Gå til innhold

Slutt å vær offer!


Nettinettet

Anbefalte innlegg

Jeg er nå langt fra positiv hele tiden, og ikke har jeg noe behov for at andre skal være positive hele tiden heller. Hadde jeg vært en av de så hadde jeg ikke brydd meg om at mennesker rundt meg sliter med seg selv, og jeg hadde ikke irritert meg over at de velger å bli i den miserabelheten de føler. Da hadde jeg heller sunget på "smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor mange venner du får...." og følt at det var løsningen til alt ondt i verden.

Jeg er ikke naiv, og det mener jeg ikke andre bør være heller. Jeg er for ærlighet. Ælighet til seg selv. Ærlighet om hvordan man egentlig har det og hva man bør gjøre med det.

Hver eneste dag dukker det opp nye tråder her inne fra damer som trenger råd. Råd om hvor tolmodige de bør være med en fyr som de har det sååååå fantastisk med de gangene han dukker opp en gang i måneden. Unnskyldningene for han kommer i fleng. Han lider av depresjon, han har blitt såret av eksen, han lider av forpliktelsesangst.

Ingen snakker om det som er viktig - hvordan får han deg til å føle deg! Hva bidrar han til av positivitet i livet ditt utenom de få gangene han er såååå fantastisk. Hvordan får han deg til å føle deg som menneske? Og hvorfor tar du til takke med gode følelser en gang i måneden?

Jo fordi du ikke er glad i deg selv. Fordi du ikke jobber med å være snill mot deg selv og sette dine behov og dine ønsker først. Kanskje fordi du ikke føler du fortjener det, kanskje fordi du ikke tror du kan få noe bedre..

Uansett grunn så velger disse damene å bli værende i negative følelser og heller HÅPE på endring kontra å SKAPE endring.

De velger å være offer og heller se på seg selv som bra mennesker fordi de gir mennesker som har det vondt en sjanse. Men de glemmer at de selv også har det vondt og burde fått det samme igjen!

Dette er faktisk et av vår tids samfunnsproblem, og MANGE av de som lider av dette kommer inn hit, blir klappet på hodet og fortsetter som de gjør. De føler seg ikke lenger alene, og det er bra, men å godta at man selv har det vondt fordi andre lider på samme måte, er ikke en løsning på problemet.

Hjelpes..

Anonymous poster hash: fd67c...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes..

Anonymous poster hash: fd67c...530

Ja det ble litt overdådig det innlegget der når man ser det alene.. jiises.. snakk om å ta av! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble litt overdådig det innlegget der når man ser det alene.. jiises.. snakk om å ta av! :ler:

Ha ha... Det var ikke så ille. Det er jo mye riktig i det. Jeg har forundret meg mang en gang over alle dørmattene her inne. Klager og klager på forum over mannen, men så har de jo selv valgt å forbli i dette forholdet.

Anonymous poster hash: fcaeb...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha... Det var ikke så ille. Det er jo mye riktig i det. Jeg har forundret meg mang en gang over alle dørmattene her inne. Klager og klager på forum over mannen, men så har de jo selv valgt å forbli i dette forholdet.

Anonymous poster hash: fcaeb...6aa

Huff jeg kjente jeg ble rød i toppen når jeg leste gjennom det selv iallefall.. Så takk for at du trakk det frem! :D

Og ja det er det du sier der som er en av de tingene som gjør meg så engasjert.. for hadde de damene vært glad i seg selv hadde de aldri akseptert det de aksepterer! Jeg tenker på alt jeg godtok i det ene forholdet mitt når jeg ikke hadde det bra... huff.. hadde aldri godtatt det i dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble litt overdådig det innlegget der når man ser det alene.. jiises.. snakk om å ta av! :ler:

Singellforummet (-og samlivsforummet også for den del) trenger slike friske pust i blant :-)

Det er jo tross alt bare godt ment :-)

Anonymous poster hash: 58c92...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...