Gå til innhold

Jeg lot meg lure..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så får du heller syns jeg sparker noen som ligger nede. for det gjør jeg faktisk ikke.

Det du gjør er å påføre henne skamfølelse. Når man er såret av en mann så trenger man ikke å få fortalt fra en utenfra hvor umoden og ustabil denne mener man er. Som om man ikke føler seg ille nok fra før.

Jeg skrev for en stund siden en tråd her når jeg var blitt såret av en mann. Etter at han dumpet meg brått sendte jeg noen meldinger til han, med noen spørsmål. Dette ble jeg jo halshugd for av en medsøster av deg her inne (som også har utropt seg til orakel). Det var ikke måte på hvor umoden og desperat hun mente jeg var, og at denne mannen måtte tro jeg var fullstendig ustabil og kom til å spre rykter om meg osv. Virkelig oppløftende å få en slik beskrivelse av seg selv. Vel, det som skjedde videre var at en stund etterpå så kontaktet denne mannen meg, hvorpå jeg ignorerte han. Så han syntes visst ikke jeg var en slik frastøtende person som din medsøster beskrev meg som. Og jeg var visst ikke på langt nær så desperat som hun mente jeg var heller.

Anonymous poster hash: faa94...976

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du gjør er å påføre henne skamfølelse. Når man er såret av en mann så trenger man ikke å få fortalt fra en utenfra hvor umoden og ustabil denne mener man er. Som om man ikke føler seg ille nok fra før.

Jeg skrev for en stund siden en tråd her når jeg var blitt såret av en mann. Etter at han dumpet meg brått sendte jeg noen meldinger til han, med noen spørsmål. Dette ble jeg jo halshugd for av en medsøster av deg her inne (som også har utropt seg til orakel). Det var ikke måte på hvor umoden og desperat hun mente jeg var, og at denne mannen måtte tro jeg var fullstendig ustabil og kom til å spre rykter om meg osv. Virkelig oppløftende å få en slik beskrivelse av seg selv. Vel, det som skjedde videre var at en stund etterpå så kontaktet denne mannen meg, hvorpå jeg ignorerte han. Så han syntes visst ikke jeg var en slik frastøtende person som din medsøster beskrev meg som. Og jeg var visst ikke på langt nær så desperat som hun mente jeg var heller.

Anonymous poster hash: faa94...976

Vel jeg ville aldri halshugd deg for å sende noen spørsmål. Det synes jeg bare er modent gjort, og det viser at du ønsker å få svar på hva du kan endre, eller forstå hvorfor det ble som det ble.

Hvis jeg har påført TS skamfølelse så håper jeg det er fordi hun skammer seg over at hun utlever en som har vært ærlig mot henne på denne måten.

Jeg virker sikker hard og ufølsom, men sannheten er at jeg er lei av at menn skal bli til syndebukker. Den flotte mannen blir nesten alltid til en drittsekk med en gang han finner ut at det ikke var rett for han. Spesielt hvis man har hatt sex. Da var han bare ute etter en ting. Og pga slike historier tenker også kvinner med dårlig selvbildet dette automatisk.

Nok er nok. Kvinner må ta ansvar for egne følelser og egne væremåter og slutte å skylde på dumme menn. Hvis de aldri er bra nok for en mann de vil ha, så bør de ta seg en titt i speilet. Det måtte jeg gjøre og selv om det jeg så var langt fra pent, så er jeg glad for at jeg gjorde det og tok tak i det ufine ved meg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør er å påføre henne skamfølelse. Når man er såret av en mann så trenger man ikke å få fortalt fra en utenfra hvor umoden og ustabil denne mener man er. Som om man ikke føler seg ille nok fra før.

Jeg skrev for en stund siden en tråd her når jeg var blitt såret av en mann. Etter at han dumpet meg brått sendte jeg noen meldinger til han, med noen spørsmål. Dette ble jeg jo halshugd for av en medsøster av deg her inne (som også har utropt seg til orakel). Det var ikke måte på hvor umoden og desperat hun mente jeg var, og at denne mannen måtte tro jeg var fullstendig ustabil og kom til å spre rykter om meg osv. Virkelig oppløftende å få en slik beskrivelse av seg selv. Vel, det som skjedde videre var at en stund etterpå så kontaktet denne mannen meg, hvorpå jeg ignorerte han. Så han syntes visst ikke jeg var en slik frastøtende person som din medsøster beskrev meg som. Og jeg var visst ikke på langt nær så desperat som hun mente jeg var heller.

