dere passet bare ikke sammen.. han synes du er flott, men dere passet ikke sammen. Sånn er det noen ganger.. :)

Skrevet

Ingen vet hva man går inn i når man skal bli kjent med et nytt menneske. Å vite ting om deg, er en ting, å bli kjent med deg og hvem du er i en relasjoner er noe helt annet.

At du eier hus, at du er separert, at du har tre unger, at du er yngre enn han, sier ingenting om hvem du er som person. Det forteller ingenting om hvordan du reagerer i forskjellige situasjoner og hvordan han vil oppfatte deg som menneske. Hvordan dere vil fungere sammen personlighetsmessig.

Dere passet bare ikke sammen.. han synes du er flott, men dere passet ikke sammen. Sånn er det noen ganger.. :)

og det er helt ok... men det gjør jo ikke mindre vondt av den grunn? :)

Bærer lite nag

Skrevet

og det er helt ok... men det gjør jo ikke mindre vondt av den grunn? :)

Bærer lite nag

Selvfølgelig gjør det ikke det! Det er vondt når man har funnet noen man virkelig liker og man har bygd seg en forestilling om at det vil vare, og så plutselig er man ikke på samme sted i livet eller vil det samme.

Men du kan ikke bære nag, det kan du ikke. Han har ikke gjort noe galt, han falt bare ikke for deg, selv om han hadde veldig lyst og helt sikkert trodde han ville gjøre det.

Ta tiden til hjelp, og sett pris på de godene stundene dere hadde og de gode følelsene dette gav deg. Nå vet jo du litt mer hva du ønsker deg i en mann ikke sant? :)

Skrevet

Jeg skriver at jeg bærer LITE nag da ;)

Det er virkelig hans tap har jeg kommer frem til. Ikke mitt - det finnes flere maller i dammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...