AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Del Skrevet 23. januar 2015 Hei Jeg er en jente 19 år og ønsker å studere innenfor barnevern. Spørsmålet mitt til dere som er enten ferdig utdannet eller fortsatt driver og studerer. - Hva synes dere om studiet? -hvor mange skriftlig eksamen har dere hvert år? -er det mye skriving? -har dere praksisperioder..? Isåfall hvor mange uker og hvor blir man utplassert? -hvordan er lønna? -hvordan er studentene/lærerne på skolen? Jeg vil studere i høgskolen i Oslo. Anonymous poster hash: 1a00b...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tidsklemma Skrevet 24. januar 2015 #2 Del Skrevet 24. januar 2015 Det lurer jeg og på, så jeg dytter:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #3 Del Skrevet 7. februar 2015 Jeg er også 19, og lurer på det samme!Håper noen svarer her! Anonymous poster hash: 702a9...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkfrøken_ Skrevet 7. februar 2015 #4 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Jeg studerer ikke barnevern, men har alle de samme fagene som den utdanningen og samme studieløpet. Derfor kan jeg vell uttale meg - Hva synes dere om studiet? Synes studiet er bra, og noe jeg ønsker å anbefale videre. Noen fag jeg skulle ønska var lagt opp annerledes, særlig siden vi har har obligatorisk oppmøte. Jeg skulle ønske at jeg heller kunne sitte på biblioteket å lese når mindre interessante forelesninger er. -hvor mange skriftlig eksamen har dere hvert år? Vi har hovedsaklig hatt 1 skriftlig eksamen i semesteret, men har både hatt gruppeeksamen og hjemmeeksamen i tillegg. -er det mye skriving? Ja det vil jeg si det er. Vi har hatt masse arbeidskrav i løpet av studiet som vi må bestå for å kunne gå opp til eksamen. Jeg skriver også masse notater til pensumet jeg leser. Gruppeeksamen og hjemmeeksamen/praksiseksamen var det også mye å skrive på. Heldigvis er jeg glad i å skrive oppgaver. -har dere praksisperioder..? Isåfall hvor mange uker og hvor blir man utplassert? Ja, i det studieløpet jeg går på min høgskole så er praksisperioden i 5. semester (altså første del av 3 klasse). Praksisperioden varte i rundt 3 måneder. -hvordan er lønna? Lønna ligger på 388 000 og oppover alt etter hvor man søker. De fleste jobber er det over 400 000 i årslønn. -hvordan er studentene/lærerne på skolen? Ingenting å si på medstudenter Foreleserne synes jeg varierer veldig. Jeg er mest glad i de foreleserne som har jobba leeenge i yrket og har mye erfaringer + at de foreleser på en god måte. Jeg er også glad i gjesteforelesere som blir leid inn av høgskolen for å forelese. Er bare å spørre om flere spørsmål om dere lurer på noe, så kan jeg prøve å svare. Endret 7. februar 2015 av Snorkfrøken_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #5 Del Skrevet 7. februar 2015 Jeg studerer ikke barnevern, men har alle de samme fagene som den utdanningen og samme studieløpet. Derfor kan jeg vell uttale meg - Hva synes dere om studiet? Synes studiet er bra, og noe jeg ønsker å anbefale videre. Noen fag jeg skulle ønska var lagt opp annerledes, særlig siden vi har har obligatorisk oppmøte. Jeg skulle ønske at jeg heller kunne sitte på biblioteket å lese når mindre interessante forelesninger er. -hvor mange skriftlig eksamen har dere hvert år? Vi har hovedsaklig hatt 1 skriftlig eksamen i semesteret, men har både hatt gruppeeksamen og hjemmeeksamen i tillegg. -er det mye skriving? Ja det vil jeg si det er. Vi har hatt masse arbeidskrav i løpet av studiet som vi må bestå for å kunne gå opp til eksamen. Jeg skriver også masse notater til pensumet jeg leser. Gruppeeksamen og hjemmeeksamen/praksiseksamen var det også mye å skrive på. Heldigvis er jeg glad i å skrive oppgaver. -har dere praksisperioder..? Isåfall hvor mange uker og hvor blir man utplassert?Ja, i det studieløpet jeg går på min høgskole så er praksisperioden i 5. semester (altså første del av 3 klasse). Praksisperioden varte i rundt 3 måneder. -hvordan er lønna? Lønna ligger på 388 000 og oppover alt etter hvor man søker. De fleste jobber er det over 400 000 i årslønn. -hvordan er studentene/lærerne på skolen? Ingenting å si på medstudenter Foreleserne synes jeg varierer veldig. Jeg er mest glad i de foreleserne som har jobba leeenge i yrket og har mye erfaringer + at de foreleser på en god måte. Jeg er også glad i gjesteforelesere som blir leid inn av høgskolen for å forelese. Er bare å spørre om flere spørsmål om dere lurer på noe, så kan jeg prøve å svare. Er det vanskelig å få jobb etter endt utdanning? Jeg ønsker gjerne å jobbe på skole som for eksempel sosiallærer, vil du si barnevernspedagog med spesialpedagogikk eller lærerutdanning med spesialpedagogikk er beste vei å gå? Anonymous poster hash: 59b04...