Anonymous poster hash: faa94...976

Der ser dere. DRITT I DE, eier ingen godhet

Anonymous poster hash: da108...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler prisen for å gå inn i et annet forhold mens du har et. Tenk på barna dine først å fremst.



Anonymous poster hash: d39d9...769
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt deg synes jeg ikke at har, men forstår veldig godt at avslaget er tungt.

Av det du skrives høres det ut som han ble betatt av deg. Han har vært single lenge, har kanskje voksne barn, og etter hvert ser han at din livssituasjon ikke gir det livet han ønsker. Du har problemer å hanskes med, små barn. Da spør en fornuftig mann seg om det er virkelig dette han ønsker å satse på..

Synes han har vært ærlig og direkte, på en ordentlig måte.

Dagens beste svar.

Anonymous poster hash: 6ec0b...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, han sa at han syntes synd på henne…. ( Her ringer klokken, RING RING ) ..

Det der er IKKE BRA, får meg til å tvile på om den fyren noen gang hadde andre intensjoner enn sex..

noen er gode LURINGER…………. Men du bør ha litt erfaring;)

Anonymous poster hash: da108...cab

Der ser dere. DRITT I DE, eier ingen godhet

Anonymous poster hash: da108...cab

:daane:

Anonymous poster hash: cef53...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vondt å ikke være den rette for noen, og ofte gjør det sårheten litt mindre hvis man kan gi skyld til noen andre. Her skal du hverken være sint på deg selv eller på han. Han har vært ærlig med deg hele tiden og han var også mann nok til å fortelle deg at han har tenkt og funnet ut at dere ikke passer sammen. Det burde du takk han for, ikke kjefte på han for.

Jeg tenker at han ble lettet når du viste den negative siden din ved å bli sint, fordi da bekreftet du at han hadde tatt rett avgjørelse.

Og neste gang du involverer deg med noen anbefaler jeg og ikke spørre om han er lei av deg bare fordi han blir litt fraværende. Spesielt når han er syk! Det får mine røde lamper til å blinke iallefall!

Vet du hva, ikke ETT sted har jeg skrevet at jeg mener HAN lurte meg..

Du er svært forutinntatt, og tolker veldig mye ut i fra hva jeg har skrevet - ser jeg på svarene dine videre utover i tråden her.

Jeg lot meg lure av mine egne følelser, jeg sverter ikke denne mannen, jeg har ingen andre vonde følelser for ham enn at jeg er trist og lei meg fordi han valgte meg vekk men det har han full rett til.

Jeg er takknemlig for at jeg fikk lære ham å kjenne, og jeg beundrer faktisk det mennesket han er - og jeg skulle så gjerne gjort som han sa, behold vennskapet og unngå klein stemning.. men pr nå så er jeg ikke der, jeg ville noe mer enn det og må derfor bearbeide de følelsene før jeg kan gjøre noe som helst.

Men jeg er da ikke sint på ham, jeg fikk svar på det jeg spurte om og etter det har vi da tilbragt tid x 2 sammen som venner og bare vært sosiale uten noe mer enn det..

så jeg kjenner meg på ingen måte igjen i det du skriver.. det er ikke alltid "malen" stemmer på alle innlegg, selv om de blir tolket dit hen.

Anonymous poster hash: 4800f...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget var vel egentlig at jeg lot meg lure av meg selv.. Jeg er ikke så erfaren på markedet og gikk hodestups på trynet av denne mannen.. Følelser, begjær, nysgjerrighet - alle disse følelsene gjorde at jeg tenkte at dette var mer enn det var. Enda jeg hele tiden passet på å fortelle meg selv at vi på ingen måte var definerte og jeg hadde i bakhodet hele veien at for alt jeg visste så kom ei ny dame inn døren når jeg dro, den praten hadde vi ikke og jeg tenkte aldri at det måtte til..

Så når dette kom, så gjorde det overraskende vondt... og overskriften jeg lot meg lure er kanskje misledende, det er ikke det jeg mener.. jeg opplever ikke at han lurte meg, for vi var to om dette og følelser kan fint forsvinne over natten..



Anonymous poster hash: 4800f...e7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg si, da.

