Gå til innhold

Tenåring som lyger!

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS er en kvinne som blir løyet til i sitt eget hjem.

Det er mer enn grunn nok til å søke råd.

Sikkert men noen her svarte "barnet ditt". Påpeker at det ikke er hennes barn.

Anonymous poster hash: 22f3a...da9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenåringen har en mor.

Du er ikke moren...

Anonymous poster hash: 22f3a...da9

Du klarte ikke å holde deg nå heller nei, du må virkelig slite med stemødre på en eller annen måte.

Saklig kommentar fra din side i denne diskusjonen var det neppe.

Anonymous poster hash: f862a...94a

Skrevet

Du klarte ikke å holde deg nå heller nei, du må virkelig slite med stemødre på en eller annen måte.

Saklig kommentar fra din side i denne diskusjonen var det neppe.

Anonymous poster hash: f862a...94a

Hun har sikkert en stemor til barna sine som hun ikke liker

Anonymous poster hash: 0c652...4ec

Skrevet

Nå er jeg 'barnet' i situasjonen (ikke TS sin situasjon) og jeg hadde en periode veldig lett for å lyve. Røyk, alkohol, hvem jeg var med, støvsuging, lekser. Jeg løy for å slippe unna og ha det enkelt for meg selv. Det gikk en liten stund og så smalt det. Konsekvensen var null tillitt, og om jeg ble tatt i å lyve så var det ikke snakk om noen goder overhodet. Altså ble det til slutt så ille at jeg måtte komme rett hjem fra skolen og det eneste jeg fikk lov til var å gjøre lekser og gå tur med bikkja. Et rømningsforsøk endte med at far sto i døra mi til jeg sovnet på kvelden. Til slutt så slapp de litt mer og mer på grensene, løy jeg så ble de skrenket inn igjen et hakk, men jo mer jeg oppførte meg, jo mer fikk jeg tillitt. Og løy jeg og innrømte det (noe som er grusomt vanskelig) så var de litt mildere, men fortsatt skuffet. Etter 2-3 mnd var tilliten tilbake og så lenge jeg var åpen om det meste så fikk jeg også lov til det meste innenfor grensene vi hadde satt. Det var vanskelig for alle når alt ble innført, men noen vanskelige uker og mnd så var husfred et faktum.

Anonymous poster hash: 41901...be4

Skrevet

Nå er jeg 'barnet' i situasjonen (ikke TS sin situasjon) og jeg hadde en periode veldig lett for å lyve. Røyk, alkohol, hvem jeg var med, støvsuging, lekser. Jeg løy for å slippe unna og ha det enkelt for meg selv. Det gikk en liten stund og så smalt det. Konsekvensen var null tillitt, og om jeg ble tatt i å lyve så var det ikke snakk om noen goder overhodet. Altså ble det til slutt så ille at jeg måtte komme rett hjem fra skolen og det eneste jeg fikk lov til var å gjøre lekser og gå tur med bikkja. Et rømningsforsøk endte med at far sto i døra mi til jeg sovnet på kvelden. Til slutt så slapp de litt mer og mer på grensene, løy jeg så ble de skrenket inn igjen et hakk, men jo mer jeg oppførte meg, jo mer fikk jeg tillitt. Og løy jeg og innrømte det (noe som er grusomt vanskelig) så var de litt mildere, men fortsatt skuffet. Etter 2-3 mnd var tilliten tilbake og så lenge jeg var åpen om det meste så fikk jeg også lov til det meste innenfor grensene vi hadde satt. Det var vanskelig for alle når alt ble innført, men noen vanskelige uker og mnd så var husfred et faktum.

Anonymous poster hash: 41901...be4

godt å høre fra et barns ståsted. Her er det også slik at om de innrømmer at de har løyet med en gang så er det mye bedre enn å fortsette å lyge. Selve gjerningen er ofte ikke så ille, det er lygingen jeg vil bli kvitt. Det handler også om at ungene skal lære seg at de ikke skal lyge på skolen osv. Og som du skriver her, jeg har null tillit til unger som lyger til meg, dvs. at det blir innstramninger på alt de har lyst til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...