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkfrøken_ Skrevet 8. februar 2015 #6 Del Skrevet 8. februar 2015 Er det vanskelig å få jobb etter endt utdanning? Jeg ønsker gjerne å jobbe på skole som for eksempel sosiallærer, vil du si barnevernspedagog med spesialpedagogikk eller lærerutdanning med spesialpedagogikk er beste vei å gå? Anonymous poster hash: 59b04...a19 For min del har jeg allerede jobb innenfor og har hatt det i over 2 år. Virker ikke for meg som at det er så utrolig vanskelig å finne jobb, men det spørs om en har som mål å jobbe en spesiell plass eller ikke I forhold til hva du bør velge så spørs det hvordan du vil jobbe i skolen og hvilke oppgaver du ønsker å gjøre. For min del hadde jeg valgt barnevernsped for så å fordype meg i noe relevant videreutdanning, men det er fordi jeg ikke ønsker å være lærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #7 Del Skrevet 8. februar 2015 - Hva synes dere om studiet? - Bra studie. Interessante fag, greit å komme seg igjennom og et fag som legger opp til egen refleksjon og tenkning -hvor mange skriftlig eksamen har dere hvert år? - Vi hadde skriftlig eksamen hvert semester, men kun 2 av dem var skoleeksamen -er det mye skriving? - Vi hadde ikke så mye skriving -har dere praksisperioder..? Isåfall hvor mange uker og hvor blir man utplassert? - Vi hadde praksis 1 semester, 16 uker. Ble utplassert på relevante arbeidsplasser. -hvordan er lønna? - Jeg var ferdig våren 2014 og har over 400 000 i inntekt -hvordan er studentene/lærerne på skolen? - Helt ok Anonymous poster hash: 23748...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #8 Del Skrevet 8. februar 2015 - Hva synes dere om studiet? - Bra studie. Interessante fag, greit å komme seg igjennom og et fag som legger opp til egen refleksjon og tenkning -hvor mange skriftlig eksamen har dere hvert år? - Vi hadde skriftlig eksamen hvert semester, men kun 2 av dem var skoleeksamen -er det mye skriving? - Vi hadde ikke så mye skriving -har dere praksisperioder..? Isåfall hvor mange uker og hvor blir man utplassert? - Vi hadde praksis 1 semester, 16 uker. Ble utplassert på relevante arbeidsplasser. -hvordan er lønna? - Jeg var ferdig våren 2014 og har over 400 000 i inntekt -hvordan er studentene/lærerne på skolen? - Helt okAnonymous poster hash: 23748...ef3 Kan jeg spørre hvor du jobber? hvorfor burde man velge barnevernspedagog over for eksempel sosionom eller vernepleier? Anonymous poster hash: 59b04...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #9 Del Skrevet 8. februar 2015 For min del har jeg allerede jobb innenfor og har hatt det i over 2 år. Virker ikke for meg som at det er så utrolig vanskelig å finne jobb, men det spørs om en har som mål å jobbe en spesiell plass eller ikke I forhold til hva du bør velge så spørs det hvordan du vil jobbe i skolen og hvilke oppgaver du ønsker å gjøre. For min del hadde jeg valgt barnevernsped for så å fordype meg i noe relevant videreutdanning, men det er fordi jeg ikke ønsker å være lærer. Okei, Tusen takk for svar hvor/ hva jobber du med? Anonymous poster hash: 59b04...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #10 Del Skrevet 8. februar 2015 Kan jeg spørre hvor du jobber? hvorfor burde man velge barnevernspedagog over for eksempel sosionom eller vernepleier?Anonymous poster hash: 59b04...a19 Jobber i barneverntjenesten. Fikk jobb 2 uker etter endt studie. Jeg valgte barnevernspedagog fordi jeg ville ha pedagogikken, jeg ville jobbe med barn og jeg vil heller bygge barn enn å reparere voksne. Vernepleier var aldri i tankene mine. Det er ikke brukergrupper jeg ønsker eller har kapasitet til å jobbe med. Anonymous poster hash: 23748...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkfrøken_ Skrevet 8. februar 2015 #11 Del Skrevet 8. februar 2015 Kan jeg spørre hvor du jobber? hvorfor burde man velge barnevernspedagog over for eksempel sosionom eller vernepleier?Anonymous poster hash: 59b04...a19 Jobber i bolig for utviklingshemmede. Jeg er som sagt på sisteåret og skriver bachelor nå. Jeg utdanner meg til å bli sosionom, men studieløpet mitt er så og si helt likt som for barnevernsstudiet. Jeg har så og si alle forelesningene mine med barnevernspedagogstudentene. Okei, Tusen takk for svar hvor/ hva jobber du med?Anonymous poster hash: 59b04...a19 Se svar over Blir å søke meg ny jobb når jeg er ferdigutdannet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #12 Del Skrevet 15. mars 2015 Flere erfaringer ? Anonymous poster hash: 59b04...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå