Gå til innhold

fant datters p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 16 år, en vanligvis veldig søt, snill og pliktoppfyllende jente. Det siste halvåret har hun blitt surere, frekkere og henger mer ute med venner. Jeg mistenker også at hun drikker ettersom jeg fant et bilde av henne og en venninne med en smirnoff ice hver på telefonen hennes. Da jeg skulle legge noen gensere inn på rommet hennes for noen dager siden fant jeg også p-piller i en skuff, og hun har ikke kjæreste en gang? Hun er ofte ute i helgene så det kan jo være at hun har fått seg en kjæreste jeg ikke vet om. Føler hun har forandret seg veldig, banner mer og krangler med oss. Uff, jeg er bare litt bekymret for henne .. karakterene har også gått ned. Har noen erfaringer med at ting som dette har skjedd med tenåringen deres?

Anonymous poster hash: c4a9f...057
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste tenåringer går gjennom en slik periode, selv om jeg skjønner veldig godt at det er bekymrende som forelder. Selv ville jeg vært gladere for å finne et p-pillebrett enn en positiv graviditetstest.

Anonymous poster hash: 2661f...a96
  • Liker 27
Skrevet

Jeg vet ikke hvilke grunner datteren din har for å ha p-piller, men jeg husker jeg begynte med p-piller når jeg ble seksten pga "alvorlige" menstruasjonssmerter. P-piller gjør underverker på dette området.

Kan ikke du spørre datteren din rett ut? Virker ikke som hun har prøvd å gjemme de, siden det lå åpent i en skuff mens du gjorde unna klesvasken.

• Liker 3
Skrevet

Så bra at hun tar forholdsregler! Så dette med p-pillene synes jeg bare du skal se som positivt.

Men forsøk å jobb med forholdet mellom deg og henne :)

Anonymous poster hash: ab8d8...39b

• Liker 11
Skrevet

Gratulerer, du har en normal tenåring

Anonymous poster hash: 27111...dc7

• Liker 41
Skrevet

bedre at hun tar pillen enn å bli gravid. jeg var sånn når jeg var 16 selv, og det varte til jeg var ca 18. det går over.

Anonymous poster hash: 1c2e7...359
  • Liker 1
Skrevet

Sorry. Det over skulle være med blunkefjes... altså en ironisk spøk.

Ikke ekkelt, som det nå fremkommer.....

Anonymous poster hash: 27111...dc7

• Liker 1
Gjest HeiHade
Skrevet

Jeg begynte med p-piller flere år før jeg hadde sex. Jeg ville rett og slett ha bedre kontroll på menstruasjonen. Min mor kjøpte nok ikke den begrunnelsen hun heller, men det var i alle fall sannheten.

Skrevet

Du mistenker at hun drikker når du faktisk har sett bildebevis?

Bra med p-piller men det beskytter ikke mot kjønnssykdommer.

Anonymous poster hash: 525dd...c7d

• Liker 2
Skrevet

Du snoker på telefonen hennes OG i skuffene hennes?

• Liker 25
Skrevet

Du snoker på telefonen hennes OG i skuffene hennes?

Jeg er bekymret for henne, må passe på.

• Liker 1
Skrevet

Begynte med p-piller da jeg var 14 for no reason whatsoever. Det var bare tøft å gå på p-piller liksom:P Men er nå bedre det enn at hun har sex uten. Det eneste jeg egentlig ville bekymret meg over er karakterene.

Anonymous poster hash: c5ee6...f48
Skrevet

Det første som slår meg er at du er en veldig kontrollerende mor uten tillit til og hos datteren din.

Jeg har selv fire tenåringer og jobber veldig med tillit i hverdagen. Jeg har ingen mulighet til å kontrollere barna mine hele tiden og har heller ikke noe ønske om det. Men alle våre er heldigvis veldig åpne og forteller det meste og nå sist forrige uke kom 17-åringen hjem og spurte om det var greit at hun bestilte en time hos helsesøster for å be om p-piller. Ikke fordi hun har en kjæreste, men fordi hun har kraftige og uregelmessige blødninger.

Vi bor også sånn at de må kjøres og hentes hvis de skal noe sted og dette har kanskje medvirket til at vi har sluppet lettvint unna med tanke på alkohol.