Jeg traff ei som var intelligent/ skoleflink, verdensvant, vakker, moden, kul.... høsten i fjor. Pen på innsiden og utsiden for å si det sånn.

Og det sa kazam! for begge. Den seksuelle tiltrekninga var der, og vi trivdes i lag ellers også. Helt til hun plutselig sa at hun ikke var blitt forelsket nok i meg til feie vekk all tvil mot å gå videre inn i et forhold med meg.

Jeg fikk kjærlighetssorg.

Poenget er at det jeg skriver er mannesyting og patetisk.

Det TS skriver er en mann som er utnyttende.

Mend et er egentlig samme historie. Konklusjonen er bare ikke kjønnsnøytral. I TS' historie er alle menn onde og utnyttende, i min historie er jeg patetisk.

Tap er en del av risikoen med kjærlighet. Man får ta med seg inn i fremtiden at en tiltrekker seg faktisk noen som har de egenskapene man ser etter. Hvorfor ikke tenke at "det gikk nesten denne gangen" i steden for å tenke "jeg fikk det ikke til" eller "dumme, dumme de." - Det berget meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... jeg har da ikke ment å si at han har utnytte meg?!
Han har ikke utnyttet meg.. han har ikke brukt meg, han har ikke vært slem, han har ikke vært dum..
Han såret meg. Punktum.

Jeg brettet bare ut frustrasjonen min i en tråd her inne, også virker det som om jeg er styggedommen selv?
Jeg kan ikke lese det dere skriver i mitt eget innlegg.. er vel øyet som ser da?

jeg var ikke ute etter at noen skulle si han utnyttet meg.. jeg håper kanskje noen kunne si dette går over, du klarer deg, det finnes håp der ute..

Jeg skulle gjerne vært venn med ham men følelsene mine hindrer meg, ikke fordi jeg er sint, eller sur, eller føler han har utnyttet meg.. men fordi jeg så uendelig glad i ham, og fordi jeg så alt for gjerne ville det skulle være oss to.



Anonymous poster hash: 4800f...e7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... jeg har da ikke ment å si at han har utnytte meg?!

Han har ikke utnyttet meg.. han har ikke brukt meg, han har ikke vært slem, han har ikke vært dum..

Han såret meg. Punktum.

Jeg brettet bare ut frustrasjonen min i en tråd her inne, også virker det som om jeg er styggedommen selv?

Jeg kan ikke lese det dere skriver i mitt eget innlegg.. er vel øyet som ser da?

jeg var ikke ute etter at noen skulle si han utnyttet meg.. jeg håper kanskje noen kunne si dette går over, du klarer deg, det finnes håp der ute..

Jeg skulle gjerne vært venn med ham men følelsene mine hindrer meg, ikke fordi jeg er sint, eller sur, eller føler han har utnyttet meg.. men fordi jeg så uendelig glad i ham, og fordi jeg så alt for gjerne ville det skulle være oss to.

Anonymous poster hash: 4800f...e7f

Det virker som du har endret litt perspektiv siden du skrev startinnlegget. Du skrev jo også tidligere "Jeg gir ham nok litt skyld ja". Du anerkjente dette. Men så blir det i overkant mange negative kommentarer og du går i forsvar og snakker varmere om ham.

Jeg tror nok mange her, Nettinettet og flere, bare er veldig lei av en rekke innlegg fra kvinner som legger alt over på mannen. Jeg sier ikke at det er det som skjer her, men alle formuleringer er litt ladede. At du "lot deg lure" impliserer jo faktisk at det er noe galt og at intensjonene ikke var helt gode. Det som skjedde var at han likte deg men ombestemte seg da dere ble bedre kjent. Så det er ingen som er blitt lurt, hverken av en annen eller ved å ha lurt seg selv, fordi det er ingenting som er mistolket.

Men det virker som du har bearbeidet det litt mer og når skuffelsen har lagt seg ser man ting klarere.

Anonymous poster hash: c4e82...2ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt følelsen TS har.Når noen skifter mening "over natten" står man forvirret tilbake og lurer på hva som har skjedd.Har man hatt sex blir det bare enda verre...Så det eneste jeg har funnet ut gjør smerten lettere å bære,er å vente med sex til man er blitt bedre kjent.Det er ikke sikkert ting får en lykkelig avlutning da heller,men den såre følelsen av å ha blitt brukt eller forledet blir ihvertfall mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har endret litt perspektiv siden du skrev startinnlegget. Du skrev jo også tidligere "Jeg gir ham nok litt skyld ja". Du anerkjente dette. Men så blir det i overkant mange negative kommentarer og du går i forsvar og snakker varmere om ham.

Jeg tror nok mange her, Nettinettet og flere, bare er veldig lei av en rekke innlegg fra kvinner som legger alt over på mannen. Jeg sier ikke at det er det som skjer her, men alle formuleringer er litt ladede. At du "lot deg lure" impliserer jo faktisk at det er noe galt og at intensjonene ikke var helt gode. Det som skjedde var at han likte deg men ombestemte seg da dere ble bedre kjent. Så det er ingen som er blitt lurt, hverken av en annen eller ved å ha lurt seg selv, fordi det er ingenting som er mistolket.

Men det virker som du har bearbeidet det litt mer og når skuffelsen har lagt seg ser man ting klarere.

Anonymous poster hash: c4e82...2ed

Tankene og følelsene mine er akkurat de samme nå som i går..

Ingenting er endret.

Anonymous poster hash: 4800f...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at du har godt av å være alene en periode. Du skrev at du er i et vondt brudd, du har barn, men allikevel "hopper du på" en mann med en gang. Sorry mener ikke være slem nå, men synes det er så mange idag som ALLTID må ha noen der. De flykter fra det ene forholdet til det andre. Hvorfor havarerte ditt forrige forhold? Kanskje du skal gå litt inn i det, og deg selv for å stå bedre rustet neste gang? Det der lett å bare flykte fra problemer, men ofte tar man de samme problemene i det forholdet man hadde , inn i det nye, ubevisst.

Jeg er enig med nettinettet med at den kommentaren du sa , om at han nå var lei av deg, det hadde virkelig fått meg også til å rygge! Det er som om du sier underforstått at du forstår at han er lei av deg...Det var ikke kloke ord m.a.o. Viser på en måte dårlig selvtillit.

Bruk TID neste gang du går inn i noe!



Anonymous poster hash: 8acb7...f4f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self; Ikke spør ett menneske om han er lei deg...

Jeg brukte TID før jeg gikk inn i dette og jeg,bare ikke så LANG tid.. men jeg skjønner at han burde brukt enda litt mer tid.. og det er ok :)



Anonymous poster hash: 4800f...e7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane:

Anonymous poster hash: cef53...3b3

Ka er problemet? Når et menneske "synes synd på deg" eier de ikke følelser eller respekt igjen. Er faktisk noe i det..

Anonymous poster hash: da108...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Such drama.

Anonymous poster hash: 0a6aa...558

:lur::lur::lur::lur:

Anonymous poster hash: da108...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt følelsen TS har.Når noen skifter mening "over natten" står man forvirret tilbake og lurer på hva som har skjedd.Har man hatt sex blir det bare enda verre...Så det eneste jeg har funnet ut gjør smerten lettere å bære,er å vente med sex til man er blitt bedre kjent.Det er ikke sikkert ting får en lykkelig avlutning da heller,men den såre følelsen av å ha blitt brukt eller forledet blir ihvertfall mindre.

Dette innlegget er jeg helt enig i. Jeg synes du skriver gode innlegg generelt her på forumet, for du fremstår reflektert, sterk og grensesettende, samtidig som du er medfølende og ikke fordømmende mot andre kvinner. Noen av de andre "sterke" kvinnene på forumet synes jeg er unødvendig belærende, nedlatende og selvforherligende.

Anonymous poster hash: faa94...976

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget er jeg helt enig i. Jeg synes du skriver gode innlegg generelt her på forumet, for du fremstår reflektert, sterk og grensesettende, samtidig som du er medfølende og ikke fordømmende mot andre kvinner. Noen av de andre "sterke" kvinnene på forumet synes jeg er unødvendig belærende, nedlatende og selvforherligende.

Anonymous poster hash: faa94...976

Del en av dette innlegget er jeg veldig enig i. Del to får hele innlegget til å miste effekten. Du roser en bruker, ikke fordi du vil rose brukeren i hovedsak, men fordi du vil få noen andre til å føle seg mindre verdt. Dette forteller mye om deg som person.

Anonymous poster hash: cef53...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...