Gå til innhold

Er det EGENTLIG noen som liker bløtkake?

Fakse

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner meg ikke på dette med kremkake, og jeg unngår den så langt det er mulig.

Hvor enn man kommer, i bryllup eller bursdagsfest, er det kakebord så er det bløtkake. Og alltid blir den stakkars kremkaken stående igjen, kanskje noen tar et stykke for at det ikke skal se så trist ut, men det er ostekaker, sjokoladekaker og verdens beste som får ben å gå på. Hvorfor baker man kremkaker når det ser ut til at ingen liker det? Er det noen som har kremkake som sitt førstevalg uansett hvor mange andre kaker det er å velge i, eller er det bare av tradisjon man lager en kremkake, fordi man tror noen vil savne den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, så det finnes noen altså? Bra for deg, som alltid får kaken for deg selv da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Har aldri laget vanlig bløtkake i hele mitt liv, nettopp fordi det er så mye annet som frister mer.

Kjipe bløtkaker med vanlig krem og ikke noe særlig fantasi ellers, styrer jeg unna. Enkelte lager bløtkaker som virkelig smaker himmelsk - da er de gjerne fyllt med både vaniljekrem og allslags bær.

Hvit dame derimot - det er godt, men fremdeles foretrekker jeg f.eks en suksessterte. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser ikke bløtkake, og har alltid nektet mamma å lage det til mine bursdager. Har aldri laget det selv, og tviler vel på at jeg kommer til å gjøre det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krem er ekkelt, sukkerbrødet smaker æsj.

Nei, jeg liker ikke bløtkake :-?

Hvis det er marsipan på, kan jeg spise den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Mamma sin bløtkake blir nesten alltid spist opp. Hun bruker aldri krem inni, bare på toppen, og da aldri i store mengder. Hun fyller kaken med friske bær eller bær tatt opp fra fryseren og vaniljekrem. Kjæresten min liker ikke bløtkake, men den bløtkaka synes han også er kjempegod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtkake er min favoritt. Mamma lagde alltid det på mine bursdager. I nord-amerika der gubben kommer fra er bløtkakene jeg lager alltid kjempepopulære. Men der har de kjedlige ekle kaker også da, så kanskje det er derfor. Men paiene deres derimot... yuummm (opps sporet visst litt av her :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte det veldig godt da jeg var liten, men de bløtkakene jeg har fått servert i senere til har alltid vært så ekle og ...bløte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krem er ekkelt, sukkerbrødet smaker æsj.

Nei, jeg liker ikke bløtkake  :-?  

Hvis det er marsipan på, kan jeg spise den.

Jeg også. Men bare en gang i året, til bursdagen min. Baker den da selv, og bruker malte mandler i sukkerbrødet for å få litt mer konsistens. Prøver også å være kreativ med fyllet, rabarbra er for eksempel en bra ting. Men foretrekker en god sjokoladekake ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtkake er ikke mitt førstevalg, men jeg synes det er godt, så fremt den er helt fersk. Dagen etter spiser jeg den ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Nei æsj..det er ekkelt. Uheldigvis er bestemoren til kjæresten min kjent for å lage "god" bløtkake, så jeg spiser det altfor ofte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtekake er kjempegodt.. Trenger ikke bursdager som unnskyldning for å lage en bløtekake.. Jeg lager bunnen selv, er ikke så glad i ferdig-bunner.. Jeg spiser heller ikke bløtekake dagen etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtkake kan være godt, hvis den er saftig nok og er fylt med bananer. men er mange andre kaker jeg velger fremfor det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager verdens beste bløt/marsipankake .. og den blir stort sett alltid spist opp .. selv om jeg selv helst velger annen kake .. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...