Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Der har vi det, ja. Du TROR du har skjønt at det er sånn, og hvorfor det er sånn. Og så er det jo lettere å skylde på at det alltid er at "de føler seg tråkket på tærne av en grunn", i stedet for å ta til seg noe krititt innimellom. For det gjør du ALDRI på KG. Folk er bare ofre!

Og vet du hva? Jeg har hatt ekstremt mange utfordinger i livet mitt og vet veldig mye om å ha det jævlig og komme seg opp fra det. Men jeg driver ikke å tror at jeg har løsningen for alle andre i livet og pusher positivitetstyranni. Hørt om ydmykhet?

Anonymous poster hash: d034a...a6a

Vet du jeg elsker kritikk! Jeg elsker når noen har noe de mener om meg og gjerne når de har behov for å rope det ut slik som du har her. Noen ganger får jeg kritikk som jeg tenker at - det var det noe i, det kan jeg ta til meg og lære noe av, mens andre ganger som det du kommer med her, så skjønner jeg at du har en mening om meg som du bare må få ha.

Håper du følte deg bedre av å få ut frustrasjonen din :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel svært få som er bitre... er bare på KG jeg har hørt om noe sånt iaffall...

Anonymous poster hash: 384bb...2e1

Så de som baksnakker, mobber, eller snakker nedlatende om mennesker som tydelig er lykkeligere enn dem selv de er....?

• Liker 1
Skrevet

Det spiller ingen rolle hvor man henter sammenlikningen fra, for også her i Norge så er man begrenset av de forutsetningene man har. At folk - inkludert du - føler at man ikke har noen begrensninger fordi man er så heldig å være norsk betyr jo som regel bare at man ikke har noen sterke begrensninger i livet, eller at de er relativt ubetydelige i forhold til det å finne en partner. Ingen av forutsetningene du nevner er som regel hemmende i forhold til det å finne en partner og de fleste har uansett greit med anledning til å ta lappen, kjøpe seg bolig og gjennomføre videregående i løpet av livet.

Ja, det er mulig å endre på utseende gjennom trening og kosthold, men man kommer ikke utenom de genetiske forutsetningen her heller, og noen vil nødvendigvis være heldigere enn andre. At noen med genetiske og arvelige anlegg har partner tviler jeg heller ikke på, jeg sa ikke at ingen av dem kan få det, for de har jo med all tydelighet en variant av det som ikke er hemmende (nok) til å få en partner.

Men prøv å fortelle det til noen som er så sterkt hemmet at de er sengeliggende det meste av tiden og uten mulighet til å bli særlig bedre. Tror du helt ærlig at de har samme forutsetninger for å skaffe partner som en frisk person eller i det minste en person som er mindre syk? I så fall syntes jeg det er naivt.

Og ang. den siste setningen din, for å forsøke å finne løsninger på noe så må man uansett først vite grunnen så jeg ser ikke helt problemet med å påpeke at noen har flere problemer enn andre.

Anonymous poster hash: 8190d...c85

Jeg ville aldri sagt det til noen som var så sterkt hemmet at de er sengeliggende. Dessuten så handlet ikke innlegget mitt om det å få seg kjæreste, det handlet om det å gjøre det beste med det man har og bli tilfreds med livet kontra å være et offer. Ting skjer, verden er forferdelig, det blir ikke noe bedre av å klage og syte!

• Liker 1
Skrevet

Se mulighetene ikke begrensingene!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville aldri sagt det til noen som var så sterkt hemmet at de er sengeliggende. Dessuten så handlet ikke innlegget mitt om det å få seg kjæreste, det handlet om det å gjøre det beste med det man har og bli tilfreds med livet kontra å være et offer. Ting skjer, verden er forferdelig, det blir ikke noe bedre av å klage og syte!

Nettopp. Og folk kan være hemmet like sterkt på andre måter som kanskje ikke fremstår like åpenbart.

• Liker 2
Skrevet

Nettopp. Og folk kan være hemmet like sterkt på andre måter som kanskje ikke fremstår like åpenbart.

Absolutt, men det er heller ikke disse menneskene jeg sikter til. Jeg sikter til de som ÅPENBART gjør seg selv til ofre. De som hyper rundt de dårlige erfaringene de har, og som suger til seg all medlidenhet de kan få. Og medlidenhet det får de. Og jeg sikter til de som nyter det hver gang noen andre ikke lykkes i kjærligheten. De som ÅPENBART er bittre på verden fordi ingen vil ha dem og som skylder gang på gang på det motsatte kjønn, likestilling eller internett, eller naboen eller hvem det nå måtte være.

