Gå til innhold

Er det noen som studerer/ferdig studert BArnevern?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en jente 19 år og ønsker å studere innenfor barnevern.

Spørsmålet mitt til dere som er enten ferdig utdannet eller fortsatt driver og studerer.

- Hva synes dere om studiet?

-hvor mange skriftlig eksamen har dere hvert år?

-er det mye skriving?

-har dere praksisperioder..? Isåfall hvor mange uker og hvor blir man utplassert?

-hvordan er lønna?

-hvordan er studentene/lærerne på skolen?

Jeg vil studere i høgskolen i Oslo.

Anonymous poster hash: 1a00b...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg er også 19, og lurer på det samme!Håper noen svarer her! :rolleyes:



Anonymous poster hash: 702a9...5ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer ikke barnevern, men har alle de samme fagene som den utdanningen og samme studieløpet. Derfor kan jeg vell uttale meg :)

- Hva synes dere om studiet?

Synes studiet er bra, og noe jeg ønsker å anbefale videre. Noen fag jeg skulle ønska var lagt opp annerledes, særlig siden vi har har obligatorisk oppmøte. Jeg skulle ønske at jeg heller kunne sitte på biblioteket å lese når mindre interessante forelesninger er.

-hvor mange skriftlig eksamen har dere hvert år?

Vi har hovedsaklig hatt 1 skriftlig eksamen i semesteret, men har både hatt gruppeeksamen og hjemmeeksamen i tillegg.

-er det mye skriving?

Ja det vil jeg si det er. Vi har hatt masse arbeidskrav i løpet av studiet som vi må bestå for å kunne gå opp til eksamen. Jeg skriver også masse notater til pensumet jeg leser. Gruppeeksamen og hjemmeeksamen/praksiseksamen var det også mye å skrive på. Heldigvis er jeg glad i å skrive oppgaver.

-har dere praksisperioder..? Isåfall hvor mange uker og hvor blir man utplassert?

Ja, i det studieløpet jeg går på min høgskole så er praksisperioden i 5. semester (altså første del av 3 klasse). Praksisperioden varte i rundt 3 måneder.

-hvordan er lønna?