Gå til innhold

Er det noen som studerer/ferdig studert BArnevern?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en jente 19 år og ønsker å studere innenfor barnevern.

Spørsmålet mitt til dere som er enten ferdig utdannet eller fortsatt driver og studerer.

- Hva synes dere om studiet?

-hvor mange skriftlig eksamen har dere hvert år?

-er det mye skriving?

-har dere praksisperioder..? Isåfall hvor mange uker og hvor blir man utplassert?

-hvordan er lønna?

-hvordan er studentene/lærerne på skolen?

Jeg vil studere i høgskolen i Oslo.

Anonymous poster hash: 1a00b...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg er også 19, og lurer på det samme!Håper noen svarer her! :rolleyes:



Anonymous poster hash: 702a9...5ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer ikke barnevern, men har alle de samme fagene som den utdanningen og samme studieløpet. Derfor kan jeg vell uttale meg :)

- Hva synes dere om studiet?

Synes studiet er bra, og noe jeg ønsker å anbefale videre. Noen fag jeg skulle ønska var lagt opp annerledes, særlig siden vi har har obligatorisk oppmøte. Jeg skulle ønske at jeg heller kunne sitte på biblioteket å lese når mindre interessante forelesninger er.

-hvor mange skriftlig eksamen har dere hvert år?

Vi har hovedsaklig hatt 1 skriftlig eksamen i semesteret, men har både hatt gruppeeksamen og hjemmeeksamen i tillegg.

-er det mye skriving?

Ja det vil jeg si det er. Vi har hatt masse arbeidskrav i løpet av studiet som vi må bestå for å kunne gå opp til eksamen. Jeg skriver også masse notater til pensumet jeg leser. Gruppeeksamen og hjemmeeksamen/praksiseksamen var det også mye å skrive på. Heldigvis er jeg glad i å skrive oppgaver.

-har dere praksisperioder..? Isåfall hvor mange uker og hvor blir man utplassert?

Ja, i det studieløpet jeg går på min høgskole så er praksisperioden i 5. semester (altså første del av 3 klasse). Praksisperioden varte i rundt 3 måneder.

-hvordan er lønna?

Lønna ligger på 388 000 og oppover alt etter hvor man søker. De fleste jobber er det over 400 000 i årslønn.

-hvordan er studentene/lærerne på skolen?

Ingenting å si på medstudenter :) Foreleserne synes jeg varierer veldig. Jeg er mest glad i de foreleserne som har jobba leeenge i yrket og har mye erfaringer + at de foreleser på en god måte. Jeg er også glad i gjesteforelesere som blir leid inn av høgskolen for å forelese.

Er bare å spørre om flere spørsmål om dere lurer på noe, så kan jeg prøve å svare.

Endret av Snorkfrøken_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer ikke barnevern, men har alle de samme fagene som den utdanningen og samme studieløpet. Derfor kan jeg vell uttale meg :)

- Hva synes dere om studiet?

Synes studiet er bra, og noe jeg ønsker å anbefale videre. Noen fag jeg skulle ønska var lagt opp annerledes, særlig siden vi har har obligatorisk oppmøte. Jeg skulle ønske at jeg heller kunne sitte på biblioteket å lese når mindre interessante forelesninger er.

-hvor mange skriftlig eksamen har dere hvert år?

Vi har hovedsaklig hatt 1 skriftlig eksamen i semesteret, men har både hatt gruppeeksamen og hjemmeeksamen i tillegg.

-er det mye skriving?

Ja det vil jeg si det er. Vi har hatt masse arbeidskrav i løpet av studiet som vi må bestå for å kunne gå opp til eksamen. Jeg skriver også masse notater til pensumet jeg leser. Gruppeeksamen og hjemmeeksamen/praksiseksamen var det også mye å skrive på. Heldigvis er jeg glad i å skrive oppgaver.

-har dere praksisperioder..? Isåfall hvor mange uker og hvor blir man utplassert?

Ja, i det studieløpet jeg går på min høgskole så er praksisperioden i 5. semester (altså første del av 3 klasse). Praksisperioden varte i rundt 3 måneder.

-hvordan er lønna?

Lønna ligger på 388 000 og oppover alt etter hvor man søker. De fleste jobber er det over 400 000 i årslønn.

-hvordan er studentene/lærerne på skolen?

Ingenting å si på medstudenter :) Foreleserne synes jeg varierer veldig. Jeg er mest glad i de foreleserne som har jobba leeenge i yrket og har mye erfaringer + at de foreleser på en god måte. Jeg er også glad i gjesteforelesere som blir leid inn av høgskolen for å forelese.

Er bare å spørre om flere spørsmål om dere lurer på noe, så kan jeg prøve å svare.