Poenget mitt er at de som HAR muligheten til å skape endring bør gjøre det.Mennesker som jeg ser her på forumet. Ikke mennesker som aldri viser seg her eller som bor i Afrika.

• Liker 1
Skrevet

Så.... har du tenkt til å fortsette å være et offer og syte og klage deg gjennom livet og synes synd på deg selv, eller har du tenkt til å ta tak og gjøre deg selv lykkelig?

Det kan være flere grunner til at man skriver her inn, som andre har påpekt tidligere i tråden. Noen grunner kan være:

-For å få sympati

-For å få synspunkter, forslag, idéer

-For å blåst ut, eller luftet ut

-For at det kan hjelpe å bare si ting "høyt"

-For å fortelle en historie

Det betyr ikke nødvendigvis at alt disse personene gjør, tenker på, eller sier, er det de skriver her. Noen kan også ha problemer som stikker dypere enn hva du tror eller vet, og disse problemene eller sperrene kan være vanskelige å komme forbi. Psykisk helse er ikke nødvendigvis svart-hvitt, men kan inneholde mange nyanser, selv om alt kanskje virker enkelt for deg.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det kan være flere grunner til at man skriver her inn, som andre har påpekt tidligere i tråden. Noen grunner kan være:

-For å få sympati

-For å få synspunkter, forslag, idéer

-For å blåst ut, eller luftet ut

-For at det kan hjelpe å bare si ting "høyt"

-For å fortelle en historie

Det betyr ikke nødvendigvis at alt disse personene gjør, tenker på, eller sier, er det de skriver her. Noen kan også ha problemer som stikker dypere enn hva du tror eller vet, og disse problemene eller sperrene kan være vanskelige å komme forbi. Psykisk helse er ikke nødvendigvis svart-hvitt, men kan inneholde mange nyanser, selv om alt kanskje virker enkelt for deg.

Absolutt, men det er ikke disse menneskene dette innlegget er skrevet til. :) Jeg snakker til de som gjør seg selv til ofre, både her inne og også i det virkelige liv.

Og de er klar over det selv, og kjenner det nok når de leser innlegget mitt.

Men når det gjelder det du sier angående psykisk helse og at det ikke er svart hvitt så vet jeg at det er mange som skylder på depresjoner eller andre ting for å få lov til å ikke ta tak i ting. Det er ekstremt mange i dette landet som kaver i livet uten at de klarer å gjøre noe med det, og det er så ekstremt trist. Det ER vanskelig å ta tak i seg selv, jeg vet at det ikke er enkelt, men vi må få frem en ny mentalitet og få fjernet den dårlig selvtillitt og selvforakt bølgen vi rir på for øyeblikket!

Aldri før har ungene våre sliti mer med å ikke føle seg bra nok, aldri før har vi vært mer opptatt av status og titler enn hvordan vi er som mennesker! Det ødelegger oss sakte men sikkert og det virker som om de fleste bare drar på skuldrene og aksepterer at det er sånn.

Hvor mange her inne er det ikke som måler sin verdi ut i fra hvordan de ser ut? Hvor mange her inne er det ikke som måler partneres verdi ut i fra hvordan de ser ut?

Man får ikke lettere kjæreste av å være pen, men man får lettere kjæreste av å være trygg på seg selv og tilfreds med den man er!

Endret av Nettinettet
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Og de som lurer på om jeg henvender meg til dem eller ikke..... Hvor mye drama har du i livet ditt? Mennesker som har det bra med seg selv har ikke drama i livet sitt. De lager ikke drama, og de lar seg ikke påvirke av andres drama. De velger å omgi seg med mennesker som får dem til å være den beste versjonen av seg selv!

Endret av Nettinettet
  • Liker 1
Skrevet

Nå snakker jeg mer om de som gjennom trådene viser en motstand mot råd de får, eller som blir defensive med en gang noe kan virke negativt om dem, og som lager unnskyldninger for seg selv når de får kritikk.

Det kalles troll og de gjør det bare for å irritere.

• Liker 2
Skrevet

Det kalles troll og de gjør det bare for å irritere.

Selv om det ikke er trollene jeg tenker på, så kan man egentlig putte trollene i kategorien også. For grunnen til at de troller er jo fordi de ikke er tilfreds med seg selv.

Det ser man i kommentarfeltene på nettaviser osv. For å ikke kjenne på sin egen misnøye hakker de på andre.

• Liker 1
Skrevet

Absolutt, men det er ikke disse menneskene dette innlegget er skrevet til. :) Jeg snakker til de som gjør seg selv til ofre, både her inne og også i det virkelige liv.