Vi har et åpent hus for alle barnas venner og det er fullt av ungdommer her til nesten enhver tid og her om dagen overhørte jeg at en av kameratene til sønnen vår på 19 sa at det var så deilig å være her og at vi var skikkelig strenge men rettferdige. Og da svarte sønnen vår at ja alle vet hvor skapet skal stå her i huset, men dørene på skapet er alltid åpne :). Det varmet et mors hjerte.

Tror du må vise datteren din at du stoler på henne og for all del; ikke snok på telefonen og på rommet hennes. Det er det samme som å erklære krig mot en tenåring!

Anonymous poster hash: ef628...531

• Liker 27
Skrevet

Begynte med p-piller da jeg var 14 for no reason whatsoever. Det var bare tøft å gå på p-piller liksom:P Men er nå bedre det enn at hun har sex uten. Det eneste jeg egentlig ville bekymret meg over er karakterene.

Anonymous poster hash: c5ee6...f48

Kjønnssykdommer da??!!

Anonymous poster hash: dd245...37b

Skrevet

Kan ikke mødre slutte å snoke i tenåringers saker?

Hadde din datter hatt ett tillitsforhold til deg, hadde hun fortalt deg dette.

Tillit går begge veier, du har brutt den.

Vær takknemlig for at du har en datter som er ansvarsfull nok til å skaffe seg p piller, uten at moren tar temaet opp med henne.

At hun er frekk osv. Er ikke det minste rart når moren snoker både på rommet hennes og på mobilen.

Ville du likt at din mor kom hjem til deg og snoket rundt?

Anonymous poster hash: 314e8...674

• Liker 6
Skrevet

Så bra at hun tar forholdsregler! Så dette med p-pillene synes jeg bare du skal se som positivt.

Men forsøk å jobb med forholdet mellom deg og henne :)

Anonymous poster hash: ab8d8...39b

Jeg synes egentlig vi har et godt forhold, men hun forteller meg kanskje litt mindre enn jeg først trodde.

Skrevet

Jeg begynte med p-piller da jeg var 14 pga menstruasjonssmerter, så det trenger ikke bety at hun har sex. Men det at du har vært i skuffene hennes synes jeg er veldig dårlig gjort av deg. Hun har rett på privatliv hun som alle andre. Og jeg håper virkelig ikke at du snoket på telefonen hennes i hemmelighet, men at det var noe som kom opp på skjermen med et uhell mens hun viste deg noe annet? Du burde snakke med henne om at p-piller ikke beskytter mot kjønnssykdommer og at hun er for ung til å drikke, men utover det bestemmer hun selv over sitt eget sexliv, og burde få ha skuffene sine i fred.

• Liker 2
Skrevet

Kjønnssykdommer da??!!Anonymous poster hash: dd245...37b

De fleste som begynner med p piller er våken mht kondombruk og. Å bruke p piller er ikke ensbetydende med å ha sex.

Anonymous poster hash: 314e8...674

Skrevet

Jeg begynte med p-piller da jeg var 14 pga menstruasjonssmerter, så det trenger ikke bety at hun har sex. Men det at du har vært i skuffene hennes synes jeg er veldig dårlig gjort av deg. Hun har rett på privatliv hun som alle andre. Og jeg håper virkelig ikke at du snoket på telefonen hennes i hemmelighet, men at det var noe som kom opp på skjermen med et uhell mens hun viste deg noe annet? Du burde snakke med henne om at p-piller ikke beskytter mot kjønnssykdommer og at hun er for ung til å drikke, men utover det bestemmer hun selv over sitt eget sexliv, og burde få ha skuffene sine i fred.

Jeg inrømmer at jeg kan være litt snokete av og til, og ja, jeg kikket gjennom telefonen hennes da hun la den fra seg uten å låse den. Jeg er rett og slett bare litt ovebeskyttende.

Skrevet

Jeg inrømmer at jeg kan være litt snokete av og til, og ja, jeg kikket gjennom telefonen hennes da hun la den fra seg uten å låse den. Jeg er rett og slett bare litt ovebeskyttende.

Nei, du er kontrollerende ikke "overbeskyttende".

Anonymous poster hash: c0868...b66

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...