Er det vanskelig å få jobb etter endt utdanning? Jeg ønsker gjerne å jobbe på skole som for eksempel sosiallærer, vil du si barnevernspedagog med spesialpedagogikk eller lærerutdanning med spesialpedagogikk er beste vei å gå? :)

Anonymous poster hash: 59b04...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanskelig å få jobb etter endt utdanning? Jeg ønsker gjerne å jobbe på skole som for eksempel sosiallærer, vil du si barnevernspedagog med spesialpedagogikk eller lærerutdanning med spesialpedagogikk er beste vei å gå? :)

Anonymous poster hash: 59b04...a19

For min del har jeg allerede jobb innenfor og har hatt det i over 2 år. Virker ikke for meg som at det er så utrolig vanskelig å finne jobb, men det spørs om en har som mål å jobbe en spesiell plass eller ikke :) I forhold til hva du bør velge så spørs det hvordan du vil jobbe i skolen og hvilke oppgaver du ønsker å gjøre. For min del hadde jeg valgt barnevernsped for så å fordype meg i noe relevant videreutdanning, men det er fordi jeg ikke ønsker å være lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Hva synes dere om studiet? - Bra studie. Interessante fag, greit å komme seg igjennom og et fag som legger opp til egen refleksjon og tenkning

-hvor mange skriftlig eksamen har dere hvert år? - Vi hadde skriftlig eksamen hvert semester, men kun 2 av dem var skoleeksamen

-er det mye skriving? - Vi hadde ikke så mye skriving

-har dere praksisperioder..? Isåfall hvor mange uker og hvor blir man utplassert? - Vi hadde praksis 1 semester, 16 uker. Ble utplassert på relevante arbeidsplasser.

-hvordan er lønna? - Jeg var ferdig våren 2014 og har over 400 000 i inntekt

-hvordan er studentene/lærerne på skolen? - Helt ok



Anonymous poster hash: 23748...ef3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hva synes dere om studiet? - Bra studie. Interessante fag, greit å komme seg igjennom og et fag som legger opp til egen refleksjon og tenkning

-hvor mange skriftlig eksamen har dere hvert år? - Vi hadde skriftlig eksamen hvert semester, men kun 2 av dem var skoleeksamen

-er det mye skriving? - Vi hadde ikke så mye skriving

-har dere praksisperioder..? Isåfall hvor mange uker og hvor blir man utplassert? - Vi hadde praksis 1 semester, 16 uker. Ble utplassert på relevante arbeidsplasser.

-hvordan er lønna? - Jeg var ferdig våren 2014 og har over 400 000 i inntekt

-hvordan er studentene/lærerne på skolen? - Helt ok

Anonymous poster hash: 23748...ef3

Kan jeg spørre hvor du jobber? :) hvorfor burde man velge barnevernspedagog over for eksempel sosionom eller vernepleier?

Anonymous poster hash: 59b04...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har jeg allerede jobb innenfor og har hatt det i over 2 år. Virker ikke for meg som at det er så utrolig vanskelig å finne jobb, men det spørs om en har som mål å jobbe en spesiell plass eller ikke :) I forhold til hva du bør velge så spørs det hvordan du vil jobbe i skolen og hvilke oppgaver du ønsker å gjøre. For min del hadde jeg valgt barnevernsped for så å fordype meg i noe relevant videreutdanning, men det er fordi jeg ikke ønsker å være lærer.

Okei, Tusen takk for svar :) hvor/ hva jobber du med?

Anonymous poster hash: 59b04...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor du jobber? :) hvorfor burde man velge barnevernspedagog over for eksempel sosionom eller vernepleier?

Anonymous poster hash: 59b04...a19

Jobber i barneverntjenesten. Fikk jobb 2 uker etter endt studie.

Jeg valgte barnevernspedagog fordi jeg ville ha pedagogikken, jeg ville jobbe med barn og jeg vil heller bygge barn enn å reparere voksne.

Vernepleier var aldri i tankene mine. Det er ikke brukergrupper jeg ønsker eller har kapasitet til å jobbe med.

Anonymous poster hash: 23748...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor du jobber? :) hvorfor burde man velge barnevernspedagog over for eksempel sosionom eller vernepleier?

Anonymous poster hash: 59b04...a19

Jobber i bolig for utviklingshemmede. Jeg er som sagt på sisteåret og skriver bachelor nå. Jeg utdanner meg til å bli sosionom, men studieløpet mitt er så og si helt likt som for barnevernsstudiet. Jeg har så og si alle forelesningene mine med barnevernspedagogstudentene.

Okei, Tusen takk for svar :) hvor/ hva jobber du med?

Anonymous poster hash: 59b04...a19

Se svar over :) Blir å søke meg ny jobb når jeg er ferdigutdannet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Flere erfaringer ? :)

Anonymous poster hash: 59b04...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...