Gå til innhold

Hvilke kaker skal jeg lage til 1 og 3 års dag ?

Pludre

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter her og er rimelig fortvila for jeg aner ikke hvilke kaker jeg skal satse på til bursdagsbesøket for gutta mine som er 1 og 3 år.

Hele slekta kommer omtrent og vi blir 9 barn og 11 voksne.

Jeg har to ferdige kakebunner liggende, men aner ikke hva jeg skal fylle dem med.

Hadde også en tanke om å lage muffins, noe med sjokolade eller noe slikt.

Håper noen kan gi meg noen gode ideer, jeg er ikke avhengig av å bruke de bunnene jeg har, for jeg kan da bake, men HVA !??

Håper på mange svar.

Hilsen en fortvila Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjokoladekake med non-stop på er en sikker vinner for så små barn. Muffins er også toppers, dess mer non-stop på dess bedre.

En kakebunn kan du fylle med banankrem (to digre bananer kjørt i mixer med 50-50 kremfløte og H-melk) og gjerne et lag med jordbærsyltetøy.

Den andre bør vel være litt mer voksen, fyll den fex med aprikos og konjakksjokolade, og ha bittelitt kaffe i kremfløten før du pisker den.....

Jeg har jobbet på småbarnsavdelig i barnehage i flere år og vet at det er sjokoladekake med god glasur og non-stop som er favoritten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Muffins høres lurt ut, på denne tiden kan du jo ha noen moreller i dem - det er kjempegodt.

Jeg ville satset på noen voksenkaker og noen kaker som er sikkert at barn liker. En langpanne sjokoladekake er alltid suksess, og så kan du jo lage en bløtkake av den ene bunnen du har og fylle den med sommerbær.

Ellers: Krydderkake i langpanne; Kan lages på forhånd, og faller i smak hos både voksne og barn.

Eplekake: Lag doblel str og lag den i langpanne, da har du nok til mange. Serveres lunken med vaniljeis :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kake riktig nok; gele!

lag det i porsjons kopper og ha noen bær i hvis du har det! Kjempe godt, og faller i smak hos både voksne og barn (Jamie Olivier hadde en versjon med champagne i, men det er vel i drøyeste laget).

Ellers er misslykket sjokoladekake veldig populær blandt alle jeg har laget den til, gjerne med hvitt sjokolade lokk.

Ferdig kake bunner er veldig godt, bare dynk dem så de blir fuktige og fyll med allverdens gode frukter, vannilje krem (hjemmelaget er best, og ikke veldig vanskelig..) og evt. litt syltetøy

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...