Og de er klar over det selv, og kjenner det nok når de leser innlegget mitt.

Man får ikke lettere kjæreste av å være pen, men man får lettere kjæreste av å være trygg på seg selv og tilfreds med den man er!

Jeg følte meg faktisk truffet, og jeg føler meg sikker på at jeg er én av de du skriver til, uansett om du har lest noe av det jeg har skrevet eller ikke her tidligere. Derfor så var nok mitt forrige innlegg like mye en måte å forsvare meg selv på, som å forsvare andre som måtte være truffet av det du skriver.

Noe av det jeg skriver her gjør jeg for å "få det ut", fordi at det hjelper meg å se annerledes på ting jeg tenker eller føler, fordi at jeg har store sperrer i hodet mitt som stopper meg fra å ta de valgene, eller gjøre de endringene, som jeg ønsker og forsøker å gjøre. Noen ganger kan jeg ha behov for tilbakemeldinger eller råd, fordi at jeg ikke klarer å se veien på grunn av hindringene jeg møter på veien til et lykkeligere liv.

Jeg har nok en måte å skrive på som gjør at jeg kan fremstå som "sytete", men det betyr ikke at det er slik jeg tenker og snakker hele tiden. Jeg kan ikke snakke for andre, men for min egen del så hjelper det å ha noen å syte og klage til, selv om det er på et anonymt forum. At ikke alle liker det jeg skriver, det jeg skriver om, eller måten jeg skriver på, det er helt greit. For meg så betyr kanskje det at de som leser det jeg skriver ikke forstår hva jeg snakker om, eller hva det gjør for meg, og det er det ikke alle som gjør. Men jeg synes ikke man trenger å "angripe" slike innlegg eller personer, uten at jeg på noen måte følte at det var det du gjorde.

Jeg er enig i mesteparten av det du skriver ellers i ditt siste innlegg, men jeg klarer fortsatt ikke å se løsningen for å overkomme problemene. Derfor syter jeg i noen av mine innlegg. :-)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt enig med deg! Du skriver det som jeg ofte tenker både her inne og ute blant folk. Får lyst til å printe ut innlegget og sende det til noen utvalgte folk, men jeg tror ikke de tar det seriøst uansett.

Siste året har jeg trekt meg unna slike folk du beskriver, jeg ønsker ikke den negative påvirkningen på meg selv eller barna mine. Man har selv ansvar for eget liv og lykke.

Anonymous poster hash: 58c92...e36

• Liker 1
Skrevet

Jeg følte meg faktisk truffet, og jeg føler meg sikker på at jeg er én av de du skriver til, uansett om du har lest noe av det jeg har skrevet eller ikke her tidligere. Derfor så var nok mitt forrige innlegg like mye en måte å forsvare meg selv på, som å forsvare andre som måtte være truffet av det du skriver.

Noe av det jeg skriver her gjør jeg for å "få det ut", fordi at det hjelper meg å se annerledes på ting jeg tenker eller føler, fordi at jeg har store sperrer i hodet mitt som stopper meg fra å ta de valgene, eller gjøre de endringene, som jeg ønsker og forsøker å gjøre. Noen ganger kan jeg ha behov for tilbakemeldinger eller råd, fordi at jeg ikke klarer å se veien på grunn av hindringene jeg møter på veien til et lykkeligere liv.

Jeg har nok en måte å skrive på som gjør at jeg kan fremstå som "sytete", men det betyr ikke at det er slik jeg tenker og snakker hele tiden. Jeg kan ikke snakke for andre, men for min egen del så hjelper det å ha noen å syte og klage til, selv om det er på et anonymt forum. At ikke alle liker det jeg skriver, det jeg skriver om, eller måten jeg skriver på, det er helt greit. For meg så betyr kanskje det at de som leser det jeg skriver ikke forstår hva jeg snakker om, eller hva det gjør for meg, og det er det ikke alle som gjør. Men jeg synes ikke man trenger å "angripe" slike innlegg eller personer, uten at jeg på noen måte følte at det var det du gjorde.

Jeg er enig i mesteparten av det du skriver ellers i ditt siste innlegg, men jeg klarer fortsatt ikke å se løsningen for å overkomme problemene. Derfor syter jeg i noen av mine innlegg. :-)

Det er bra at du følte deg truffet, men enda bedre at du forteller at du gjorde det og hvorfor du gjorde det! Det viser at du er på vei ut av offer rollen og er på gang med endringen selv om du ikke enda klarer å se løsningen for å overkomme problemene.

