Gå til innhold

Bytte veileder hos NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør man dette? Er det et skjema eller må jeg henvende meg til det lokale NAV kontoret?



Anonymous poster hash: 3989b...4db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke prøve å ringe til fellersnr. til NAV å be om å få byttet? Kanskje ikke så gøy for deg å ta kontakt med veileder du har nå å be om bytte.. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker du å bytte veileder hos NAV?

Er enklere for oss å hjelpe deg om vi vet hvorfor. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på dette. Sakene fordeles jo på veilederne etter områder, så det er vel bare et visst antall saker hver saksbehandler kan ha, vet ikke om det er sånn at man fritt kan bytte..



Anonymous poster hash: 9dc40...5d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg fikk brev i posten i dag om at jeg har fått ny veileder. Har gått nesten 4 år på AAP og den jeg har hatt de siste to årene har lenge vært sykemeldt så regner med at derfor bytter de om. Relativt lite kontor.

Jeg får tilbake den første veilederen og hun var rett og slett elendig. Hun mistet søknader jeg sendte inn, hun glemte å melde meg inn i diverse programmer og toppen av kaka var da hun innkalte meg til møte for å vise meg bordkortene og serviettene hun hadde fått trykket til bryllupet sitt... Tydeligvis fordi jeg var så hyggelig gangen før og jattet med da hun begynte å snakke om det forestående bryllupet. Helt håpløst.

Jeg klagde ikke den gangen fordi jeg fikk beskjed om at denne veilederen skulle jobbe i skranken en stund så derfor fikk jeg uttdelt ny, men nå når jeg ser at hun kommer tilbake som min veileder så vil jeg virkelig ikke ha henne tilbake.



Anonymous poster hash: 3989b...4db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg fikk brev i posten i dag om at jeg har fått ny veileder. Har gått nesten 4 år på AAP og den jeg har hatt de siste to årene har lenge vært sykemeldt så regner med at derfor bytter de om. Relativt lite kontor.

Jeg får tilbake den første veilederen og hun var rett og slett elendig. Hun mistet søknader jeg sendte inn, hun glemte å melde meg inn i diverse programmer og toppen av kaka var da hun innkalte meg til møte for å vise meg bordkortene og serviettene hun hadde fått trykket til bryllupet sitt... Tydeligvis fordi jeg var så hyggelig gangen før og jattet med da hun begynte å snakke om det forestående bryllupet. Helt håpløst.

Jeg klagde ikke den gangen fordi jeg fikk beskjed om at denne veilederen skulle jobbe i skranken en stund så derfor fikk jeg uttdelt ny, men nå når jeg ser at hun kommer tilbake som min veileder så vil jeg virkelig ikke ha henne tilbake.

Anonymous poster hash: 3989b...4db

Du kan prate med avdelingslederen og fortelle at du ønsker å bytte veileder. Om hen lurer på hvorfor hvorfor kan du si det som det er. Jeg tror det er null problem å bytte veileder om man føler ting ikke fungerer.

Haha, hvorfor i alle dager inviterte hun deg til møte for å vise deg bryllupskort og servietter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan prate med avdelingslederen og fortelle at du ønsker å bytte veileder. Om hen lurer på hvorfor hvorfor kan du si det som det er. Jeg tror det er null problem å bytte veileder om man føler ting ikke fungerer.

Haha, hvorfor i alle dager inviterte hun deg til møte for å vise deg bryllupskort og servietter?

Ja, nei, det kan man jo lure på! Jeg tror det var fordi hun var så skravlesyk om bryllupet sitt på de foregående møtene vi hadde. Jeg er ikke i tvil om at det siste møte var bare en unskyldning for å diskutere fargevalg og hun hadde med seg bordkort o serviettene! Jeg var helt sjokkert men gadd ikke gjøre noe med det. Det var jo bare tragi-komisk.

Tror jeg prøver med å skrive et brev til det lokale NAV. Evt. får jeg ringe NAV kundeservice på mandag å høre hvordan jeg skal gjøre det.

TS

Anonymous poster hash: 3989b...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke shoppe saksbehandler...

Anonymous poster hash: e30c2...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke shoppe saksbehandler...

Anonymous poster hash: e30c2...cdc

Nei, men det må kunne være mulig å bytte om man mener den man har er særs udugelig. Synes forøvrig dette har veldig lite med så "shoppe" noe som helst.

