Gå til innhold

Høyskole i tillegg til full jobb

Mona

Anbefalte innlegg

I en tråd om etterutdanning fikk jeg dette svaret av en gjest: Søk deg inn via Samordna Opptak. Når du får skoleplass søker du deltidsstudium og leser selv på kveldstid. Da betaler du bare bøker og semesteravgift (og får i tillegg reise billig med buss/tog + får andre studentrabatter). Du bør sjekke opp på forhånd slik at du velger en skole/studium uten obligatorisk oppmøte.

Er det noen som har tatt fullt skoleår/eller halvt på denne måten? Det var ikke obligatorisk oppmøte, men det står jo at en del av opplegget er gruppearbeid, kan jeg la være å være med på det da? Har nemlig veldig lyst å slenge meg på en restplass og begynne nå med en gang, men det går ikke hvis jeg må møte opp ofte og være med på gruppearbeid. (Jeg vet jeg kan gå opp som privatist, men kunne tenkt meg å gå som student uten oppmøte for å kunne benytte meg av skoleområdet på kveldstid, samt få noe veiledning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

på skolen jeg går (hiø) så er det ikke lov til å ha mer enn 10% fravær på gruppearbeidet. OG alle gruppearbeid er obligatorisk. Men nå gå jeg fulltid da og aner egenlig ikke hvordan deltidsutdanningen fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på skolen jeg går (hiø) så er det ikke lov til å ha mer enn 10% fravær på gruppearbeidet. OG alle gruppearbeid er obligatorisk. Men nå gå jeg fulltid da og aner egenlig ikke hvordan deltidsutdanningen fungerer.
Skal du på Ullevål til søndan eller..?!!

Vel, var samme skole jeg tenkte, og synes jo det er rart de svarer ikke må møte opp når det er gruppearbeid i planen. Tror jeg tar en telefon på mandag jeg!

Men har noen andre gjort dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På skolen der jeg gikk foregikk deltidsstudiene slik at man leste selv på kveldstid, men fire ganger i året var det samling i helgen, som varte fredag, lørdag og søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring skolen snarest og hør med dem hvor obligatorisk gruppeundervisningen er. Spør om du kan søke om "fritak" fra den på grunn av....et eller annet med barn eller familie eller noe (?)

Lykke til med studiene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 18 studiepoeng ved siden av jobben ifjor, det gikk helt greit. Møtte opp på første forelesning for å få passord til nettsidene etc. Foreleser la ut powerpointpresentasjoner noen dager før forelesning og masse øvingsoppgaver.

Det var ikke gruppearbeid i dette faget, noe som gjorde det hele ganske enkelt. Men du har helt sikkert muligheten til å kunne gjøre gruppeoppgavene alene. (Dette må du sikkert søke om) Blir jo sikkert mer arbeid enn å gjøre de i gruppe da. Etter kvalitetsreformen er ofte øvinger tellende, eller at du må ha bestått x antall øvinger for å kunne gå opp til eksamen. Du kan derfor ikke la være å gjøre øvingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, takk skal dere ha, skjønner bare er å ringe skolen i morgen!

Det skal jeg!

HEIA HEIA FREDRIKSTAD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...