Det å ønske endring og stille spørsmål for å finne løsninger er faktisk det største og viktigste steget man tar! Det skal du være utrolig stolt over og den følelsen av stolthet som jeg håper du får, skal du bruke så ofte du kan. Hvis du innimellom snakker nedlatende til deg selv, (som jeg ofte gjør og mange andre gjør) så har du noe å slå tilbake med. Du vil mer,og du gjør noe for å skape endring.

Det tar tid å finne løsninger, men etterhvert som man stiller mer krav til seg selv og tar tak i en og en ting så blir løsningene mer synlige også. Stå på, og syt og klag når du trenger det. Det er ikke å være et offer, det er å være menneske! Så lenge du ikke blir værende i de elendige følelsene men kommer deg ut av de etter en stund så skal du absolutt ikke se på deg selv som et offer.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt enig med deg! Du skriver det som jeg ofte tenker både her inne og ute blant folk. Får lyst til å printe ut innlegget og sende det til noen utvalgte folk, men jeg tror ikke de tar det seriøst uansett.

Siste året har jeg trekt meg unna slike folk du beskriver, jeg ønsker ikke den negative påvirkningen på meg selv eller barna mine. Man har selv ansvar for eget liv og lykke.

Anonymous poster hash: 58c92...e36

Dette ble jeg veldig glad for å høre, og så utrolig bra at du tør å ta avstand fra de som påvirker deg og barna negativt. Jeg vet det krever mot, og det kan ofte bli litt baluba, men man har som du sier ansvar for eget liv og lykke.

Jeg tror flere er i ferd med å se betydningen av dette. Litt etter litt tror jeg vi blir mer bevisst på den påvikningskraften de vi omgås med har på oss, og begynner å velge vår omgangskrets litt mer bevisst enn før. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er så enkelt som å "tenke annerledes" og "gå inn i seg selv". Jeg vet veldig godt hvordan det er å ikke ha kjæreste, å føle at man ikke har sjans. Men så dukket denne flotte jenta opp og jeg har i dag en samboer, men jeg har jo ikke forandret meg veldig. Jo, jeg lever mer det A4-livet jeg drømte om, jeg fester ikke like mye, drikker mindre, er mer en "familiekar", men personlighetsmessig har jeg vært ganske lik de siste årene. Noen ganger trenger man både litt flaks og litt pågangsmot. ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er så enkelt som å "tenke annerledes" og "gå inn i seg selv". Jeg vet veldig godt hvordan det er å ikke ha kjæreste, å føle at man ikke har sjans. Men så dukket denne flotte jenta opp og jeg har i dag en samboer, men jeg har jo ikke forandret meg veldig. Jo, jeg lever mer det A4-livet jeg drømte om, jeg fester ikke like mye, drikker mindre, er mer en "familiekar", men personlighetsmessig har jeg vært ganske lik de siste årene. Noen ganger trenger man både litt flaks og litt pågangsmot. ;)

Nei det er langt fra så enkelt som å tenke annerledes og gå inn i seg selv.. ofte tar det flere år med hard jobbing og mye selvutvikling. Det kommer helt ann på hvor mye man må endre. Noen ganger skjer det automatisk når man bare blir eldre og klokere eller som i ditt tilfelle blir roligere. :)

• Liker 1
Skrevet

Nei det er langt fra så enkelt som å tenke annerledes og gå inn i seg selv.. ofte tar det flere år med hard jobbing og mye selvutvikling. Det kommer helt ann på hvor mye man må endre. Noen ganger skjer det automatisk når man bare blir eldre og klokere eller som i ditt tilfelle blir roligere. :)

Nåja. Dette skjedde da jeg ble sammen med min kjæreste. Det føltes helt naturlig. Men nå var jeg aldri en som festet mye, bare for å ha sagt det. Jeg har alltid vært en relativt rolig type, jeg har aldri vært en party-type, mer av typen som liker å møte kompiser på pub'en. Så tviler på det at det var det som gjorde det. ;)

• Liker 1
Skrevet

Nåja. Dette skjedde da jeg ble sammen med min kjæreste. Det føltes helt naturlig. Men nå var jeg aldri en som festet mye, bare for å ha sagt det. Jeg har alltid vært en relativt rolig type, jeg har aldri vært en party-type, mer av typen som liker å møte kompiser på pub'en. Så tviler på det at det var det som gjorde det. ;)

Ok, da misforstod jeg. Men gratulerer med kjæreste! :)

Skrevet

Ok, da misforstod jeg. Men gratulerer med kjæreste! :)

Takk! Vi feirer snart 1-årsdag. :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...