Anonymous poster hash: 3989b...4db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke shoppe saksbehandler...

Anonymous poster hash: e30c2...cdc

BTW man må kunne få be om bittelitt kjemi med en som man skal samarbeide med om noe så viktig som fremtiden også. Det synes jeg ikke er for mye for langt.

Anonymous poster hash: 3989b...4db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det må kunne være mulig å bytte om man mener den man har er særs udugelig. Synes forøvrig dette har veldig lite med så "shoppe" noe som helst.

Anonymous poster hash: 3989b...4db

Bra svar til en særs urelevant kommentar. Lykke til med prosessen videre, kjenner meg igjen fra liknende problemer ved mitt navkontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet saksbehandler i nav engang, grunnen til at jeg fikk lov til og bytte var kun pga problemer med hørselen og jeg følte at saksbehandleren og jeg ikke fikk til en dialog.
Jeg ringte inn til nav og fikk navnet på avdelingslederen, så sendte jeg et skriv med en god begrunnelse, saksbehandleren min på den tiden fikk vite om brevet og jeg hadde et siste møte med han før jeg byttet. Så ring nav og få navn på avdelingslederen og skriv en god begrunnelse til at du vil bytte som du sender i posten. Fikk relativt fort svar og det gikk smertefritt så lenge man har en god grunn. Lykke til !



Anonymous poster hash: f7b0a...ac0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du me rette en skriftlig forespørsel til NAV-leder på ditt kontor. Det er ingen automatikk i at du får bytte. NAV mottar utallige henvendelser fra brukere om å bytte saksbehandlere så det er egentlig en grei regel at det ikke er så lett. På den andre siden er det nesten umulig for veiledere å bytte bort brukere de ikke føler de klarer å samarbeide med heller. Hilsen NAV-ansatt

Anonymous poster hash: 6c0b4...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du spør pent, så kanskje du er heldig. Jeg har en mannlig saksbehandler som kun snakker om religionen sin og blir irritert hvis jeg stiller spørsmål om ting vi egentlig skal snakke om. Jeg får ikke ny fordi det ikke er andre som har kapasitet.

Anonymous poster hash: 4dec8...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spør pent, så kanskje du er heldig. Jeg har en mannlig saksbehandler som kun snakker om religionen sin og blir irritert hvis jeg stiller spørsmål om ting vi egentlig skal snakke om. Jeg får ikke ny fordi det ikke er andre som har kapasitet.

Anonymous poster hash: 4dec8...444

Men det ville jeg seriøst klaget på. Det går jo ikke an...

Anonymous poster hash: 3989b...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ville jeg seriøst klaget på. Det går jo ikke an... Anonymous poster hash: 3989b...4db

Jeg har klaget, men avdelingsleder er ikke interessert i å finne en annen saksbehandler til meg. Jeg har hørt fra andre at han er likedan mot dem.

Anonymous poster hash: 4dec8...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis den største feilen en saksbehandler gjør er å skravle fir mye på er møte, så skjønner jeg ikke problemet...

Sutring kalles det,

Men det er jo den sykes største "synd"; de blir så selvopptatte.

Anonymous poster hash: e30c2...cdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den største feilen en saksbehandler gjør er å skravle fir mye på er møte, så skjønner jeg ikke problemet...

Sutring kalles det,

Men det er jo den sykes største "synd"; de blir så selvopptatte.

Anonymous poster hash: e30c2...cdc

I alle dager...

Anonymous poster hash: 3989b...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den største feilen en saksbehandler gjør er å skravle fir mye på er møte, så skjønner jeg ikke problemet...

Sutring kalles det,

Men det er jo den sykes største "synd"; de blir så selvopptatte.

Anonymous poster hash: e30c2...cdc

Man går da på møte hos NAV for å få hjelp til å komme noen vei, ikke for å høre om saksbehandlerens bryllupsplaner eller religion ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever søknad på NAV, du kan bytte saksbehandler, begrunn med kjemien. De skal hjelpe.du har Ingen lovfestet rett å bytte, men skjønnsmessig vurdering er grunnlaget om du får byttet eller ikke.

Meget diffust i jungeltelegrafene til NAV angående bytte av saksbehandler. Du må forlange å se journalen din og hva som er "nedskrevet". Du skal ha en god grunn fra NAV hvis du får avslag. Søk 2ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...